Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-18, 20:33
  #24397
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Att hon har varit filmad sedan augusti 2018 bevisar faktiskt motsatsen.

Dessutom är detta gamla nyheter. Media har ju skrivit om detta hur många gånger som helst.

Det här är inget nytt.
2019-12-18, 20:46
  #24398
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Men ensam hade Greta naturligtvis inte haft den minsta chans.

Gäller 100% i alla framtida debatter också.
2019-12-18, 21:07
  #24399
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Gäller 100% i alla framtida debatter också.

Greta har många gånger varit noggrann med att påpeka, att även om hon får råd och tips, så skriver hon själv sina tal!
2019-12-18, 21:47
  #24400
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Jag ska läsa dessa. Tack.
Donald Trump sa att IPCC är en kinesisk kupp att skada västerländsk industri. En massa skatter och lagar medan Kina har fritt fram till 2030.

Har Greta nån gång nämnt Kina under sina tal?

Jag kan inte Gretas tal i detalj.

Jag tror det var 2012, en yngre Kines hade gjort sin egen dokumentär om hur Kinas ”återvinning av plast” skapade stora miljöproblem. Videon blev en hit, frun och jag grät. Det var hör hemskt. Samtidigt hände kärnkraftsolyckan i Japan. En hit i Kineser känslor.
Xi JP var ny ledare i Kina, och han gjorde den växande underground miljörörelsen till sin egen kampanj. Kina stoppade importer av avfall 2015 eller 2016
2019-12-18, 21:48
  #24401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har många gånger varit noggrann med att påpeka, att även om hon får råd och tips, så skriver hon själv sina tal!

Är det ingen vuxen som läser manuset innan talet? Det skulle ha behövts innan hennes framträdande i FN.
2019-12-18, 22:10
  #24402
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har sagt offentligt att hon kommer att ha några nya klimatmöten på Mynttorget utanför riksdagen. Så Greta avser att ta sin skylt och sätta sig utanför riksdagen igen! -Då kanske finalen i dokumentärlångfilmen också filmas!?

Vad beträffar uppgiften, att Greta utmattad avbrutit vid ett par tillfällen alltför långa tuffa presskonferenser, har media åtminstone rapporterat om en sådan händelse, där Greta bara satte sig och tystnade och sa att hon inte orkade fler frågor. Det hände på Mynttorget.

Jag har länge vetat om att Greta filmats för en större dokumentärfilm, men jag visste inte att hon började filmas redan under de första dagarna i augusti, när hon startade sin offentliga roll. Hoppas att filmen blir riktigt bra, och att Greta återhämtar sig väl. Rollen är allt annat än lätt!

Det är vägen som är mödan värd!

https://www.karinboye.se/verk/dikter...-rorelse.shtml
Hon borde först och främst tänka på sig själv ett tag, vila och äta upp sig.
Den här resan är säkert ett minne för livet, men den verkar också ha slitit mycket på henne, dags att varva ned ett tag nu.
__________________
Senast redigerad av Knut-Anne 2019-12-18 kl. 22:58.
2019-12-18, 22:24
  #24403
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Är det ingen vuxen som läser manuset innan talet? Det skulle ha behövts innan hennes framträdande i FN.

En kort tid efter senaste FN-talet fick Greta tre (3) gånger så många följare på Twitter och Instagram!

-Ett dåligt tal hade aldrig kunnat ge en sådan verkligt stark effekt. Så Greta visste vad hon gjorde! Sedan fick hon även spela lite drama. Greta längtar starkt efter dans, musik och drama, som hon länge EJ har haft tid med!

Greta har berättat, att när hon har skrivit klart sitt tal, oftast i sista minuten, brukar hon visa det för sin pappa, som nog är hennes främsta rådgivare.
2019-12-18, 22:47
  #24404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En kort tid efter senaste FN-talet fick Greta tre (3) gånger så många följare på Twitter och Instagram!

-Ett dåligt tal hade aldrig kunnat ge en sådan verkligt stark effekt. Så Greta visste vad hon gjorde! Sedan fick hon även spela lite drama. Greta längtar starkt efter dans, musik och drama, som hon länge EJ har haft tid med!

Greta har berättat, att när hon har skrivit klart sitt tal, oftast i sista minuten, brukar hon visa det för sin pappa, som nog är hennes främsta rådgivare.

Visst, alla ville bli följare till dramadrottningen.
2019-12-18, 23:10
  #24405
Avstängd
En ny bok är på väg ut, där jag just fått veta att Greta har just skrivit förordet. Den nya boken heter “Youth To Power: Your Voice and How To Use It”.

-Så Greta tycks ha lite reservkrafter kvar, i alla fall för att skriva ett förord till en bok och röra om litet till i klimatgrytan!

Skulle tro att boken kommer ut nästa höst i svensk översättning. Den är skriven av Jamie Margolin, Grundare och högste chef för Zero Hour. I USA kommer “Youth To Power: Your Voice and How To Use It" att komma ut 2 Juni visar det sig!

http://thisiszerohour.org/who-we-are/
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-12-18 kl. 23:26.
2019-12-19, 01:08
  #24406
Medlem
CPJesuss avatar
Detta spär ytterligare på teorin om Gretas FAS-diagnoser.
Har inte haft en susning om hennes syrras utseende, men här träder hon tydligen fram och har onekligen en markerad haka och en inte alltför trevlig look som för tankarna till en mix av Pernilla Wahlgren, Prinsessan Victoria och Gudrun Schyman.
Förmodligen har mamma kommunist-Malena då hon fått veta att hon var gravid igen hörsammat råden från läkare och barnmorskor om att ge fan i sponken så det inte slutar som förra gången. Nåt annat kan jag inte tolka det som...

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...cid=spartandhp
2019-12-19, 01:14
  #24407
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
En ny bok är på väg ut, där jag just fått veta att Greta har just skrivit förordet. Den nya boken heter “Youth To Power: Your Voice and How To Use It”.

-Så Greta tycks ha lite reservkrafter kvar, i alla fall för att skriva ett förord till en bok och röra om litet till i klimatgrytan!

Skulle tro att boken kommer ut nästa höst i svensk översättning. Den är skriven av Jamie Margolin, Grundare och högste chef för Zero Hour. I USA kommer “Youth To Power: Your Voice and How To Use It" att komma ut 2 Juni visar det sig!

http://thisiszerohour.org/who-we-are/

Gissningsvis gör hon en Pascalidou.
2019-12-19, 01:19
  #24408
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du blandar ihop mig med någon annan. Det har jag aldrig skrivit.

Att Greta haft hjälp har jag varit medveten om sedan dag 1 och även nämnt det många gånger. Det jag däremot har argumenterat med andra om är om man kunnat ta vem som helst från gatan och hoppas på samma framgång. Det har jag varit väldigt tveksam till. Greta har vissa unika egenskaper som hjälpt detta bli så stort.

Men ensam hade Greta naturligtvis inte haft den minsta chans.

Greta var den perfekta nickedockan. Ett barnsligt utseende, funktionshandikapp, en rik och känd PK-morsa samt en besatthet av klimathets.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback