2020-07-22, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det riktar sig inte mot henne personligen. Att det skulle vara så är ett trix hennes PR-team försöker använda. Hon utnyttjas av andra och har gjorts till en megafon för politiska idéer. Hon har placerats på den världspolitiska scenen. Då måste man få kritisera vad hon gör. Det är säkert andra som ligger bakom. Hon är bara en skådespelerska.

"Hon" arbetar för företagen. Hon stöder nu oljebolag.

När hon däremot fick pris av Nordiska Rådet vägrade hon ta emot det. Hon arbetar mot sin egen hembygd.

Detta kan man kalla "NWO". Företagen kliver fram och politikerna backar. Det är bara vanligt folk som förlorar på det.

Jamen tänk att Greta ”skänker bort” tio miljoner! Organisationen hade säkert tänkt att hon skulle behålla pengarna själv. Hon kan nog behöva en ny skolväska inför terminsstarten och lite fickpengar. Men hon är ju så god och osjälvisk att hon direkt skickar hela beloppet vidare. Halleluja <3

(Till skillnad mot andra s.k. välgörenhetsorganisationer tar hon säkert inte ens ut höga administrativa kostnader. Å andra sidan är hon ju fortfarande omyndig så någon annan får ta hand om själva transaktionerna. Har hon anställt någon för det?)

Undrar vad FFF tycker om hennes lilla stiftelse? Om inte den hade funnits så hade ju Neubauer, Isaksson m.fl också kunnat framträda som Goda och Osjälviska när de pytsar ut donationer. Nu faller allt ljuset på Greta.

Struntar hon i FFF numera?
2020-07-22, 09:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nja, förutsättningen för att hon ska påstå saker är att någon lyssnar på det hon säger. Och det gör folk ju. :-) Om inte annat så är det för att tidningarna tryckte in Greta i halsen på folk när det begav sig.
Frågan är hur många som faktiskt lyssnar längre förutom de redan frälsta. Folk är ointresserade eller skakar på huvudet, folk är trötta på Greta generellt.
2020-07-26, 19:22
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Frågan är hur många som faktiskt lyssnar längre förutom de redan frälsta. Folk är ointresserade eller skakar på huvudet, folk är trötta på Greta generellt.

Nja, mannen. Greta är äkta, hon är real.

Vad jag vill veta är vilken hennes relation med Jonas Fläckerud är. Vet du?
2020-07-27, 07:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Klimat-Greta, båt-Greta, cowgirl-Greta, tidsresar-Greta, rock-Greta...

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
gangsta-Greta
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Z8m22pGNcpsM6Y

Redoxreaktions post har fått nya tillägg. Efter att Greta hjälpt oljebolagen med PR finns väl inga gränser mer. (Förutom att kritisera dem då, förstås.)

avlopps-Greta
olje-Greta
2020-07-27, 18:35
Medlem
Jag fattar ej hur denna ungen tänker. Hon menar alltså att folk ska sluta flyga. Då kommer ju ännu mer folk dö eftersom folk lever av turismen och hon menar alltså man ska åka tåg det tar lite lång tid att åka tåg till japan. typ 2 veckor dit och sen tillbaka. folk har bara 5 veckors semester. så man hinner va 1 vecka i japan sen ska man tillbaka. Om man flyger kan man åka till japan i 2 veckor sen har man ytterligare 3 veckor ledigt och kan de åka nån mer stans i 3 veckor så hinner alltså med 2 resor istället för 1 man bara skulle ha hunnit med tåg. greta verkar tro folk har hur mycket ledigt som helst och har all tid i världen på sig
2020-07-27, 19:54
Medlem
Adonis.s avatar
Måste vara någon som sitter på info om Gretas relation med Jonas Fläckerud. Är dom mer än bara vänner? Dom ses ju ihop ibland. Är han verkligen bra för henne? Han har ju tidigare promotat hennes klimatalarmism & tankar. Jag vet att han känner & umgås med henne personligen men är han kär i henne, hennes idéer eller bara hens cash?

Har hon en kärleksrelation med honom eller inte? Finns det bilder?
Senast redigerad av Adonis. 2020-07-27 kl. 19:56.
2020-07-27, 20:38
Medlem
Är det någon som har sett Gretas öppna brev till Europaunionen? Det finns en lista med forskare på sidan. Jag Googlade ett gäng av dem och samtliga visade sig vara studenter. Jag hittade inte heller någon som verkligen studerar inom ämnet klimatologi. Som vanligt så rör det sig enbart om ett stort jävla bedrägeri.

https://climateemergencyeu.org/
2020-07-27, 22:42
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja så tar drevet mot 17-årngen fart igen. Denna gång för att hon skänker bort 10 miljoner! Mandom mod och morske män!

Åsså detta om hennes ålder, ungefär som att "Greta får inte på något sätt kritiseras för att hon är ett BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRNNN!"

Om några månader är hon 18 och kan då knappast kallas ett barn, även om hon lätt kan tas för att vara 12 år.

Men nu är det så att Greta har givit sig in i denna debatt och gjort det med inte alltför välunderbyggda argument och dessutom inte heller lever som hon lär. Då måste man väl få kritisera detta utan att kallas för barnmisshandlare.

Att sedan Greta i sin klimatpanik blir påeldad av vänsterextremistiska föräldrar och framställd som ett helgon av vänstermedia som vill se sina drömmars kommunistiska samhälle upprättas med klimatet som förevändning är väl en annan sak.

Jag skulle inte ha något emot att man på allvar börjar granska krafterna bakom Greta och vad de verkligen vill.
2020-07-28, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Jag fattar ej hur denna ungen tänker. Hon menar alltså att folk ska sluta flyga. Då kommer ju ännu mer folk dö eftersom folk lever av turismen och hon menar alltså man ska åka tåg det tar lite lång tid att åka tåg till japan. typ 2 veckor dit och sen tillbaka. folk har bara 5 veckors semester. så man hinner va 1 vecka i japan sen ska man tillbaka. Om man flyger kan man åka till japan i 2 veckor sen har man ytterligare 3 veckor ledigt och kan de åka nån mer stans i 3 veckor så hinner alltså med 2 resor istället för 1 man bara skulle ha hunnit med tåg. greta verkar tro folk har hur mycket ledigt som helst och har all tid i världen på sig

Skillnaden mellan dig och Greta är att du kan tänka i flera steg och förstår att allt har konsekvenser.

Det kan tyvärr inte Greta.

Ändå är det hon som hyllas för sin intelligens och sitt mod. Det är hon som ska rädda världen med sin osjälviskhet och genom att "offra" sin skolgång.

Men det är tur att inte alla blir lurade av hennes svammel.
2020-07-29, 09:02
Medlem
Jag såg Greta på Vildmarkshotellets frukost idag och slogs hårt av hur skitliten hon fortfarande ser ut att vara..
Puberty has not hit s.a.s. då hon fortfarande är 14 år till utseendet..
2020-07-29, 18:21
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yokomo
Jag såg Greta på Vildmarkshotellets frukost idag och slogs hårt av hur skitliten hon fortfarande ser ut att vara..

Inte ens det. Max 12 år. Vad kan det bero på? Bara diagnoserna eller vad?
2020-07-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yokomo
Vår tids Sara Wedlund. Blir aldrig kvinnlig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in