Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-31, 19:22
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Du vet inte speciellt mycket om anorexi?
Ska du bråka om det?
Mitt inlägg är ett komplement till mitt tidigare om detta. Läs det innan du börjar insinuera.
Inlägget är polemiskt riktat till Greta. Och bygger på att hon ska ta hand om sig själv i samma mån som att hon värnar om klimatet och att i DET PERSPEKTIVET är det lättare att styra upp sin ätstörning än att förändra världens klimat. Det är något hon inte tar tag i verkar det som. Har inte tid etc.
2020-10-31, 23:10
Medlem
Citat:
Nja, det gjorde hon väl för länge sen? Hon flyttade in i en egen lägenhet med Svante när de misstänkte att de var coronasmittade i mars. Hon slutade med fysiska skolstrejker i våras som skulle ersättas av digitala ”Talks for the Future” varje fredag. Även de påstods vara Gretas ”skapelse” men verkade inte bli någon större succé. Lyssnade på några avsnitt men de var inte mycket att hänga i granen. Hon deltog i ett CNN-(?)-program om Corona.

Och hon har använt munskydd i flera veckor, trots att det inte rekommenderats av landets smittskyddsmyndigheter. (Inte mycket till munskydd kanske, ibland bara sladdriga och illasittande tygstycken. Är det sådana som Tegnell menar kan ge ”falsk trygghet”?)

Däremot har hon blivit påkommen med lögner när hon talar om FFF:s agerande. Hon stoppade inte alls demonstrationerna i ett tidigt skede. Det är en efterkonstruktion.

I en intervju med tyska medier som hon länkade på sin Twitter påstod hon att de sedan i våras gör uppehåll med fysiska demonstrationer tills det är säkert. Några veckor tidigare hade FFF genomfört demonstrationståg med tusentals deltagare i bl.a Berlin och Hamburg, detta trots att pandemin då hade fått nytt fäste och började öka snabbt.

En tuff journalist hade givetvis påpekat den uppenbara lögnen. Men när man ser Gretas avmagrade och tärda utseende förstår jag att hon avstod av ren barmhärtighet

Det låter ju inte heller riktigt klokt att Greta tydligen blev ilsken på er som påpekade det olämpliga i att hålla stora demonstrationer under en pågående pandemi. Så mycket för hennes ”höga intelligens” och ”stora empati”.
Med numera, menade och menar jag från och med mars, när Greta som du säger, flyttade som tur var med sin pappa in i en särskild lägenhet. Först då tog hon Covid-19 på allvar. Svante blev då rejält sjuk i lägenheten.

Så först när hennes pappa som hon älskar blev rejält sjuk, blev Greta rädd på allvar, tror jag.

I början trodde antagligen Greta att risken för smitta är lägre utomhus, vilket den ju är, men risken finns ändå där, särskilt för tonåringar och vuxna. Bara barn har lägre smittorisk.
Tror än, att Bryssel-demon borde ha stoppats.

Bara kort innan flytten in i den särskilda lägenheten var Greta mycket oförsiktig, och åkte efter den kritiserade demon i Bryssel, runt omkring främst i Tyskland på en rad olika intervjuer för reportage av BBC. Jag bad då henne gång på gång, att komma omedelbart hem till Sverige, och göra BBC-intervjuerna här hemma eller allra bäst digitalt på distans, för att minska risken för henne, att bli smittad av Covid-19. Tyvärr lyssnade Greta då EJ på mig! Är rädd för, att hon ej gillade min oro för henne.

När man är så väldigt mager och undernärd som Greta, försämras immunförsvaret. Störst risk är då att få en allvarlig lunginflammation, om man smittas med Covid-19. Problemet var nog delvis, att man som tonåring ofta tror, att man är nästan odödlig och tar onödiga risker.

Delvis var problemet, att Greta trodde och tror, att hon bara har en ganska kort tid på sig, att göra det hon gör. Det är så sällsynt att man förblir berömd under en lång tid, menar Greta.

Tror dock att Greta här tar fel, och att hon kan vara berömd för lång tid, om hon börjar äta bättre, så hon orkar mera och orkar bli mera en optimist! En sund själ i en sund kropp! Greta själv säger dock, att hon vill varken vara en pessimist eller en optimist, utan bara en realist!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-10-31 kl. 23:17.
2020-10-31, 23:14
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Med numera, menade och menar jag från och med mars, när Greta som du säger, flyttade som tur var med sin pappa in i en särskild lägenhet. Först då tog hon Covid-19 på allvar. Svante blev då rejält sjuk i lägenheten.

Så först när hennes pappa som hon älskar blev rejält sjuk, blev Greta rädd på allvar, tror jag.

I början trodde antagligen Greta att risken för smitta är lägre utomhus, vilket den ju är, men risken finns ändå där, särskilt för tonåringar och vuxna. Bara barn har lägre smittorisk.

Bara kort innan flytten in i den särskilda lägenheten var Greta mycket oförsiktig, och åkte efter den kritiserade demon i Bryssel, runt omkring främst i Tyskland på en rad olika intervjuer för reportage av BBC. Jag bad då henne gång på gång, att komma omedelbart hem till Sverige, och göra BBC-intervjuerna här hemma eller allra bäst digitalt på distans, för att minska risken för henne, att bli smittad av Covid-19. Tyvärr lyssnade Greta då EJ på mig!

När man är så väldigt mager och undernärd som Greta, försämras immunförsvaret. Störst risk är då att få en allvarlig lunginflammation, om man smittas med Covid-19. Problemet var nog delvis, att man som tonåring ofta tror, att man är nästan odödlig och tar onödiga risker.

Delvis var problemet, att Greta trodde och tror, att hon bara har en ganska kort tid på sig, att göra det hon gör. Det är så sällsynt att man förblir berömd under en lång tid, menar Greta

Tror dock att Greta här tar fel, och att hon kan vara berömd för lång tid, om hon börjar äta bättre, så hon orkar mera och orkar bli mera en optimist! En sund själ i en sund kropp! Greta själv säger dock, att hon vill varken vara en pessimist eller en optimist, utan bara en realist!

Kloka ord. Och om hon realist så bör hon ta till sig dina ord. Tjat kan gå hem. Och för att ta till en nött kliché; Sent ska syndaren vakna.
Senast redigerad av Jof 2020-10-31 kl. 23:16.
2020-10-31, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kloka ord. Och om hon realist så bör hon ta till sig dina ord. Tjat kan gå hem. Och för att ta till en nött kliché; Sent ska syndaren vakna.
Tack för dina vänliga ord. Är rädd för att Greta ej gillade, att jag var (och är) orolig för henne. Hoppas hon nu kan mera förstå, att det låg mycket omtanke för henne bakom mina meddelanden. Hoppas som du säger klokt, att Greta som den realist hon säger sig vilja vara, nu tar till sig mina ord.
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-10-31 kl. 23:33.
2020-10-31, 23:28
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Tack för dina vänliga ord. Är rädd för att Greta ej gillade, att jag var (och är orolig) för henne. Hoppas hon kan nu mera förstå, att det låg mycket omtanke för henne bakom mina meddelanden. Hoppas som du säger klokt, att Greta som den realist hon säger sig vilja vara, nu tar till sig mina ord.
Ingen tonåring vill ha goda råd. Eller tjat. Men det ska inte hindra oss som vet bättre. Det skulle bara innebära att man sket i dom (tonåringarna).
Hon borde veta som ger goda råd och skäller ut folk som inte gör som hon (forskarna) säger. Så låt henne smaka på sin egen medicin. Lägg fram forskning, fakta gång på gång. Och krydda - som hon ! - med skuld om hon inte följer råden.
Senast redigerad av Jof 2020-10-31 kl. 23:34.
2020-11-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ingen tonåring vill ha goda råd. Eller tjat. Men det ska inte hindra oss som vet bättre. Det skulle bara innebära att man sket i dom (tonåringarna).
Hon borde veta som ger goda råd och skäller ut folk som inte gör som hon (forskarna) säger. Så låt henne smaka på sin egen medicin. Lägg fram forskning, fakta gång på gång. Och krydda - som hon ! - med skuld om hon inte följer råden.
Lagom är bäst!
2020-11-01, 02:52
Medlem
För de här som vill veta mera om ätstörningar, som Greta har, finns en värdefull artikel skriven av en ung tjej som pluggar till läkare, men som själv har haft svåra ätstörningar.

Själv blev hon till slut hjälpt av en bra hypnos, och hon ger en både inkännande och detaljerad beskrivning av hur det är att ha anorexi. Hon avslutar med ett antal referenser.

http://movadohalsa.se/atstorningar-e...forsta-sig-pa/
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-01 kl. 02:54.
2020-11-01, 03:12
Medlem
wwrs avatar
Det här har blivit pajastråd.

Greta är manipulerad av EU-intressen. Tyskan Neubauer viker aldrig från Gretas sida. Greta mobbar svenska politiker och snackar bara klimat med Merkel och Macron, de nya Hitler som försöker lägga Europa under sig.

För att försöka täcka över den agenda Greta manipulerats till, hittar man på diagnoser som hon antas ha. En del spelar hon med i själv, som t.ex Asperger. En del har hon aldrig sagt sig ha (anorexi).

Tråden fylls med experter som diagnosticerar Greta utifrån bilder! Om experterna haft rätt hade det gått för Greta som det hade gått för jorden om klimatidéerna slagit in: Greta hade varit stendöd för länge sedan.

Men Greta verkar vara en ganska vanlig unge som vi får hoppas det går bra för nu i gymnasiet. Det som skiljer henne från andra är att hon har skådespelarbakgrund och kan dramatisera tal, som t.ex i FN.

Hennes diagnoser fungerar precis som i det gamla Sovjetunionen. Man diagnosticerar de som kritiserar systemet så att vi skall tro att det är ett fel på de som kritiserar systemet när felet egentligen ligger i systemet.

Greta har manipulerats att delta i den attack som nu sker mot Europa: klimat, Corona, restriktioner i mötesfrihet, reseförbud, grundlagsändringar. Hoppas det blir protester. Viktigast är att undvika våld. EU och globalisterna kommer att försöka infiltrera och provocera till våld för att motivera mer diktatur. Det viktigaste är att undvika detta. I Paris, EU:s hjärta, slåss redan polis och brandmän med varandra på gatorna, de gula västarna gör uppror. Vi måste försöka vända detta.
Senast redigerad av wwr 2020-11-01 kl. 03:30.
2020-11-01, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Greta är manipulerad av EU-intressen. Tyskan Neubauer viker aldrig från Gretas sida. Greta mobbar svenska politiker och snackar bara klimat med Merkel och Macron, de nya Hitler som försöker lägga Europa under sig.

För att försöka täcka över den agenda Greta manipulerats till, hittar man på diagnoser som hon antas ha. En del spelar hon med i själv, som t.ex Asperger. En del har hon aldrig sagt sig ha (anorexi).

Tråden fylls med experter som diagnosticerar Greta utifrån bilder! Om experterna haft rätt hade det gått för Greta som det hade gått för jorden om klimatidéerna slagit in: Greta hade varit stendöd för länge sedan.

Men Greta verkar vara en ganska vanlig unge som vi får hoppas det går bra för nu i gymnasiet. Det som skiljer henne från andra är att hon har skådespelarbakgrund och kan dramatisera tal, som t.ex i FN.

Hennes diagnoser fungerar precis som i det gamla Sovjetunionen. Man diagnosticerar de som kritiserar systemet så att vi skall tro att det är ett fel på de som kritiserar systemet när felet egentligen ligger i systemet.

Greta har manipulerats att delta i den attack som nu sker mot Europa: klimat, Corona, restriktioner i mötesfrihet, reseförbud, grundlagsändringar. Hoppas det blir protester. Viktigast är att undvika våld. EU och globalisterna kommer att försöka infiltrera och provocera till våld för att motivera mer diktatur. Det viktigaste är att undvika detta. I Paris, EU:s hjärta, slåss redan polis och brandmän med varandra på gatorna, de gula västarna gör uppror. Vi måste försöka vända detta.
Greta undviker att använda ordet anorexi. I stället säger hon, att hon har haft svårt för att äta. Etiketter spelar här ingen större roll. De flesta med anorexi överlever, men det finns ingen annan psykiatrisk diagnos som har så hög dödlighet som just anorexi. Vad du i övrigt skriver om nu, får andra bemöta.
2020-11-01, 11:13
Medlem
Jofs avatar
Citat:
För de här som vill veta mera om ätstörningar, som Greta har, finns en värdefull artikel skriven av en ung tjej som pluggar till läkare, men som själv har haft svåra ätstörningar.

Själv blev hon till slut hjälpt av en bra hypnos, och hon ger en både inkännande och detaljerad beskrivning av hur det är att ha anorexi. Hon avslutar med ett antal referenser.

http://movadohalsa.se/atstorningar-e...forsta-sig-pa/
En sån 4 timmars seans skulle Greta må bra av! En tuff kur för ett tufft missbruk. It is all in the mind.
2020-11-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Här en norsk psykiatriker som är mycket kritisk mot framför allt Malena ("narcissistisk") och som inte förstår hennes iver att få diagnoser på sina barn:

https://bakomkulisserna.biz/2019/09/...rgs-foraldrar/

Citat:
Naturligtvis betyder det mycket för Ernman att kunna ge enkla förklaringar på komplexa frågor. För döttrarna handlar det om att ge dem neuropsykiatriska diagnoser, vilket kan förklara deras personlighet eller beteenden.

När det gäller den prognostiserade klimatkrisen är förklaringen också väldigt enkel: det är koldioxidutsläppen som förstör klimatet, som i sin tur värmer upp världen. Punkt och slut.

Sedan, sida upp sida och sida ner, beskrivs den förutsagda klimatkatastrofen, där berättelsen är: Temperaturen stiger, havsvattennivån stiger, isbjörnarna svälter ihjäl och miljontals klimatflyktingar vandrar rastlöst omkring.

I boken opererar hon tvärsäkert med tvivelaktiga neuropsykiatriska diagnoser. Samma tvärsäkra säkerhet har hon när hon talar om de klimatförändringar som hon tror att världen står inför. Och hon gör detta helt skamlöst.

Citat:
Jag har ofta undrat varför Greta Thunberg ser så ledsen ut när hon är avbildad på en av sina många turnéer runt om i världen. Naturligtvis är det svårt för en 16-årig flicka att visa glädje när budskapet hon har fått i uppdrag att dela med resten av världen handlar om att jorden kommer att gå åt helvetet inom tio år.

Citat:
Det säger sig självklart att jag inte kan kommentera de diagnoser man landade i, men jag måste ändå tillåtas ifrågasätta moderns motiv för att låta döttrarna genomgå dessa undersökningar.

Citat:
Hursomhelst turnerar Greta runt eller leder en skolstrejk med alla diagnoserna i en ganska transparent ryggsäck. (Förresten, Aspberger-diagnosen har klistrats in på hennes panna). Jag tror inte att de har varit till en direkt nackdel för henne.

Tvärtom, som världens främsta klimatkämpe, kan det vara fördelaktigt att hävda vissa störningar, eftersom dessa i människors fantasi kan förknippas med speciella egenskaper eller talanger. Dessutom skyddar de henne från kritiska röster.

Stackars hon, hon har förmodligen sina utmaningar.

Domedagsprofeten Greta Thunberg får därför fortsätta att skrämma världen. Cirkusen är i full gång.
2020-11-01, 13:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Här en norsk psykiatriker som är mycket kritisk mot framför allt Malena ("narcissistisk") och som inte förstår hennes iver att få diagnoser på sina barn:

https://bakomkulisserna.biz/2019/09/...rgs-foraldrar/
Bra länk av MM igen. Det är mycket vettigt i det psykiatern skriver. Men vissa saker kan en psykiater inte gå in på i en sådan artikel.
Citat:
jag måste ändå tillåtas ifrågasätta moderns motiv för att låta döttrarna genomgå dessa undersökningar.
Greta interagerar med Trump, Merkel, Macron. I pressen tillmäts hennes ord nästan större vikt än partiledarnas. Skall man analysera mammans motiv måste man se vilka effekter Gretas ord har på samhället. Men att göra det skulle förmodligen sätta käppar i hjulet för psykiaterns karriär och anseende inom branschen.

En annan känslig fråga är om Greta instruerats att spela upp vissa symptom. Kanske hon ibland gjort grimaser som skall få betraktaren att tänka på neuropsykiatriska diagnoser. Greta har ju skådespelarträning. Men det är känsligt och svårt att gå in på i en artikel.

Men som sagt, jag hänvisar till mitt förra inlägg. Det som berör alla svenskar är att Greta är manipulerad att delta i en föreställning där svenskarnas pengar och inflytande rinner till Bryssel.

...

Psykodynamikerns tolkning blir som ofta att det är föräldrarnas fel. Så man hamnar till slut ändå i
Citat:
Yet you all come to us young people for hope. How dare you!

"You have stolen my dreams and my childhood with your empty words.
Senast redigerad av wwr 2020-11-01 kl. 13:06.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback