Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-13, 18:33
  #25741
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
På Facebook fungerar det inte så, förutom för privata personliga konton. Den där "Greta Thunberg"-sidan är inget privat personligt konto. Då krävs det att man först har tillgång till ett privat personligt konto, för att kunna skriva på den andra sidan. Det är inte möjligt att logga in direkt på "Greta Thunberg"-sidan.

På Twitter kan man logga in direkt. Det behövs ingen omväg via ett privat personligt konto. Det är bara att logga in direkt och posta sina texter.
Skall man bli trodd använder man naturligtvis inte andras konton.

Jag undrar om dina förklaringar kan övertyga någon. Men du håller en konflikt gående. Det verkar vara kärnan i Gretas och hennes anhängares agenda.

Hennes Twitter och Instagram fungerar troligen likadant. (Andra sköter kontona.) Det borde hon redovisa för att rädda någon trovärdighet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-13 kl. 18:38.
2020-01-13, 18:38
  #25742
Medlem
Klart hon inte skriver själv. Har ni någonsin hört henne säga något komplicerat eller som inte någon har matat henne med? När har ni hört henne presentera detaljer kring den fakta hon påstår sig står för? Hon svänger sig alltid bara i allmänna termer. "Säger vetenskapen". "Jordens undergång". "Det är akut". Bla bla bla.

Hon är förmodligen världens mest utnyttjade tonåring.
2020-01-13, 18:49
  #25743
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Skall man bli trodd använder man naturligtvis inte andras konton.

Gretas officiella ord förmedlar hon via Facebook-sidan "Greta Thunberg". Hur hon loggar in är ju en ren teknikalitet.

Är dessutom auto-inloggning påslagen, så har hon alltid åtkomst till Facebook-sidan "Greta Thunberg". Det är bara att öppna sidan och posta texterna.


Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hennes Twitter och Instagram fungerar troligen likadant. (Andra sköter kontona.) Det borde hon redovisa för att rädda någon trovärdighet.

Nej. De fungerar inte likadant eftersom tekniken ser annorlunda ut.

På Twitter kan man logga in direkt (utan ett personligt konto). Det är bara att logga in och posta texterna.


Om Greta skriver sina texter för sociala medier själv kan givetvis diskuteras, men det har ingenting att göra med hur hon loggar in på de olika sociala medierna. Det är en annan historia.

Ni blandar äpplen med päron här.
2020-01-13, 19:35
  #25744
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Nej. De fungerar inte likadant eftersom tekniken ser annorlunda ut.

På Twitter kan man logga in direkt (utan ett personligt konto). Det är bara att logga in och posta texterna.

.
Vad dillar du om? Du måste ha ett personligt konto på twitter för att logga in och posta.
2020-01-13, 20:02
  #25745
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
På Facebook fungerar det inte så, förutom för privata personliga konton. Den där "Greta Thunberg"-sidan är inget privat personligt konto. Då krävs det att man först har tillgång till ett privat personligt konto, för att kunna skriva på den andra sidan. Det är inte möjligt att logga in direkt på "Greta Thunberg"-sidan.
.
Det är bara att logga in direkt. Prova själv https://www.facebook.com/gretathunbergsweden/
2020-01-13, 20:25
  #25746
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Gretas officiella ord förmedlar hon via Facebook-sidan "Greta Thunberg". Hur hon loggar in är ju en ren teknikalitet.

Om Greta skriver sina texter för sociala medier själv kan givetvis diskuteras, men det har ingenting att göra med hur hon loggar in på de olika sociala medierna. Det är en annan historia.

Ni blandar äpplen med päron här.

Officiella säger du?
Ja sidan är verifierad, men den borde inte vara det då det nu framkommit att det bara varit en Fanpage som Svante fått en administrativ roll på.
Men det är inte Greta som satt upp den.

Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Det är bara att logga in direkt. Prova själv https://www.facebook.com/gretathunbergsweden/

Man måste ha en personlig sida för att logga in och redigera sidor på Facebook. Här ger jag info rätt.
2020-01-13, 20:26
  #25747
Avstängd
Nixters avatar
GRETAS PAPPA, MED FINGRARNA I SYLTBURKEN
Har Ni sett denna video ? Om den är upplagd ber jag om ursäkt.
Summerar Gretas Pappa Svantes förehavanden ganska bra. Även en representant från FN lägger inlägg på Gretas sida.

FN är skit. Svante är skit. Greta är en stor djävla lögn, driven av vänsteraktivister.

We knew it, nu vet alla !

Se filmen: https://youtu.be/Re8gqxWvCTA
2020-01-13, 20:34
  #25748
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks




Man måste ha en personlig sida för att logga in och redigera sidor på Facebook. Här ger jag info rätt.
Men info har trasslat in sig i sitt resonemang när han blint försvarar Greta. Info säger att det är bara att logga in på twitter direkt och börja skriva gentemot Facebook.
2020-01-13, 20:38
  #25749
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vad dillar du om? Du måste ha ett personligt konto på twitter för att logga in och posta.

Nej. Du måste ha ett konto. Det behöver inte vara personligt.

För att vara säker (att inget ändrats under den senaste tiden) så provade jag att skapa ett nonsenskonto med ett nonsensnamn och en nonsens-epostadress på Twitter och det gick utmärkt. Den blev färdig för twittrande direkt. Jag behöver bara logga in och kan posta texter direkt. Finns ingen som helst personlig koppling någonstans.


Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Det är bara att logga in direkt. Prova själv https://www.facebook.com/gretathunbergsweden/

Du kan inte logga in på Greta Thunberg-sidan direkt (utan att ha ett privat konto). Om du ser login-fält t.ex högst upp så beror det på att du inte är inloggad på Facebook och för att logga in måste du ange login-uppgifter för ditt privata konto. Eller om man heter Greta Thunberg, då måste man ange login-uppgifter till Svantes Facebook-konto.

När man väl gjort det, då kan man komma åt sidan och t.ex posta inlägg (om man är med på listan med godkända användare).

Att logga in direkt på Greta Thunberg-sidan, utan att använda sig av ett privat konto, går inte. Man måste först logga in på ett sådant konto. Därefter kan man gå vidare.

På sidan finns en lista på godkända användare (dvs en lista med personer med privata Facebook-konton som får hantera sidan) och är man inte med på listan så får man inte göra något alls. Därför måste man alltid vara inloggad först på sitt privata konto och blir det träff med listan, så får man hantera sidan.

I detta fall så innehåller listan av två personer: Indiern och Gretas pappa.


Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Men info har trasslat in sig i sitt resonemang när han blint försvarar Greta. Info säger att det är bara att logga in på twitter direkt och börja skriva gentemot Facebook.

Precis så är det. Jag testade nyss.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2020-01-13 kl. 20:43.
2020-01-13, 20:39
  #25750
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Men info har trasslat in sig i sitt resonemang när han blint försvarar Greta. Info säger att det är bara att logga in på twitter direkt och börja skriva gentemot Facebook.
Nä Info trasslar för att föra bort samtalet från faktumet att Gretas officiella kanaler drivs av folk som hon Inte känner.

Just detta fattar jag inte varför följarna är så noga med att ignonera, som jag skrev tidigare så kan vilken galning som helst skapa en sida på Facebook.

Och med tanke på makten Greta sitter på så är det jävligt allvarligt att de låter för de okända personer sitta och driva sidor om henne.

Att Svante har möjlighet att redigera sidan är en sak, men Adrash borde stiga av tåget nu när Svante är med i bilden.
2020-01-13, 20:47
  #25751
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Du måste ha ett konto. Det behöver inte vara personligt.

För att vara säker (att inget ändrats under den senaste tiden) så provade jag att skapa ett nonsenskonto med ett nonsensnamn och en nonsens-epostadress på Twitter och det gick utmärkt. Den blev färdig för twittrande direkt. Jag behöver bara logga in och kan posta texter direkt. Finns ingen som helst personlig koppling någonstans.




Du kan inte logga in på Greta Thunberg-sidan direkt (utan att ha ett privat konto). Om du ser login-fält t.ex högst upp så beror det på att du inte är inloggad på Facebook och för att logga in måste du ange login-uppgifter för ditt privata konto. Eller om man heter Greta Thunberg, då måste man ange login-uppgifter till Svantes Facebook-konto.

När man väl gjort det, då kan man komma åt sidan och t.ex posta inlägg (om man är med på listan med godkända användare).

Att logga in direkt på Greta Thunberg-sidan, utan att använda sig av ett privat konto, går inte. Man måste först logga in på ett sådant konto. Därefter kan man gå vidare.

På sidan finns en lista på godkända användare (dvs en lista med personer med privata Facebook-konton som får hantera sidan) och är man inte med på listan så får man inte göra något alls. Därför måste man alltid vara inloggad först på sitt privata konto och blir det träff med listan, så får man hantera sidan.

I detta fall så innehåller listan av två personer: Indiern och Gretas pappa.




Precis så är det. Jag testade nyss.
Greta gillar inte Facebook säger hon men lånar pappas fb-konto för att skriva där. Hur underligt är inte det?
2020-01-13, 21:02
  #25752
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Greta gillar inte Facebook säger hon men lånar pappas fb-konto för att skriva där. Hur underligt är inte det?

Hon har ju många följare på Facebook (2,9 miljoner just nu) så även om hon ogillar Facebook så måste hon ge dem lite inlägg då och då, tänker hon väl.

I övrigt så kan det kan finnas ett par psykologiska faktorer bakom:

1. Hon är ju med pappa dygnet runt så de står väldigt nära varandra. Så de resonerar kanske att "mitt är ditt och ditt är mitt" i sådana här sammanhang. Det är ovanligt för många tonårstjejer brukar ha en skarp gräns här ("mitt är mitt och ditt är ditt!") men detta är en ovanlig familj.

2. Hon är väldigt beroende av sina föräldrar. Hon är inte lika självständig som många andra i hennes ålder. Många andra i hennes ålder skulle ju se det som helt uteslutet att resa runt med sin pappa världen runt utan de skulle hellre resa med kompisar. De är inte lika beroende av sina föräldrar.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback