Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-03, 22:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Värsta mörkermannen är ju i så fall Greta med sitt; jorden skall gå under år 2030.

Exakt. Som alla puritaner och Greta är verkligen überpuritanen. Det jobbiga är att hon ska pracka på alla andra sin puritanism.
2021-01-03, 22:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Exakt. Som alla puritaner och Greta är verkligen überpuritanen. Det jobbiga är att hon ska pracka på alla andra sin puritanism.
Det slår mig plötligt. Att det som retar folk. Är hennes "GODHET". Hennes puritanism.
Jag själv har överseende med det. Kan t o m gilla henne för det. Man andra hatar henne för det.
Jag förstår verkligen det NU.
Kan nog uppfattas som a pain in the ass.
Är ju det - också.
2021-01-03, 22:24
Medlem
Giant Squids avatar
Man kan ju tydligt se i filmen att det är hon själv som skriver sina tal och brinner för sitt intresse.
All heder till pappa Svante också som orkar vara med och stötta så som han gör..

Filmen slutar lite abrupt när man kommit till USA. Kan det vara så att ryktena om en tv serie från BBC kommer ta vid där filmen slutar. Hoppas det.
2021-01-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det slår mig plötligt. Att det som retar folk. Är hennes "GODHET". Hennes puritanism.
Jag själv har överseende med det. Kan t o m gilla henne för det. Man andra hatar henne för det.
Är ju det - också.

Är det verkligen godhet att få barn och ungdomar att må dåligt?
2021-01-03, 22:29
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Är det verkligen godhet att få barn och ungdomar att må dåligt?
Var inte dum nu.
Det henne anspråk på att vara god OCH allmänhetens syn på henne att vara GOD. Som får många att kräkas.
2021-01-03, 22:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Är ju det - också.
Det är kanske det rätta tänkandet som stör fåtalet enfaldiga. Varför agerar dom mot bättre vetande, finns många som satsat på fel hästar hela livet och vägrar erkänna att dom haft fel, dom låter hellre jorden gå under innan det. Många även fel men i år mätt väl utbildade som visat sig ha grava problem med att tänka rätt. Dom har ångest för ett bortkastat liv.Det visar på många olika faktorer, att åratal i skolbänken inte gör någon visare, kanske klokare. Att ett barn kan ha mer förstånd än dessa. Skönt att det är ett generationsskifte på gång
2021-01-03, 23:00
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är kanske det rätta tänkandet som stör fåtalet enfaldiga. Varför agerar dom mot bättre vetande, finns många som satsat på fel hästar hela livet och vägrar erkänna att dom haft fel, dom låter hellre jorden gå under innan det. Många även fel men i år mätt väl utbildade som visat sig ha grava problem med att tänka rätt. Dom har ångest för ett bortkastat liv.Det visar på många olika faktorer, att åratal i skolbänken inte gör någon visare, kanske klokare. Att ett barn kan ha mer förstånd än dessa. Skönt att det är ett generationsskifte på gång

Du kan ju hoppas. Gud vare med dig. Och f.ö. Gott nytt år.
Till dig som håller fanan högt i denna Greta amoraliska tråd. Som jag nu tror mig ha hittat kvintissensen i: Gretas anspråk på sanning och godhet.
Det kan reta gallfeber på den mest timide.Det har det alltid gjort. Samtidigt som de förfört massorna.
Vi ser fram mot en fortsatt moralkamp 2021
Kan man önska sig renare vapen då?

Sjläv önskare jag Greta att hon går du hon går till grunder med sin ätstörning -gärna med hypnosterapueten i England,
'Jag tror en sån terapi kan funger mycket bryskt inte bara mentalkt utan oskå fysysikt,

I brist på sådan skulle jag kunna ta henne i terapi.I Sverige
2021-01-03, 23:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Du kan ju hoppas. Gud vare med dig. Och f.ö. Gott nytt år.
Till dig som håller fanan högt i denna Greta amoraliska tråd. Som jag nu tror mig ha hittat kvintissensen i: Gretas anspråk på sanning och godhet.
Det kan reta gallfeber på den mest timide.Det har det alltid gjort. Samtidigt som de förfört massorna.
Vi ser fram mot en fortsatt moralkamp 2021
Kan man önska sig renare vapen då?

Sjläv önskare jag Greta att hon går du hon går till grunder med sin ätstörning -gärna med hypnosterapueten i England,
'Jag tror en sån terapi kan funger mycket bryskt inte bara mentalkt utan oskå fysysikt,

I brist på sådan skulle jag kunna ta henne i terapi.I Sverige
Det är sjukt vilken resa det har varit för Greta som kände sig utfryst och ledsen till vad hon är idag. Väldigt kul och jag vet för många unga väldigt hoppfullt och inspirerande. Tänk så mycket galna påhopp det har varit om man tittar tillbaks i tråden. Utan tvekan skulle denna tråd kunna bli ett forskningsämne i sig, om den inte redan blivit det .
Tänk det satt stollar som önskade att båten skulle sjunka och desperados som granskade världshaven efter följebåtar. Hatarna verkar nästan ha varit de mest fanatiska i sin förföljelse.
Senast redigerad av Giant Squid 2021-01-03 kl. 23:35.
2021-01-03, 23:38
Medlem
lumss avatar
Säger grattis till Greta som fyller 18 år och nu äntligen kan bli medlem på Flashback, hip hip hurra!

Efter att i två år blivit omskriven som person/kändis i 32 417 inlägg som haft 2 856 165 visningar, kan hon, efter tre dagars ytterligare karens förstås, svara på allt skitsnack och skvaller.

Hon måste vara starkare mentalt än Pippi Långstrump, jag vet ingen i världen som varit så utsatt och ändå inte tillåtits svara på alla påståenden eller rapportera alla Hets Mot Flicka. Hon var trots allt bara 16 år när tråden startades, ankungen är snart en svan.
2021-01-04, 00:10
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Säger grattis till Greta som fyller 18 år och nu äntligen kan bli medlem på Flashback, hip hip hurra!

Efter att i två år blivit omskriven som person/kändis i 32 417 inlägg som haft 2 856 165 visningar, kan hon, efter tre dagars ytterligare karens förstås, svara på allt skitsnack och skvaller.

Hon måste vara starkare mentalt än Pippi Långstrump, jag vet ingen i världen som varit så utsatt och ändå inte tillåtits svara på alla påståenden eller rapportera alla Hets Mot Flicka. Hon var trots allt bara 16 år när tråden startades, ankungen är snart en svan.
Några andra reflektioner efter att ha sett filmen är när hon läser högt ur något inlägg om sig själv och garvar, så undrar jag om det är från Flashback, kanske nån facebooktråd också men tonen kändes härifrån.
Är det Louise Neubauer man får se hänga med Greta vid flertalet tillfällen? Hon ser genuint snäll ut och verkar vara en bra kompis.
Knappast den där Illuminatilakejen det konspireras om.
2021-01-04, 00:29
Medlem
Jag blev djupt berörd av att se dokumentären om Greta. Hon är verkligen en röst för sin generation och klarar att se och sätta ord på det som många blundar för! De unga är arvtagare till vår jord och det är vårt ansvar att förvalta den på bästa sätt. Det är tydligt att vi behöver göra stora förbättringar och att det måste ske nu och inte senare. Count me in Greta!
2021-01-04, 00:38
Medlem
Har aldrig hört Greta prata om asiaters och afrikaners enorma befolkningsexplosion eller om hur massinvandring från sydliga länder till nordliga länder påverkar miljön.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in