Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-17, 16:08
  #26053
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Han är politiskt korrekt om du vet vad det innebär
Det vet jag givetvis, men ville retas lite. Tvivlar dock på att du har rätt. Även om Brian är skötsam, har han tyckt om att ta ut svängarna ibland! Annars så spelar jag bara gitarr som hobby!
2020-01-17, 16:08
  #26054
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag har redan bjudit på viktig inofficiell preliminär information. Det är givetvis enbart Gretas sak att officiellt presentera överenskommelsen, när den är helt klar och undertecknad.
Ska du också vara med på inspelningen? Du påstår ju att du spelar både gitarr och keyboard. Kanske du, Brian och Greta ska duellera med elgitarr?
2020-01-17, 16:11
  #26055
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag har redan bjudit på viktig inofficiell preliminär information. Det är givetvis enbart Gretas sak att officiellt presentera överenskommelsen, när den är helt klar och undertecknad.
Du som vet allt, vad och på vad spelade Greta för Brian via Skype?
2020-01-17, 16:15
  #26056
Medlem
Hejhejvidicas avatar
Gretas varande på Flashback borde vara över.
Hoppas denna avklädning hjälper till med det.

Publicerades den 14 jan. 2020


Greta Thunberg hamnar i blåsväder igen. Denna gång på grund av en Facebookbugg, rapporterar Wired. När man skriver ifrån en Facebooksida står namnet på sidan som den som postar inlägget men på grund av en bugg kunde man se vem som postade från Greta Thunbergs Facebooksida med över tre miljoner likes.

Hennes pappa och den indiska klimataktivisten Adarsh Prathap bland annat. Ouch. Adarsh Prathap är delegat i FN https://twitter.com/adarshkerala Här är bland annat hans ljusskygga Twitterkonto med blott 170 följare. Här delar han "Gretas" inlägg eller rättare sagt sitt eget inlägg, som han skrivit själv på sin Facebook https://www.facebook.com/adarsh.prathap. Ord kan inte beskriva hur poetiskt detta är.

Tittade man i redigeringshistoriken kunde man se precis vem som var personen som delade inlägget från Gretas Facebooksida. Printar delades friskt på 4chan och andra plattformar. Hillary Clinton, Snoop Dogg och Greta Thunberg var bara några av de konton som drabbades av en stunds sanning, även den ryska presidenten Vladimir Putin.

På lördagen postades följande på Gretas Facebooksida. Jag citerar:

”Vissa har frågat vem som hanterar den här sidan. För det första, sedan förra våren använder jag bara Facebook för att publicera det jag skriver på mitt Twitter- och Instagram-konto. Resten som delas på Facebook återpubliceras från Twitter och Instagram av killen som grundade Greta Thunbergs Facebook-sida långt innan jag visste att den fanns. Han heter Adarsh Prathap och han bor i Indien. Eftersom många trodde att det var min officiella sida i början frågade jag om jag kunde vara med och hantera den och han sa ja.”

Tänk att det fortfarande finns folk som inte har förstått att klimatbluffen är en bluff trots att ingen som helst vetenskap stödjer det faktumet. Nej, ingen forskning stödjer det. Jag upprepar, ingen forskning på jorden stödjer det. Låt mig säga det en sista gång. Ingen forskning på jorden stödjer att det existerar något klimathot. Förvisso är jag en lekman men jag vill försäkra er om att jag gjort min hemläxa och det existerar inte. Angående de där forskarna, vad var det? 97 %? Det är överbevisat som lögn.

Tack till Legenden

https://www.youtube.com/watch?v=SAhtWkK08vA

2020-01-17, 16:18
  #26057
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Ska du också vara med på inspelningen? Du påstår ju att du spelar både gitarr och keyboard. Kanske du, Brian och Greta ska duellera med elgitarr?
Intressant idé, vem vet vad som kan hända!?

-Greta är dock långt, långt bättre än jag på att spela, jag har det ju bara som en mindre hobby, då jag verkligen uppskattar god musik.

På sin höjd finns det en mikroskopisk chans, att jag får vara med på några mycket korta pålägg, om Greta och Brian är på sitt allra mest generösa musikhumör.

Det skulle dock vara mer än givande, bara att få höra Greta och Brian spela tillsammans i musikstudion! Vi får se vad som kan hända!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-01-17 kl. 16:25.
2020-01-17, 16:21
  #26058
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Du som vet allt, vad och på vad spelade Greta för Brian via Skype?
Jag vet långtifrån allt, men det är sant att många tycker att jag är insatt! Greta spelade Bohemian Rhapsody för Brian!
2020-01-17, 16:21
  #26059
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Intressant idé, vem vet vad som kan hända!?

-Greta är dock långt, långt bättre än jag på att spela, jag har det ju bara som en mindre hobby, då jag verkligen uppskattar god musik.

På sin höjd finns det en mikroskopisk chans, att få vara med på några mycket korta pålägg, om Greta och Brian är på sitt allra mest generösa humör.

Det skulle dock vara mer än givande, bara att få höra Greta och Brian spela tillsammans i musiktudion! Vi får se vad som kan hända!
Du måste leva i en fantasivärld. Förklara varför du skulle få vara med på en inspelning
2020-01-17, 16:24
  #26060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Ska du också vara med på inspelningen? Du påstår ju att du spelar både gitarr och keyboard. Kanske du, Brian och Greta ska duellera med elgitarr?


Svante kan väl få vara med på ett hörn också? Om inte annat ser han ut som en avdankad rockstjärna. Typ proggmusik från 1970-talet.

Blir kanske lite väl mycket patriarkat för Gretas smak, dock
2020-01-17, 16:25
  #26061
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Jag vet långtifrån allt, men det är sant att många tycker att jag är insatt! Greta spelade Bohemian Rhapsody för Brian!
På vilket instrument, blockflöjt, lergök, piano eller vad?
2020-01-17, 16:27
  #26062
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
På vilket instrument, blockflöjt, lergök, piano eller vad?

Troligen på harpa. Greta är ju en sann kulturpersonlighet också
2020-01-17, 16:30
  #26063
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Du måste leva i en fantasivärld. Förklara varför du skulle få vara med på en inspelning
Jag skrev mikroskopisk chans, alltså ytterligt liten chans. Jag skrev så, därför att livet några gånger kommit med riktigt stora överraskningar till mig. Blixten kan som sagt slå ner två gånger på samma ställe, även om det är oerhört sällan!
2020-01-17, 16:36
  #26064
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Troligen på harpa. Greta är ju en sann kulturpersonlighet också
Greta får berätta vilket instrument hon spelade på. Annars kommer den verkligt begåvade tjejen nog, att snart tycka att vi tar alla arbetsuppgifter från henne, om jag inte tar fel! Greta kanske provar harpa, alls ingen dum idé.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback