Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-15, 21:59
  #32773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
Hatar denna Greta av hela mitt väsen. Ska man viga sitt liv att bekämpa horungen?
Man kan vara glad att man inte bor i samma hus som Greta. Någon indier som blivit provocerad kan få för sig att lägga en bomb i det huset. Man bor på betryggande avstånd därifrån så att säga.
2021-02-16, 01:11
  #32774
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Man kan vara glad att man inte bor i samma hus som Greta. Någon indier som blivit provocerad kan få för sig att lägga en bomb i det huset. Man bor på betryggande avstånd därifrån så att säga.
Kanske Indiens underrättelsetjänst ser till att snorungen råkar ut för en tragisk olycka när hon är ute festar eller så.
2021-02-16, 10:03
  #32775
Medlem
Stackars Greta som bara ville visa att hon står upp för demokrati och publicerade ett inlägg som - hoppla - visst inte alls var avsett att publicera för kreti och pleti:

https://www.dn.se/varlden/fler-gripa...hunberg-guide/

Citat:
Den 22-åriga Disha Ravi greps i sitt hem i Bengaluru och fördes sedan till huvudstaden New Delhi. Hon riskerar nu upp till livstids fängelse för uppvigling, något som har lett till skarpa reaktioner.

Två kommentarer:

Citat:
Välkommen till verkligheten Greta.


Citat:
Jo, man blir lite fundersam. Har ännu inte lyckats begripa på vilket sätt dom här bondeprotesterna skulle ha med klimatet att göra. För det är ju klimatet som är hennes grej. Eller ?

Oturligt för Greta har det också offentliggjorts WhatsApp-konversation mellan henne och Disha Ravi.

https://www.opindia.com/2021/02/dish...against-india/

Vilket fått även FFF-sympatisörer att reagera mot Greta:

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
7h
Replying to
@Peters_Glen
and
@GretaThunberg
Citat:
Greta, F4F MÅSTE övergå till, att använda Telegram och Signal för känsliga samtal!!! Jag har tidigare varnat dej gång på gång för att WhatsApp är alldeles för lätt att dekryptera för den som har resurser! Nu har det känsliga WhatsApp samtalet mellan dej och Disha läckt ut!! Ken

Lite mer goda råd (lite för sent, kanske):

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
Replying to
@Peters_Glen
and
@GretaThunberg
Citat:
Greta, du ska hantera en allvarlig kris i indiska F4F, som den främsta bland likar i F4F. Denna kris behöver du ägna all din intelligens och kraft åt. Tror därför att det vore bäst att du tillfälligt HELT slutade med ditt vanliga twittrande om klimat- och miljöhot! Var klok! Ken

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
Feb 14
Replying to
@GretaThunberg
Citat:
Greta, som sagt, hur stöttar vi och särskilt du, de som råkar illa ut i F4F!? Ny stödfond? När du publicerade toolkitet måste du ha räknat med att det kunde bli åtal! Det var ju inflammerat från dag ett. Greta, du får även tänka på att dina fiender kan även välja att stämma dej!

Och ställer extremt höga krav på henne:

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
Feb 13
Replying to
@GretaThunberg
Citat:
Greta, you in particular but also others in F4F have a significant responsibility to help and protect those in F4F who are in danger or are persecuted because they participate in climate demonstrations! Feel free to form a support fund for those pursuing in F4F! Ken

Vilken otur om FFF, alla dessa barn och tonåringar som bara ville rädda planeten med Greta i spetsen, ertappas med brallorna nere som våldsbejakande vänstersympatisörer.

@Lifeyoulike
Replying to
@GretaThunberg
#GretaThunbergExposed
Citat:
Greta is a paid perenial protestor ,her profession is to plan protest & spread anarchy.She does not know any thing about environment or its concerns.She works in tandem with declared terrorists organisations & is a threat to all civilized countries #UNSC

Hon tycks ha skaffat sig många fiender så undrar om inte SÄPO är inkopplade.

Och de största fienderna är kanske FFF i Indien, som anklagar henne för att en "ensamstående mor och djurvän" har hamnat i polisens förvar.

Stackars barn.
2021-02-16, 12:56
  #32776
Medlem
Åh detta är helt fantastiskt. Jag måste erkänna att jag inte är helt insatt i vad Greta nu har ställt till med, men det roar mig något oerhört att hon nu äntligen får en backlash för sina påhitt.
Att lägga sig i andras affärer och moralisera över människor kan ge oanade konsekvenser. Man ska inte heller falla för andra människors smicker, vilket jag tror att lilla Greta tyvärr gjort sig skyldig till. En övertro på sin egen förträfflighet leder sällan till något gott.
2021-02-17, 06:02
  #32777
Medlem
Trollmias avatar
Sen kommer ju frågan (efter dammsugningen), käkar hon Semlor - för nu har jag läst at semlor minsann kan vara miljöförstörande...

ASG - För 80% av all mandelproduktion finns i Kalifornien (där alla skogsbränder finns och där våra datorer knåpas ihop...) Och tydligen så drar det en jäkla massa vatten till mandel-träden... men hur mycket av dessa mandlar som går till Sveriges semlor - det får vi inte reda på - jag har försökt söka men tyvärr... jag har inte hittat nåt enkelt svar på det hela... men jag tror att mer av denna mandelproduktion (80%) går till skönhetsindustrin i form av olja.... så ni som smetar in er i föryngrande kladdikladd... känn er mer utpekade... än er som som råkar äta en semla!!

Nu ska jag äta en morgonsemla.... och sen ska jag dra igång min snabeldrake (min dammsugare) - bara för ATT!!

Sen har jag kommit fram till att den lilla fröken Gretas Tweets, och inlägg - de görs inte av Greta själv längre - förresten - lever det lilla livet???

De tweets och dylikt - det är från hennes far.. så till honom ger jag fingret!!

MVH
Trollkärring med sur mage..

Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har Greta uttalat sig om att Sverige importerar kolkraftsel från Polen och har hon i så fall förslag på lösning? (Mer solpaneler och vindsnurror, kanske?) Följer hon reglerna om dammsugning? Låter familjen Teslan stå för att hålla elförbrukningen nere?

Fördömde hon BLM när de bröt mot coronareglerna i somras och arrangerade stora demonstrationer?

Ska hon inte rusa ut och försvara sitt stora fan Ursula van der Layen som nu får så mycket kritik från både vänster och höger för sin vaccinupphandling? Hon som bjöd in Greta att tala, kan inte hon få lite stöd och sympatiyttringar nu?

Frågorna är många men svaren lyser med sin frånvaro.

Och i Indien kokar det.

Hur i helsicke kan hon omge sig med så urusla rådgivare? För eller senare kommer verkligheten i kapp. Förbannade människor och tuffa journalister och då funkar det inte längre att gömma sig bakom ”jag är bara ett barn fråga någon annan”.

Hon hade behövt intelligenta och sansade personer med konsekvenstänk omkring sig. Det var inte fallet.

Stackars Greta
2021-02-17, 06:34
  #32778
Medlem
Herostratoss avatar
Varför är en 18-åring så liten? Kan det bero på att hon ätit dåligt under sin uppväxt?
2021-02-17, 20:31
  #32779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Varför är en 18-åring så liten? Kan det bero på att hon ätit dåligt under sin uppväxt?

Det är för att hon ska få plats i George Soros bröstficka.
2021-02-17, 20:54
  #32780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Stackars Greta som bara ville visa att hon står upp för demokrati och publicerade ett inlägg som - hoppla - visst inte alls var avsett att publicera för kreti och pleti:

https://www.dn.se/varlden/fler-gripa...hunberg-guide/



Två kommentarer:





Oturligt för Greta har det också offentliggjorts WhatsApp-konversation mellan henne och Disha Ravi.

https://www.opindia.com/2021/02/dish...against-india/

Vilket fått även FFF-sympatisörer att reagera mot Greta:

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
7h
Replying to
@Peters_Glen
and
@GretaThunberg


Lite mer goda råd (lite för sent, kanske):

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
Replying to
@Peters_Glen
and
@GretaThunberg


Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
Feb 14
Replying to
@GretaThunberg


Och ställer extremt höga krav på henne:

Sven Folkesson
@SvenFolkesson
·
Feb 13
Replying to
@GretaThunberg


Vilken otur om FFF, alla dessa barn och tonåringar som bara ville rädda planeten med Greta i spetsen, ertappas med brallorna nere som våldsbejakande vänstersympatisörer.

@Lifeyoulike
Replying to
@GretaThunberg
#GretaThunbergExposed


Hon tycks ha skaffat sig många fiender så undrar om inte SÄPO är inkopplade.

Och de största fienderna är kanske FFF i Indien, som anklagar henne för att en "ensamstående mor och djurvän" har hamnat i polisens förvar.

Stackars barn.
@
Borde inte Gretas föräldrar börja dra öronen åt sig nu när det verkar som om Greta har provocerat en och annan? Kan dom känna sig trygga nu själva?
2021-02-17, 20:56
  #32781
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Varför är en 18-åring så liten? Kan det bero på att hon ätit dåligt under sin uppväxt?
Hon kan ha korta föräldrar också.
2021-02-19, 02:28
  #32782
Medlem
Det är inte bara indier som är arga, Engelska Daily Express skriver:

Citat:
TYet, this week the teenager drew criticism from BBC viewers, when it was revealed Greta Thunberg: A Year To Change The World would broadcast on the broadcaster’s main channel later this year.

It will see Ms Thunberg travel the globe, to show how climate change is spiralling out of control, including trips to European coal mines and to see the oil industry first-hand in Canada.

The announcement was met with anger, from the likes of Defund the BBC, who attacked the broadcaster for using the licence fee to "preach" Ms Thunberg's opinions on climate change.
https://www.express.co.uk/news/world...yer-latest-spt


Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Sven Folkesson
Rättshaverister bör man sky som pesten. Oundvikligt dock att de dyker upp när en person som Greta blir kändis.

Han förstår inte att ha sabbar för verksamheten när han skriver sånt.
2021-02-19, 03:07
  #32783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Hon kan ha korta föräldrar också.

Människor med Asperger och Autism tenderar oftast att se yngre ut till åldern än vad dom egentligen är. Karaktäristiska ansiktsdrag så som lågt sittande kindben och exoftalmus är vanligt förekommande bland aspier och autister precis som i Greta's fall.
2021-02-19, 05:27
  #32784
Medlem
JBernards avatar
Hur ser organisationen och ekonomin bakom Greta ut? Antar att dom som drar i trådarna är skickliga att sopa igen spåren efter sig? Cirkus Greta har förmodligen ganska hög omsättning.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback