Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-21, 20:40
  #26749
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad duktig du är.

Tänkte göra en Anti-Greta humor-hemsida. Då skulle du säkert berömma mig vad?
Medierna i SWE tror att dom kan styra allt.

Men då jag undersökte mer, så såg jag hur okänd hon är som klimat-räddare.
90% som känner henne (säkert fler) tror att hon är en clown med vredes problem. (mest p.g.a Trump)

Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Det finns en orsak att jag litar mer på husets lokala skvallerkärring än vad jag tror på svensk media, och detta gäller i synnerhet fallet Greta



Tyler Durden - Min skvallerkärring

En annan bra sida som verkar veta allt om Greta
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-21 kl. 20:45.
2020-01-21, 20:52
  #26750
Medlem
leifhookers avatar
jodå-thunberg-använder-sig-av-vänsterretorik

Citat:
Att nämna en forskares idé betyder inte att jag som journalist ”driver” idén, i detta fall om klimatklubbar, eller ens förespråkar den.
  • Vad gäller Greta Thunberg handlade min analys att hon blivit mer politisk och använder sig av en vänsterretorik. Mina exempel härrör inte från hur hon citerar forskningen utan hur hon till exempel anser att klimatkrisen kan skyllas på ”koloniala, patriarkala och rasistiska strukturer”. Hon dömer också enhälligt ut politikerna och näringslivet. Det är inga IPCC-forskningsrön utan en politisk analys från hennes sida. Återigen, jag värderar inte den utan noterar och problematiserar hennes förflyttning det senaste halvåret.
Erika Bjerström
SVT:s utrikeskommentator och tillträdande klimatkorrespondent.

Ojdå! Vilken överraskning! Men vad kan Greta göra annars?
2020-01-21, 20:57
  #26751
Medlem
leifhookers avatar
i-wouldnt-have-wasted-my-time-meeting-trump

Greta verkar ha ändrat sin åsikt. Idag var hon och lyssnade noggrant på allt vad Donald Trump sa.
Bättre sent än aldrig! Lärde sig mer på denna halvtimma än på hennes alla "strejker" hon har gjort.

Greta väldigt koncentrerad då hon lyssnar på Trump!

- eller hon kanske tänkte...varför är inte jag på denna stora sal? Jag är ju nr1 och fick den minsta salen?
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-21 kl. 21:01.
2020-01-21, 21:01
  #26752
Moderator
-Info-s avatar
Greta har snart 10 miljoner följare på Instagram:

https://www.instagram.com/gretathunberg/?hl=sv

Det kan inte vara många svenskar som har fler. Zlatan har förstås fler. Liksom PewDiePie. Fast de har å andra sidan hållit på i många fler år.

Finns det andra?

Nästan 10 miljoner följare är verkligen en imponerande siffra för en tjej som precis fyllt 17.
2020-01-21, 21:03
  #26753
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Greta har snart 10 miljoner följare på Instagram:

https://www.instagram.com/gretathunberg/?hl=sv

Det kan inte vara många svenskar som har fler. Zlatan har förstås fler. Liksom PewDiePie. Fast de har å andra sidan hållit på i många fler år.

Finns det andra?

Nästan 10 miljoner följare är verkligen en imponerande siffra för en tjej som precis fyllt 17.

Vad är instagram? Har inte haft något sånt.
Jag analyserar själv olika saker. Därför tror medierna att de är stora då de litar på sina tal utan verklighetskänsla.

Konstigt att du inte nämner Facebook.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-21 kl. 21:05.
2020-01-21, 21:08
  #26754
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Den lokala pizserian får betala för att lämna in gammal frityrolja till återvinning.
Tack för länken skall kollas noga, old school låter lockande.
Kör tyvärr med bensin, är enbart intresserad därför att jag tycker det är kul teknik.

Lite charmigt med gammal frityrolja, kolla videon, tror att du kommer gilla den.
Småbonde med små inkomster och små utgifter, han tar upp problemet med frityrolja.
Har den friterat mycket animaliskt, blir den tjockare, vad han inte nämner är att man kan komma runt detta med att värma den.
https://www.youtube.com/watch?v=b10aXJU1EcQ
Frityrolja känns inte realistiskt i längden. Så många liter gör dom inte utav med på pizzerian. Du kan köra.fram o tbx till stan på en fyllning, som dessutom kräver komplicerad rening, samt så kommer alla grannar också försökt hugga på frityroljan, om inte kurderna på pizzan stoppat den i egen ficka.

Nä, gör upp en deal med en bonde att du vill köpa x antal ton raps från henom så odlar han det åt dig. Fråga bonden om du kan ställa pressen hos henom. Starta ett kooperativ, dela på bonde och press..

Kan detta vara en ev, övergångsfas till Gretas holistiska lösning?
2020-01-21, 21:17
  #26755
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Frityrolja känns inte realistiskt i längden. Så många liter gör dom inte utav med på pizzerian. Du kan köra.fram o tbx till stan på en fyllning, som dessutom kräver komplicerad rening, samt så kommer alla grannar också försökt hugga på frityroljan, om inte kurderna på pizzan stoppat den i egen ficka.

Nä, gör upp en deal med en bonde att du vill köpa x antal ton raps från henom så odlar han det åt dig. Fråga bonden om du kan ställa pressen hos henom. Starta ett kooperativ, dela på bonde och press..

Kan detta vara en ev, övergångsfas till Gretas holistiska lösning?
Greta och du kan sluta använda internet. Tar massor av energi och inget vettigt blir sagt
2020-01-21, 21:18
  #26756
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Frityrolja känns inte realistiskt i längden. Så många liter gör dom inte utav med på pizzerian. Du kan köra.fram o tbx till stan på en fyllning, som dessutom kräver komplicerad rening, samt så kommer alla grannar också försökt hugga på frityroljan, om inte kurderna på pizzan stoppat den i egen ficka.

Nä, gör upp en deal med en bonde att du vill köpa x antal ton raps från henom så odlar han det åt dig. Fråga bonden om du kan ställa pressen hos henom. Starta ett kooperativ, dela på bonde och press..

Kan detta vara en ev, övergångsfas till Gretas holistiska lösning?
Inget som fungerar om det blir många om det, de som kör på detta sätt nu, är ganska få, då räcker frityroljan, inte annars.
2020-01-21, 21:19
  #26757
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Vad är instagram? Har inte haft något sånt.
Jag analyserar själv olika saker. Därför tror medierna att de är stora då de litar på sina tal utan verklighetskänsla.

Konstigt att du inte nämner Facebook.

Hon har flest följare på Instagram.

På Facebook är det 2,94 miljoner följare och på Twitter 3,97 miljoner följare. Dvs snart 3 respektive 4 miljoner följare.

I många fall så är det nog samma människor som följer henne på de tre sociala medierna, men det gäller långt ifrån alla. Man kan i alla fall lugnt säga att hon når ut till över 10 miljoner människor på direkten, ifall hon vill meddela något.


(Alla vet väl vad Instagram är? )
__________________
Senast redigerad av -Info- 2020-01-21 kl. 21:22.
2020-01-21, 21:29
  #26758
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Inget som fungerar om det blir många om det, de som kör på detta sätt nu, är ganska få, då räcker frityroljan, inte annars.
Frityrolja är en hippiegrej som funkar för vissa i tex, England som kan tömma fish&chips restauranger. Men totalt sett så är oljemängden minimal.
Bönder skriker efter cash crop. Och det svenska jordbruket har ju dragit ned på produktionen. Finns ju mkt, landyta att odla på i sverige. Skulle kunna bli ett landsbygdsuppsving.
Naturligtvis måste mönstret inom transport att förändras
Men bruksfordon kommer vara till sist

Greta och FFF borde komma med lite positiva lösningar.
Vi kan inte förlita oss på att politiker ska hålla oss i handen. Alla måste göra vad de kan nu. Enskilda individer, företag, ledare.
Ska vi komma ur den här knipan måste alla göra sitt yttersta.
2020-01-21, 21:32
  #26759
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Greta och du kan sluta använda internet. Tar massor av energi och inget vettigt blir sagt
Bli inte arg, du kan inte övertyga någon i denna tråd, deltagarna har redan låst sig till sin uppfattning.
Se det som en chans att diskutera med de som har andra åsikter.
2020-01-21, 21:42
  #26760
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Frityrolja är en hippiegrej som funkar för vissa i tex, England som kan tömma fish&chips restauranger. Men totalt sett så är oljemängden minimal.
Bönder skriker efter cash crop. Och det svenska jordbruket har ju dragit ned på produktionen. Finns ju mkt, landyta att odla på i sverige. Skulle kunna bli ett landsbygdsuppsving.
Naturligtvis måste mönstret inom transport att förändras
Men bruksfordon kommer vara till sist

Greta och FFF borde komma med lite positiva lösningar.
Vi kan inte förlita oss på att politiker ska hålla oss i handen. Alla måste göra vad de kan nu. Enskilda individer, företag, ledare.
Ska vi komma ur den här knipan måste alla göra sitt yttersta.
Johan Lundberg skrev en intressant artikel, som är lite inne på samma spår, han erbjuder ingen lösning men föreslår en väg framåt.
Hans väg är lösningar dels i närområdet och dels via forskning.
https://www.expressen.se/kultur/ide/...a-miljofragan/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback