Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-20, 23:34
  #32113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag inbillar mig att det är ett bakomliggande självhat i anorexia. Kanske inte hela sanningen. Men därför borde hon gå till djupet av detta. Nu har det blivit en vana eller fix ide hos henne, grott fast. Men kan nog som du skrev förut "botas" via en sån behandling som läkarstudenten beskrev. Utifrån egen erfarenhet. Handlar om en grundlig attitydförändring.
Anorexia och mycket annat har sin botten i en djup skam hos personen, kan kanske liknas vid självhat. Synd om Greta hon behöver vård och stöd.
2020-11-20, 23:41
  #32114
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Kan lilla Greta komma med några konkreta förslag eller står hon bara och pekar finger? Nå, ge oss konkreta uppgifter att lösa. Nähej då, du är dum! Minsann! Men inte ett endaste pip om HUR det ska gå till. Liknar mest en bortskämd unge som inte får som hon vill. Dumma dej!. Upp till bevis nu, inspiratoeren som har händerna i Gretas byxor!
Sol-, vatten- och vindkraft vinner allt mera terräng och innebär nya möjligheter för Greta.

Vad jag vet får ingen i FFF Sweden någon lön.

Vi arbetar ideellt allihop, mig själv inkluderad. Det händer att vi får rese-ersättning, det är allt.
2020-11-21, 00:18
  #32115
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Julgranslisa
Anorexia och mycket annat har sin botten i en djup skam hos personen, kan kanske liknas vid självhat. Synd om Greta hon behöver vård och stöd.
Tack för vänliga ord om Greta.
Hoppas en bra behandling kan hjälpa Greta! Läkarstudentens behandling kan vara en god möjlighet för Greta!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-21 kl. 00:21.
2020-11-21, 00:47
  #32116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Sol-, vatten- och vindkraft vinner allt mera terräng och innebär nya möjligheter för Greta.

Vad jag vet får ingen i FFF Sweden någon lön.

Vi arbetar ideellt allihop, mig själv inkluderad. Det händer att vi får rese-ersättning, det är allt.
Goddag, yxskaft mao.
2020-11-21, 00:47
  #32117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Sprid vidare, utmärkt sopidé från Gretas hästgäng! Pick n Ride blir en ny bra hästsport! Fram med nya bra idéer!
Om Greta™ och hennes gäng vill göra något åt nedskräpning i naturen så borde de engagera sig politiskt, med mål att hindra så kallade EU-migranter från att bosätta sig månadsvis i Sverige. Sopmängderna från ett zigenarläger brukar mätas i ton. Inget man plockar från hästryggen, åtminstone inte bilvrak och soffor. Men något säger mig att Greta™ är alldeles för politiskt korrekt vänster för att yppa ett ord av kritik mot folk som svinar ner på det viset om de tillhör "en utsatt grupp". Även folk från Afrika, Mellanöstern och södra Asien har ofta svårt att ta till sig vår syn på sophantering. De som semestrat i Kambodja brukar som regel inte åka tillbaka igen, det är inte så mysigt när badstranden ser ut som en soptipp. Lika illa är det vid pyramiderna utanför Kairo, sopor överallt. (Och det kommer från lokalbefolkningen, inte turisterna.) Men visst, heja Greta™ och hennes kompisar som plockar skräp när de är ute och nöjesrider! Någon gång blir väl även dessa flickor vuxna och inser vilken inskränkt världsbild de lever i. Kanske dags att lyfta blicken från den egna naveln?
2020-11-21, 00:54
  #32118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://sverigesradio.se/artikel/7603707

Grossman väljer offertematiken som ingång i sin berättelse om Greta Thunberg. Där offrar hon inte bara sin vardag och sin hälsa (...)


Greta offrar sin hälsa... Varför?

Varför offrar hon sig?
2020-11-21, 01:09
  #32119
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Greta offrar sin hälsa... Varför?

Varför offrar hon sig?

För att hon vill rädda och bevara vår värld och klimatet! Någon måste göra det jag gör, för allas vår skull, säger Greta.

Mera privat har Greta tagit upp vad som står i Astrid Lindgrens bok Bröderna Lejonhjärta.

– Ibland måste man göra saker,
även om det är farligt.
Annars är man ingen människa
utan bara en liten lort, säger han. (Jonathan)

Var tydligen viktiga ord för Greta, när hon var mindre!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-21 kl. 01:12.
2020-11-21, 01:15
  #32120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Sol-, vatten- och vindkraft vinner allt mera terräng och innebär nya möjligheter för Greta.

Vad jag vet får ingen i FFF Sweden någon lön.

Vi arbetar ideellt allihop, mig själv inkluderad. Det händer att vi får rese-ersättning, det är allt.

Osynlige.mannen eller någon annan insatt kan säkert svara bättre än jag, men jag har för mig att vattenkraften anses färdigutbyggd åtminstone här i Sverige.

Vindkraft innebär stor miljöpåverkan och leder till fågel- och insektsdöd samt även hälsoproblem för närboende befolkning. Dessutom har tydligen konstruktionsarbetet mycket stora CO2-utsläpp.

Solpaneler kräver en mycket smutsig och farlig gruvhantering i Afrika. Därav lite elaka bilder som cirkulerar i medierna med Greta å ena sidan och små mörkhyade barn med hackor i högsta hugg å andra som sliter för att hon ska kunna glida omkring i elbilar och glassa med fina mobiler.

Så jag vet inte om just de här energislagen innebär så många nya möjligheter för Greta. Hon får kanske bita i det sura äpplet och acceptera kärnkraft. Eller göra som miljövänliga Merkel och köpa gas av Putin. Eller varför inte etanol från nedhuggen regnskog?

Som ev framtida politiker måste hon prestera konkreta lösningar. Vi väntar med intresse på hur hon ska lösa problemen. Enligt henne har vi ju alla ”facts and solutions” redan så det är väl bara att genomföra dem?
2020-11-21, 01:20
  #32121
Avstängd
En sak är säker, Greta vill ha hållbara lösningar, som inte skapar nya problem. Annars får vi slå våra kloka huvuden ihop. Kom ihåg att förtroendevalda oftast jobbar i team. Om Greta blir folkvald i framtiden, ska hon söka kreativa goda lösningar tillsammans med andra folkvalda! Ingen är stark på egen hand!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-21 kl. 01:25.
2020-11-21, 01:35
  #32122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
För att hon vill rädda och bevara vår värld och klimatet! Någon måste göra det jag gör, för allas vår skull, säger Greta.

Mera privat har Greta tagit upp vad som står i Astrid Lindgrens bok Bröderna Lejonhjärta.

– Ibland måste man göra saker,
även om det är farligt.
Annars är man ingen människa
utan bara en liten lort, säger han. (Jonathan)

Var tydligen viktiga ord för Greta, när hon var mindre!

Tack för svar!

Ja, som vi har varit inne på tidigare så lever hon ju direkt farligt. Riskerar bland annat benskörhet genom sin självsvält som kanske aldrig kommer att kunna läka.

Men samtidigt måste hon ha ett enormt ego om hon tror att hon kan rädda världen genom att göra farliga saker (det vill säga skada sin egen kropp, ja faktiskt utsätta den för livsfara). Det har aldrig i världshistorien funnits en ensam person som har haft en så stor makt som skulle krävas för att uppnå hennes mål.

Har hon gått på den här Messias-bilden av sig själv? Trott att människor över hela världen inte bara skulle lyssna på henne utan också lyda henne?

Hur ska vi uppfatta en sådan villfarelse?

(Tror f.ö. inte att Astrid Lindgren uppmanade till självdestruktivitet. Men hennes ordval var kanske inte det mest lyckade.)
2020-11-21, 02:00
  #32123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Osynlige.mannen eller någon annan insatt kan säkert svara bättre än jag, men jag har för mig att vattenkraften anses färdigutbyggd åtminstone här i Sverige.

Vindkraft innebär stor miljöpåverkan och leder till fågel- och insektsdöd samt även hälsoproblem för närboende befolkning. Dessutom har tydligen konstruktionsarbetet mycket stora CO2-utsläpp.

Solpaneler kräver en mycket smutsig och farlig gruvhantering i Afrika. Därav lite elaka bilder som cirkulerar i medierna med Greta å ena sidan och små mörkhyade barn med hackor i högsta hugg å andra som sliter för att hon ska kunna glida omkring i elbilar och glassa med fina mobiler.

Så jag vet inte om just de här energislagen innebär så många nya möjligheter för Greta. Hon får kanske bita i det sura äpplet och acceptera kärnkraft. Eller göra som miljövänliga Merkel och köpa gas av Putin. Eller varför inte etanol från nedhuggen regnskog?

Som ev framtida politiker måste hon prestera konkreta lösningar. Vi väntar med intresse på hur hon ska lösa problemen. Enligt henne har vi ju alla ”facts and solutions” redan så det är väl bara att genomföra dem?
Vad gäller energi så visar Greta™:s handlers tydligt hur okunniga de är. (Att Greta™ själv är okunnig håller jag inte emot henne, jag var inte heller särskilt kunnig i den åldern.)

Vattenkraften skulle kunna byggas ut kraftigt i Sverige, men miljötomtarna har sedan länge stoppat det. Idag avvecklas många mindre vattenkraftverk eftersom miljötomtarna lokalt använder det som förhandlingskort - sossar och borgare är lika skyldiga.

Vad gäller vindkraft så tror givetvis lilla Greta™ att det är fantastiskt bra. Det gör även Naturskyddsföreningen, liksom dess ungdomsorganisation Fältbiologerna, där jag själv var aktiv medlem i tonåren. (Ledarna i Fältbiologerna ägnade sig åt ganska grov kommunistindoktrinering kan jag vittna om.) Men hur ser fakta ut? Vindkraftverk avlivar mycket riktigt enorma mängder fåglar och insekter. De är dessutom olönsamma. När de producerar mycket sjunker elpriset. Sveriges elexport är i paritet med Sveriges elproduktion från vindkraft. Och det är en förlustaffär.

Solceller... Snälla! Det finns väl knappast något mer miljöförstörande!

Greta™ är givetvis mot kärnkraft, trots att en livstidsanalys visar att kärnkraft ger upphov till betydligt lägre utsläpp av CO2 än vindkraft! Det visar återigen att hennes handlers är okunniga. Att Greta™ själv är okunnig kan inte hållas emot henne, hon är trots allt omyndig ända tills 3 januari. Om hon kvarstår som talesperson för den här byfånerörelsen efter att hon är myndig kommer jag inte se någon anledning till att inte rikta angrepp direkt mot henne.
2020-11-21, 08:16
  #32124
Medlem
Sen när barn går skola så lär dom sig en massa saker dock är dom fortfarande barn precis som Greta är. Om man lärt sig en massa saker har man då lärt sig allt nej men det är en vid missuppfattning av ungdomar i skolan för man har ju lärt sig så mycket men man har inte lärt sig vad man inte vet någonting om dvs. Dom ( Greta ) har inte lärt sig att vissa saker vet hon faktiskt ingenting om. Således kommer dessa ( Greta ) prata om saker som dom således inte vet ngnting för dom vet inte att dom inte vet ngnting om dom sakerna.

Sen vore det bättre att Greta slutar med hästridningen för Greta gör miljön en otjänst när Greta rider på hästen oavsett om Greta plockar upp skräp som Greta senare slänger i en sopkorg. Det borde vara viktigt för Greta att rannsaka sig själv gör Greta kan inte sila myggen och svälja kamelerna hur länge som helst.

Sen är det lite roligt att hon skyller på sina diagnoser att det är därför hon beter sig annorlunda ja fine har man en diagnos så gör folk oftast det men om du fått reda på att du har en diagnos som i detta fall med Greta så kan Greta jobba bort diagnosen jobba med det som är den och ja det funkar men hon väljer som så många andra att gömma sig bakom den istället.
Lite som att gå till en doktor och konstatera att man brutit armen så istället för att gipsa den så skiter man i det.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback