Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-12, 13:02
  #32725
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
FAS är ofta, men inte alltid förknippat med begåvningshandikapp. En mild FAS skulle kunna vara förklaringen till såväl de särpräglade anletsdragen, som dvärgväxten.

Team Greta™ upprepar de politiskt korrekta åsikterna från MSM och därefter hyllar MSM Team Greta™ för de politiskt korrekta åsikterna som Svante lärt sig från DN och SVT. En ekokammare för Miljöpartiet utan att vara särskilt intressant för någon. Och just nu tror jag att det är fler som är oroliga för ett längre strömavbrott än för ett varmare klimat, eller att några arter av enhörningar har utrotats.

Tack för klarläggandet, Osynlige.man Känns tryggt att ha dig i tråden.

Nej, det där med klimathotsalarmism funkar väl sådär i tider av pandemi, rekordkyla och elbrist. Men Greta vill inte släppa rampljuset utan yttrar sig vitt och brett om vad som helst annat. Att förespråka ”demokrati” känns väl stabilt, vad kan det inte ge annat än hyllningar? Rätt värdegrund och en vidareutveckling av Malenas mantran om allamänskorslikavärde (vad nu det innebär i praktiken).

Såg på Expressen att hon hade hånat Trump igen, långsint är bara förnamnet efter hans tweet för ca 1,5 år sen. Hur länge ska hon älta det? Vore det inte bättre att sätta creepy Joe under lupp?

Hon tror kanske på att han ska följa Parisavtalet och skapa mängder av ”gröna jobb”. Hon tror kanske att han vann valet pga att hon hade rekommenderat folk att rösta på honom.

Ja j-vlar i min lilla låda, skulle inte förvåna mig om hon tror att det var hennes förtjänst. Efter alla hyllningståg så tror hon att hon verkligen kan göra skillnad. Indien nästa!
2021-02-12, 13:23
  #32726
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Har hon down syndrom? Seriös fråga.

nej, bara hobby-mongo.
2021-02-12, 13:55
  #32727
Medlem
Giant Squids avatar
Alexsej Navalny är en Gretasupporter sedan lång tid.

Ur den organiserade lobbyunderstödda Anti Greta kulten kan man urfiltrera bl,a, pro Trump, pro Putin, konspirationsteoriföljare, vetenskapsförnekare, antidemokratisk, mot fredliga protester från indiska bönder. Ett tema som återkommer i många sammanhang.
2021-02-12, 17:31
  #32728
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är ingen expert på vare sig Downs eller FAS men brukar inte båda kännetecknas av låg IQ? Det tror jag inte gäller Greta.

Läste att Greta fördömde pipelinen från Ryssland (knappast förvånande) på Twitter och avslutade med #FreeNavalny. Som om han skulle ha stoppat den! (vilket i sin tur hade medfört andra komplikationer). En del påstår att han är en lakej för utländska krafter som vill skada Ryssland och att han har märkliga ekonomiska förehavanden. Greta tycks däremot ha svalt MSM:s bild av att han bara är en god frihetshjälte.

Hon vill visa att hon inte bara står upp för klimatet och miljön utan också för Demokrati men gör sig bara till åtlöje när hon yttrar sig vitt och brett om saker som ligger utanför hennes fattningsförmåga. (Javisst, glömde nämna att hon var talesperson för Corona under en period).

Att hon öppet stöder våldsbejakande (och ofta faktiskt odemokratiska) rörelser som BLM, XR och senast den sikhiska separatiströrelsen som tycks styras från Kanada gör att hon kanske riskerar att förvägras visum till vissa länder när det åter går att resa. Vem vet, hennes namn finns kanske redan i register hos diverse säkerhetspolisen.

Det var urbota korkat av Greta att anta en politisk vinkel på klimatfrågan. Det gör att hon alienerar mängder med människor som viftar undan henne som bara en gapig och indoktrinerad vänsteraktivist.

I ljuset av den ilska hon tycks ha väckt i Indien kanske det är början till slutet på hennes strålande berömmelse. Och det handlade inte ens om klimatet.

Så nej, även om jag är övertygad om att Greta inte är utvecklingsstörd så tror jag inte att hon är påfallande smart heller. Då hade hon aldrig satt sig i den här sitsen.
Jag tror att Greta är väldigt intelligent inom vissa delar av det man mäter & mindre på andra. Man mäter inte bara en enda sak. Det viktiga är genomsnittet. Jag har själv genomgått en intelligenstest & har 112 i "språklig & verbal förmåga" men tyvärr bara 82 i nåt de kallade "snabbhet index". Detta på Alviks vuxenpsyk i sthlm.

Precis som Greta har jag fått diagnosen Asperger. För min egen del lätt. Men också medelsvår add (82) som är farligt nära gränsen för utvecklingsstörning. Tack vare de andra kriterierna så kommer jag ändå upp i genomsnittet.....100. Precis som svenskar i allmänhet (ej medräknat blattar alltså utan riktiga svenskar). Somalier anses ju ha under 80 vilket förklarar varför de ofta är helt värdelösa & står & gapar hela tiden. Vad Gretas genomsnitt är vet vi inte men uppenbarligen så är det fel nånannanstans i hennes kriterier.

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
FAS är ofta, men inte alltid förknippat med begåvningshandikapp. En mild FAS skulle kunna vara förklaringen till såväl de särpräglade anletsdragen, som dvärgväxten.

Team Greta™ upprepar de politiskt korrekta åsikterna från MSM och därefter hyllar MSM Team Greta™ för de politiskt korrekta åsikterna som Svante lärt sig från DN och SVT. En ekokammare för Miljöpartiet utan att vara särskilt intressant för någon. Och just nu tror jag att det är fler som är oroliga för ett längre strömavbrott än för ett varmare klimat, eller att några arter av enhörningar har utrotats.
Nu är det möjligt att jag märker ord (asperger var det ja ) men ska vi vara korrekta så är hon kortväxt men hon är inte dvärg. Att hon är kortväxt kan mycket väl bero på hennes matvägran i för utvecklingen väldigt viktiga år. Men dvärgväxt har inget med hur man äter att göra. Det är en rent genetisk fråga. Jämför engelskans midget vs dwarf. Det första är normalt en kortvuxen människa med helt normala proportioner medan dwarf är det typiska stora huvudet & de korta lemmarna.

Men många säger såklart det ena men tänker på det andra.
2021-02-12, 18:21
  #32729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Jag tror att Greta är väldigt intelligent inom vissa delar av det man mäter & mindre på andra. Man mäter inte bara en enda sak. Det viktiga är genomsnittet. Jag har själv genomgått en intelligenstest & har 112 i "språklig & verbal förmåga" men tyvärr bara 82 i nåt de kallade "snabbhet index". Detta på Alviks vuxenpsyk i sthlm.

Precis som Greta har jag fått diagnosen Asperger. För min egen del lätt. Men också medelsvår add (82) som är farligt nära gränsen för utvecklingsstörning. Tack vare de andra kriterierna så kommer jag ändå upp i genomsnittet.....100. Precis som svenskar i allmänhet (ej medräknat blattar alltså utan riktiga svenskar). Somalier anses ju ha under 80 vilket förklarar varför de ofta är helt värdelösa & står & gapar hela tiden. Vad Gretas genomsnitt är vet vi inte men uppenbarligen så är det fel nånannanstans i hennes kriterier.

Nu är det möjligt att jag märker ord (asperger var det ja ) men ska vi vara korrekta så är hon kortväxt men hon är inte dvärg. Att hon är kortväxt kan mycket väl bero på hennes matvägran i för utvecklingen väldigt viktiga år. Men dvärgväxt har inget med hur man äter att göra. Det är en rent genetisk fråga. Jämför engelskans midget vs dwarf. Det första är normalt en kortvuxen människa med helt normala proportioner medan dwarf är det typiska stora huvudet & de korta lemmarna.

Men många säger såklart det ena men tänker på det andra.
Jag är van. Båda mina barn har diagnosen Aspergers syndrom. Givetvis kan det bero helt på självsvält att hon är stor som en 11-åring. Och hon tycks fortfarande inte vara i närheten av puberteten, utan får nog framleva som något av ett missfoster, sett till den fysiska utvecklingen.

Jag minns när mina barn utreddes och diagnosticerades så mättes kognitiv förmåga på fem olika områden. Båda fick normalvärden på fyra områden och skyhögt (plus två standardavvikelser) på det femte. (Icke-verbal perception.) Det fick jag förklarat är mer eller mindre ett fingeravtryck för Asperger, att vara normal i övrigt, men ha en specialbegåvning.

Det där märks av ibland, när de ser mönster som går oss andra fullständigt förbi. (Min yngste kan exempelvis ställa sig och titta på en plätt beväxt med klöver, och efter en minut böja sig ner och plocka upp några fyrklöver.) Vilken specialbegåvning fröken Thunberg besitter har jag inte ännu lyckats gissa.
2021-02-12, 18:30
  #32730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Vilken specialbegåvning fröken Thunberg besitter har jag inte ännu lyckats gissa.

Skojar du? Hon kan ju för tusan SE kolsyran i atmosfären!!
2021-02-12, 18:36
  #32731
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5WOt
Skojar du? Hon kan ju för tusan SE kolsyran i atmosfären!!
My bad. Det är en imponerande talang. (Minst lika användbar som att hitta fyrklöver dessutom.) Varför kan de inte ha några användbara talanger? Som att hitta tryffel, det klarar ju grisar av.
2021-02-12, 18:38
  #32732
Medlem
hogerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5WOt
Skojar du? Hon kan ju för tusan SE kolsyran i atmosfären!!

Jo. Om det inte är 'icke-verbal perception' så vet jag inte vad som är det...
2021-02-12, 18:59
  #32733
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Men om vi kollar t ex här och jämför:

greta:

https://multimedia.europarl.europa.e...ZED_M_crop.jpg

unge med downs:

https://cbsnews1.cbsistatic.com/hub/...5254medium.jpg

Sök på detta. Fetalt alkoholsyndrom. Mamma krökar under graviditeten.
2021-02-13, 10:02
  #32734
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag är van. Båda mina barn har diagnosen Aspergers syndrom. Givetvis kan det bero helt på självsvält att hon är stor som en 11-åring. Och hon tycks fortfarande inte vara i närheten av puberteten, utan får nog framleva som något av ett missfoster, sett till den fysiska utvecklingen.

Jag minns när mina barn utreddes och diagnosticerades så mättes kognitiv förmåga på fem olika områden. Båda fick normalvärden på fyra områden och skyhögt (plus två standardavvikelser) på det femte. (Icke-verbal perception.) Det fick jag förklarat är mer eller mindre ett fingeravtryck för Asperger, att vara normal i övrigt, men ha en specialbegåvning.

Det där märks av ibland, när de ser mönster som går oss andra fullständigt förbi. (Min yngste kan exempelvis ställa sig och titta på en plätt beväxt med klöver, och efter en minut böja sig ner och plocka upp några fyrklöver.) Vilken specialbegåvning fröken Thunberg besitter har jag inte ännu lyckats gissa.
Skådespeleri är väl Gretas begåvning, i övrigt är valfri niondeklassare mer begåvad gällande ämneskunskaper.
2021-02-13, 10:06
  #32735
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Alexsej Navalny är en Gretasupporter sedan lång tid.

Ur den organiserade lobbyunderstödda Anti Greta kulten kan man urfiltrera bl,a, pro Trump, pro Putin, konspirationsteoriföljare, vetenskapsförnekare, antidemokratisk, mot fredliga protester från indiska bönder. Ett tema som återkommer i många sammanhang.
Lite synd då att Putler är väldigt poppis bland unga ryssar. Navalny’s demonstrationer är väl inte speciellt imponerade sett till uppslutningen.
Att SVT går i spinn över några tusen demonstranter i 10 miljoners staden Moskva eller 4 miljoners staden St Petersburg är väl klassisk psyops.
Lite som när några tusen kommunister med ungar ”strejkade” med Greta i mångmiljonstaden Hamburg.
Inte speciellt imponerande, samma gäng som alltid.
2021-02-13, 11:28
  #32736
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag är van. Båda mina barn har diagnosen Aspergers syndrom. Givetvis kan det bero helt på självsvält att hon är stor som en 11-åring. Och hon tycks fortfarande inte vara i närheten av puberteten, utan får nog framleva som något av ett missfoster, sett till den fysiska utvecklingen.

Jag minns när mina barn utreddes och diagnosticerades så mättes kognitiv förmåga på fem olika områden. Båda fick normalvärden på fyra områden och skyhögt (plus två standardavvikelser) på det femte. (Icke-verbal perception.) Det fick jag förklarat är mer eller mindre ett fingeravtryck för Asperger, att vara normal i övrigt, men ha en specialbegåvning.

Det där märks av ibland, när de ser mönster som går oss andra fullständigt förbi. (Min yngste kan exempelvis ställa sig och titta på en plätt beväxt med klöver, och efter en minut böja sig ner och plocka upp några fyrklöver.) Vilken specialbegåvning fröken Thunberg besitter har jag inte ännu lyckats gissa.

Citat:
Ursprungligen postat av 5WOt
Skojar du? Hon kan ju för tusan SE kolsyran i atmosfären!!

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
My bad. Det är en imponerande talang. (Minst lika användbar som att hitta fyrklöver dessutom.) Varför kan de inte ha några användbara talanger? Som att hitta tryffel, det klarar ju grisar av.

Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
Jo. Om det inte är 'icke-verbal perception' så vet jag inte vad som är det...
Jaaa tänk om jag med min "fantastiska funktionsvariation" (jävla skitord ) ändå hade kunnat "se" små tryffelsvampar Då vore jag åtminstone rik.

Även om de nu faktiskt menade det som en metafor, att hon kunde se koldioxid, så är det såå jävla pinsam svenska. Koldioxider

Är man nu så duktig på miljö & den där Keelingkurvan hon tjatar om så vet man mycket väl att koldioxid heter koldioxid & inget annat. Varför skrev de inte t.ex. "....och Greta sa att det var som att hon såg koldioxiden strömma ut ur skorstenarna" då skulle man ju förstå att det var en känsla & inte en faktisk upplevelse.

Sen att vi med lite kunskap vet att det som främst syns & kommer ut ur svenska skorstenar idag & sen ganska många år tillbaka är vattenånga, det borde den vetgiriga & "intelligenta" unga tjej också veta eftersom detta tycks vara hennes specialintresse. Visst släpps det ut skit nu med men det är betydligt renare än förr & dessutom är hon ju kärnkraftmotståndare & bidrar därmed till att det släpps ut ännu mer koldioxid.

Bara för sakens skull....jag är absolut ingen Greta-hatare el s.k. klimatförnekare (hur kan man förneka klimatet Det är ju som att förneka att solen & månen sitter där de sitter om dagen & natten liksom.....ehh).

Naah, hon får läsa på lite mer & inse att ska vi leva alls så kommer vi att skita ner runtom oss. Hon vill ju dessutom ha öppna gränser & då skitar vi ner ännu mer eftersom det går åt mer energi att leva på våra breddgrader....

Men självklart ska vi göra vad vi kan för att skita ner så lite som möjligt.....det har jag inga problem med.

Hoppas att jag anses ha hållit mig tillräckligt inom topic Greta.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback