Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Först skriver du att man kör fram ett barn som frontfigur för en politisk kampanj, sedan tycker du att "Greta kan välja och vraka vilka frågor hon känner för att besvara". Hur ska du ha det? Är det en politisk konspiration bakom Greta? Eller är det en tjej som oroar sig för klimatförändringarna. Om det är en politisk konspiration, vilka ligger bakom det? Är det Miljöpartiet, sossarna eller V-partiet? Vad vill de göra? Höja skatterna?

En krypande eller fotskrapande intervju med en media-celebritet är inte alls detsamma som en verklig debatt. Frågor på det?

Greta är ett poster-child som inte anses behöva följa samma regler som vuxna debattörer, talesmän eller forskare - inte ens när hon delar scen med dem. Det är sjukt. Pippi Långstrump eller Madicken har inte i en debatt om tunga samhällsfrågor att göra.
2021-07-02, 12:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Dumheter!

https://media.tag24.de/951x634/b/e/b...12a4885f92.jpg
https://60plus.gruene-hamburg.de/wp-...9Cberblick.jpg
Är det där miljontals? Hundratusentals eller 20.000 st?
20.000 st är 6 promille av Storhamburgs befolkning.
Det var det sedvanliga vänsterextrema dräggen med ditsläpade barn.
2021-07-02, 12:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Dumheter!

https://media.tag24.de/951x634/b/e/b...12a4885f92.jpg
https://60plus.gruene-hamburg.de/wp-...9Cberblick.jpg
Imponerande....
2021-07-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Är det där miljontals? Hundratusentals eller 20.000 st?
20.000 st är 6 promille av Storhamburgs befolkning.
Det var det sedvanliga vänsterextrema dräggen med ditsläpade barn.
Bilderna har redan tidigare varit postade i tråden och det är väl högt räknat 5-6.000 pers på den första, inte mer.
2021-07-02, 12:26
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
En krypande eller fotskrapande intervju med en media-celebritet är inte alls detsamma som en verklig debatt. Frågor på det?

Greta är ett poster-child som inte anses behöva följa samma regler som vuxna debattörer, talesmän eller forskare - inte ens när hon delar scen med dem. Det är sjukt. Pippi Långstrump eller Madicken har inte i en debatt om tunga samhällsfrågor att göra.
Ja visst är det sjukt. Jag är helt på din linje . Nej ska vi verkligen behöva ha en Astrid Lindgren-figur som mästrar om klimatförändringar? Ja vilka regler följer denna Greta-Pippi? Hon borde veta hut! Det här är absolut tunga frågor det handlar om. Pippi var ju stark, men detta??
2021-07-02, 12:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Bilderna har redan tidigare varit postade i tråden och det är väl högt räknat 5-6.000 pers på den första, inte mer.
Jag var som sagt där och såg det förhållandevis fåtaliga vänsterslöddret släpa dit ungar för att ”demonstrera” det var förhållandevis glest med folk.
2021-07-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ja visst är det sjukt. Jag är helt på din linje . Nej ska vi verkligen behöva ha en Astrid Lindgren-figur som mästrar om klimatförändringar? Ja vilka regler följer denna Greta-Pippi? Hon borde veta hut! Det här är absolut tunga frågor det handlar om. Pippi var ju stark, men detta??
Greta vore en nobody utan dem som står bakom henne.
2021-07-02, 12:48
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Greta vore en nobody utan dem som står bakom henne.
Stockholm Resilience Center har ju väldigt många forskare anställda, enormt många! Massor. Greta-Pippi kanske har kontakt med många av dem. Vad vet jag?
2021-07-02, 13:15
Medlem
Citat:
Stockholm Resilience Center har ju väldigt många forskare anställda, enormt många! Massor. Greta-Pippi kanske har kontakt med många av dem. Vad vet jag?
Jag förutsätter att regeringen och inte minst Isabella Lövin (då klimatminister och titulärt "vice statsminister") hade en mycket aktiv roll för att få Greta inbjuden till FN:s klimatmöte i Katowice i Polen, december 2018 - ett av hennes första stora events utanför Sverige. Ingen MSM-journalist jag har sett ställde frågan hur hon blev inbjuden eller än mindre - hur hon tog sig dit. Med båt och tåg tar det flera dagar att resa från Stockholm till den polska gruvstaden, med flera byten: det är en rätt komplicerad operation.

Jag förmodar att Greta fick lifta i regeringsplanet istället. Om någon frågade kunde hon sedan säga "jamen det var ju inte *mitt* carbon footprint eftersom det inte var jag som hade beställt resan, jag fick den bara som en present av snälla människor!".
2021-07-02, 13:36
Medlem
Vissa önskar att Greta hade mobbats ihjäl redan som litet barn och de hatar hennes sagolika karriär. De undrar varför just hon har släppts fram medan de själva aldrig får chansen.
Greta Thunberg är nog den mest uppmärksammade svensken någonsin och är nog ett hot mot intressen i Sverige och resten av världen vilka är vana att kunna styra upp allt från grunden själva.
2021-07-02, 13:44
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Jag förutsätter att regeringen och inte minst Isabella Lövin (då klimatminister och titulärt "vice statsminister") hade en mycket aktiv roll för att få Greta inbjuden till FN:s klimatmöte i Katowice i Polen, december 2018 - ett av hennes första stora events utanför Sverige. Ingen MSM-journalist jag har sett ställde frågan hur hon blev inbjuden eller än mindre - hur hon tog sig dit. Med båt och tåg tar det flera dagar att resa från Stockholm till den polska gruvstaden, med flera byten: det är en rätt komplicerad operation.

Jag förmodar att Greta fick lifta i regeringsplanet istället. Om någon frågade kunde hon sedan säga "jamen det var ju inte *mitt* carbon footprint eftersom det inte var jag som hade beställt resan, jag fick den bara som en present av snälla människor!".
Vad är det för "resa" du beskriver här? Nåt som hände för två år sedan? Men kära du, det är 2021 nu. Nä men gud, med tåg och båt? Eller hon liftade. Ja där satte hon enorma carbon footprint. Att hon inte skäms! Footprints allover, behind her little body.
2021-07-02, 13:58
Medlem
Citat:
Vad är det för "resa" du beskriver här? Nåt som hände för två år sedan? Men kära du, det är 2021 nu. Nä men gud, med tåg och båt? Eller hon liftade. Ja där satte hon enorma carbon footprint. Att hon inte skäms! Footprints allover, behind her little body.
Hela Gretas appell bygger på "En för alla och alla för en!" - tanken att var och en ska dra sitt strå till stacken, att varje enskild individ måste lyda samma järnhårda bud för att rädda världen. Om Greta själv inte lyder sina egna regler för att tvinga ner carbon footprint blir det därmed moraliskt förödande för hennes rörelse.

Eller så kan vi säga så här: Greta är ungefär som Trump, de låtsas kriga mot det i deras ögon onda men i realiteten slår hon bara ner på det hon själv personligen ogillar, t ex flygresor och köttätande - och hon gör glatt undantag för sig själv om hon behöver ta sig fram snabbt till ett möte hon tycker är viktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in