Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-05-29, 13:28
  #33445
Medlem
Jofs avatar
Klart att många blir förbannande om ni avfärdas som enbart mobbare. Min bedömning är att 9/10 är det.
Den återstående tiondelen anser att hennes åsikter om orsaken till klimatförstöringen är fel. Det är däremot ett helt legitimt skäl för att ifrågasätta hennes åsikter. Men inte primärt fokus för denna kändistråd.

Psykologiskt intressant är det agg hon väcker hos en del. Det förvånar många. Det är ju bara ej idealistisk tjej som vill rädda världen .
Ska det vara något att hetsa upp sig för? De flesta tar henne ju till sitt hjärta och berömmer henne.

Många svar på varför man hetsar upp sig får man bland annat i denna tråd.

Men tragiskt att några går så långt att hon måste ha personskydd eller polisskydd (vet inte vilket).
2021-05-29, 14:53
  #33446
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Klart att många blir förbannande om ni avfärdas som enbart mobbare. Min bedömning är att 9/10 är det.
Den återstående tiondelen anser att hennes åsikter om orsaken till klimatförstöringen är fel. Det är däremot ett helt legitimt skäl för att ifrågasätta hennes åsikter. Men inte primärt fokus för denna kändistråd.

Psykologiskt intressant är det agg hon väcker hos en del. Det förvånar många. Det är ju bara ej idealistisk tjej som vill rädda världen .
Ska det vara något att hetsa upp sig för? De flesta tar henne ju till sitt hjärta och berömmer henne.

Många svar på varför man hetsar upp sig får man bland annat i denna tråd.

Men tragiskt att några går så långt att hon måste ha personskydd eller polisskydd (vet inte vilket).
Ska väl stå, en idealistisk tjej, rätta! Annars ett bra inlägg!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-29 kl. 15:52.
2021-05-29, 15:22
  #33447
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
God morgon Inspiratoeren!

Tack för ditt svar. Det är förstås hedervärt att ni sätter säkerheten högst. Men om det nu i slutet av maj står "Global Onlinestrejk 19 mars" under "KOMMANDE STREJKER" så känns det lite väl nonchalant. Om jag hade varit intresserad av att engagera mig och gått in på er hemsida av den anledningen så hade jag nog undrat varför.

Från er hemsida:



Hörde för länge sen ett program från Vetenskapsradion (tror jag) om att det finns skolstrejkare som tror att det kommer att hända något riktigt allvarligt ca år 2030 och att de kopplar det till att "koldioxidbudgeten" då tar slut. Det har alltså inget vetenskapligt stöd, enligt vad som sades i programmet. Ren och skär alarmism. Tycker ni inte att det är ett problem om ungdomar (eller andra för den delen) strejkar och avstår från skolarbete baserat på rena missförstånd?



Saknas väl ett "inte" där, annars blir det ganska obegripligt. Men tror ni själva på att man gör "stor skillnad" om man strejkar någon gång ibland?



Det där är fullkomlig BS efter vad jag förstår. Visa gärna var IPCC påstår detta. Annars borde ni be om ursäkt för att sprida uppenbara lögner.



Men om det nu är bekräftat av dig att Greta inte längre skolstrejkar och det stod i Aftonbladet redan i höstas, är det då inte lite missvisande att påstå det på er hemsida?

Kan ni inte lära upp Svante som admin, med dig som suppleant? Om ni är rädda om ert anseende, det vill säga.
Greta menar att man kan skolstrejka även digitalt! Många av skostrejkerna med skor är för övrigt även dem just digitala.

Jag har EJ utformat formuleringarna på hemsidan, även om jag har gett förslag till vissa förbättringar, och kan därför EJ ansvara idag för dem!

Sedan är det inte bara krångel med datasystemet, innan förändringar görs på hemsidan, måste administratörerna även vara överens om förändringarna! Inte alltid helt lätt!

Vi kanske får till en ideell stödförening för F4F Sweden till slut, som ger lite mer struktur. Idag är det, som jag tror det var Ida som sa retsamt, mycket kaos i F4F, men hon la till, ett fungerande kaos!

Både Svante och Greta gillar att improvisera. Efter den långa och ytterst intensiva rundresan i USA och Canada var Svante rätt utmattad, och vägrade att följa med på resor på ett bra tag. Kanske han nu känner för nya utmaningar nu, vem vet!?

Även för professionella erfarna dataexperter, är den svenska hemsidan för F4F en rejäl utmaning, på grund av alla ovanliga extra säkerhetsfunktioner! Systemet tar lång tid att lära sig!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-29 kl. 15:30.
2021-05-29, 15:24
  #33448
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Forskarna säger att de vet vad som händer, om nu Greta lyssnar på forskarna? Varför måste Greta då resa runt och orsaka stora utsläpp genom sitt resande? Skjuter Greta utrotningshotade noshörningar med eftersom hon måste prova saker mer och se saker själv tydligen? Att lyssna på forskarna går tydligen inte för sig?
Greta lyssnar på forskarna, men hon vill också vara med på vetenskapliga seminarier, och besöka forskningslaboratorier!
2021-05-29, 15:44
  #33449
Avstängd
Sedan är det väldigt viktigt viktigt att Greta tar betydligt mer ansvar för sitt mående. Det är ett större under att hon orkar vara så aktiv som hon är, med tanke på hur ytterst smal hon är.

Hypnosterapi kan hjälpa dem som i likhet med Greta har djupa och långvariga ätstörningar.

Dock ska jag säga att Greta har ätit rätt bra, när hon har ätit med mig, ungefär halva portioner vegansk mat, men då har hon förstås skärpt sig. Till vardags äter hon ofta betydligt mindre, ett stort och mycket farligt problem för henne!
2021-05-29, 16:15
  #33450
Avstängd
En möjlighet är förstås, att släppa tillfälligt på en del av de mycket avancerade säkerhetsfunktionerna för hemsidan för F4F Sweden, för att göra uppdateringar lättare, men Greta vill inte det.

Hon är förmodligen med rätta rädd för att hemsidan då ska bli hackad och manipulerad!

Indiska säkerhetstjänsten lyckades ju hacka sig in i den högt krypterade Telegram-kommunikationen mellan Disha och Greta, trots att detta ska vara så gott som omöjligt, så Greta har mycket goda skäl att vara på sin vakt.

Har rått Greta att övergå till ännu säkrare Signal med den allra högsta 2048 bitars krypteringen för känsliga meddelanden, Signal med högsta krypteringen är godkänd även för militära och civilmilitära ändamål.

Greta klagar över att alldeles för många obehöriga vill veta, vad hon tänker på!

Hellre en dåligt uppdaterad hemsida, än en hackad hemsida, tycks vara Gretas digitala valspråk!

Sist ger jag F4F och Greta en hel del tid och uppmärksamhet, men jag är också högre förtroendevald med ett större ansvar, så jag måste sköta dessa uppdrag väl också. Tack för ordet!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-29 kl. 16:44.
2021-05-29, 16:54
  #33451
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En möjlighet är förstås, att släppa tillfälligt på en del av de mycket avancerade säkerhetsfunktionerna för hemsidan för F4F Sweden, för att göra uppdateringar lättare, men Greta vill inte det.

Hon är förmodligen med rätta rädd för att hemsidan då ska bli hackad och manipulerad!

Indiska säkerhetstjänsten lyckades ju hacka sig in i den högt krypterade Telegram-kommunikationen mellan Disha och Greta, trots att detta ska vara så gott som omöjligt, så Greta har mycket goda skäl att vara på sin vakt.

Har rått Greta att övergå till ännu säkrare Signal med den allra högsta 2048 bitars krypteringen för känsliga meddelanden, Signal med högsta krypteringen är godkänd även för militära och civilmilitära ändamål.

Greta klagar över att alldeles för många obehöriga vill veta, vad hon tänker på!

Hellre en dåligt uppdaterad hemsida, än en hackad hemsida, tycks vara Gretas digitala valspråk!

Sist ger jag F4F och Greta en hel del tid och uppmärksamhet, men jag är också högre förtroendevald med ett större ansvar, så jag måste sköta dessa uppdrag väl också. Tack för ordet!


En dåligt uppdaterad hemsida är en död hemsida.
2021-05-29, 17:32
  #33452
Avstängd
wwrs avatar
Vad jag förstår så ägnar de unga miljöaktivisterna tid åt att själva utveckla säkerhetssystem för websidor samtidigt som de demonstrerar och går i/strejkar från skolan? Det låter jobbigt.

Jag hade trott att de fanns många skickliga, gröna IT-företag som gärna gratis drev Greta Thunbergs websida tekniskt om de bara diskret fick säga det i sin reklam ibland.

Har hon frågat några företag?
2021-05-29, 17:36
  #33453
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Ska väl stå, en idealistisk tjej, rätta! Annars ett bra inlägg!
Tack. Ja, en idealistisk tjej. ✌️
2021-05-29, 17:36
  #33454
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
En dåligt uppdaterad hemsida är en död hemsida.
Tänk även på att den svenska hemsidan för F4F Sweden når rätt få.

I jämförelse lockar Gretas sociala medier långt, långt, långt fler, omkring fem miljoner för hennes Twitter-konto, drygt elva miljoner för hennes Instagram-konto och drygt tre miljoner på det indirekta Facebook-kontot! Närmast rekordartat!

Detta är säkert ett viktigt skäl till att Greta inte vill offra mer tid och mer resurser på F4F:s lilla svenska hemsida. F4F Sweden är en liten spelare jämfört med verkligt stora F4F USA, F4F Canada och F4F Germany. Greta har själv skämtsamt sagt om detta, att få blir profeter i sitt eget land!

Allra starkast verkar F4F USA vara, enligt noggranna rätt nya undersökningar är så mycket som var fjärde ungdom i USA en aktiv klimataktivist! Så Greta har ett verkligt högt stöd i USA!
Tror inte att ens medborgarrättsrörelsen samlade så många aktiva ungdomar, när den var som allra starkast i USA!

Tycker därför att Greta ska använda sin verkligt stora plattform i USA och åka dit igen. Greta tvekar dock, för inte bara Svante blev utmattad, utan även hon själv under sin resa!

Greta erkänner nu, att hon skulle bli en betydligt effektivare klimat- och miljöaktivist, som kunde säga JA till betydligt fler inbjudningar, om hon började flyga, men hon säger även, att hon då också skulle tappa en hel del av sin trovärdighet, som hon säger bygger till stor del på, att hon lever som hon lär!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2021-05-29 kl. 17:42.
2021-05-29, 17:39
  #33455
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta lyssnar på forskarna, men hon vill också vara med på vetenskapliga seminarier, och besöka forskningslaboratorier!
Nej hon vill " se" klimatförändringarna på egen hand genom att resa och släppa enorma mängder CO2.
2021-05-29, 17:44
  #33456
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej hon vill " se" klimatförändringarna på egen hand genom att resa och släppa enorma mängder CO2.
Under det senaste året med Covid-19, har Greta legat lågt, och nästan bara varit hemma i StorStockholm!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback