Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-24, 02:47
  #16789
Avstängd
ElIzzards avatar
Ingen klimatångest bland dessa och knappast någon kritik riktad mot dem.

"Bland andra sångerskan Carola Häggkvist, författaren Camilla Läckberg, sportstjärnan Anja Pärson, KD-ledaren Ebba Busch Thor, regissörerna Måns Herngren och Felix Herngren, artisten Pernilla Wahlgren, tv-profilen Sofia Wistam, växtexperten Victoria Skoglund, artisten Lena Philipson och ex-politikern Mona Sahlin satte sig på ett specialchartrat plan med beteckningen MB60 på väg till jubilarens favoritstad Tel Aviv i Israel.

Det är en skandal och den borde göra oss alla ledsna. I en strid ström lämnar partiledarna landet för att fira festfixaren Bindefelds 60-årsdag. Omdömeslöst.

Det är inte ofta jag håller med Lena Mellin, men här håller jag med henne till 100 %"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-omdomesloshet
2019-09-24, 03:21
  #16790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Hon ser ut som en som onanerar väldigt mycket

Tror inte hon vet hur man gör ens.
2019-09-24, 04:53
  #16791
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
I Stockholm kan temperaturen variera ungefär 60 grader under ett år. (-30 +30)
En förändring av några tiondelars grad på 100 år lär inte skapa någon panik.
Fast den panik jag tänker på är när de fossila bränslena är slut och inget har gjorts för att ersätta dem. Då behövs ingen Greta Thunberg för att få jordens befolkning att protestera.

Alla vet att de fossila bränslena kommer att ta slut så alla vet att de måste ersättas.

De senaste 100 åren har för övrigt medeltemperaturen i Stockholm stigit med cirka 2°C.
2019-09-24, 05:08
  #16792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Syntax error i hela nationella rörelsen, krig är fred typ.
Edit: De nationella är helt uppslukade utav arabiska lobbygrupper som envisas med hetskonsumtion och ohanterbara klimatflyktingvågor.
Tåget har gått för Jimmie och jag kan bara hålla med att han skulle sträckt ut handen till Greta, men istället visade han att dom oxh hans fårskock är bundna till
de gamla ordningarna.
Falskt dilemma, Greta är ju för skäggbarnsimporten och folkutbytet.
2019-09-24, 05:15
  #16793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nej du har inte en synvariation, jag skulle nog kalla det för det gamla småländska "dum i huvudet"

Greta och hennes superpower måste tas på allvar och det är hög tid att inkludera de med AST i alla delar utav samhället.
Vad menar hon med "Ni har stulit mina drömmar och min barndom"?
2019-09-24, 05:18
  #16794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Klimatförnekande har inget med högerpolitik att göra. Har jag påstått. Utan att få vare sig kritik eller medhåll för det.
Det vore t.o.m. ett smart drag av Jimmie att anställa Greta. Och framför allt sluta mobba henne.

Mitt påstående bekräftats av en här på flashback som skriver:
"NMR har pratat en hel del om vårt materialistiska slit och släng samhälle. Småskalligt jordbruk/lantbruk och avskaffande utav storskalligt vilken dödar landsbyggden, användandet utav kemikalier och djur fullproppade med antibiotika."
Men ingen har brytt sig om det. Man har bara lyssnat till de invandrarfientliga inslagen."
Du tror alltså att skäggbarnskramaren Greta är villig att sammarbeta med SD?
2019-09-24, 06:11
  #16795
Medlem
mjohan84s avatar
Håller Greta på att kollapsa (gå in i väggen) ? Hon såg instabil i senaste talet
Nästan lite psykiskt instabil ut
2019-09-24, 06:31
  #16796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Å andra sidan fanns det de som uppfattade Ernst-Hugo Järegård så när denne enormt skicklige skådespelare mästerligt gestaltade i sina rollprestationer.

Ja just det. Ernst-Hugo Järegård var en ytterst skicklig skådespelare. Vill du påskina att Greta också bara spelar teater? Att hon inte alls menar att hon har blivit bestulen på sina drömmar och sin barndom? Att hennes nära-att-brista-i-gråt bara var ett försök till krokodiltårar för att få sympati för, ja vad då? Hennes överdriva teaterapa-maner?

Att, som -Info- varit inne på, hon överdriver när hon talar om vissa skrämmande framtidsscenarier med konkreta tidsangivelser bara för att skapa effekt? Intalar andra barn och ungdomar att de inte har någon framtid?

Så allting var alltså bara en uppvisning av en stor skådespelartalang. En naturbegåvning med superkrafter.

Bra, då vet vi det. Nu kan forskarna och politikerna ta över.
2019-09-24, 06:32
  #16797
Medlem
Nu inser jag vad Greta™ påminner om. Treåringen som ligger på golvet vid ICA-kassan och gallskriker för att mamma har sagt nej till att köpa godis. Eftersom mamma är en dålig förälder så får treåringen sitt godis. Treåringen har dessutom lärt sig att det går att utpressa mamma. Greta™ har bara fortsatt med samma beteende.
2019-09-24, 06:38
  #16798
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Du tror alltså att skäggbarnskramaren Greta är villig att sammarbeta med SD?
Nej hon vill absolut inte samarbeta med dem som missade tåget. Nu vurmar de för att 200 miljoner klimatflyktingar blir på drift, och sen har dom ju rådgivare sponsrade utav sansade arabiska oljebiljonärer som driftas av tex gentlemannen Lars Bern. Kaos är deras redskap för att värva nya får.
2019-09-24, 06:47
  #16799
Medlem
Så hon går inte alls till skolan?

Vad händer när hon skall bestämma sig för att studera upp betyg och viljan att komma in på Universitetet. Eller hon kanske kommer klara sig i alla fall och kommer kunna försörja sig med föreläsningar eller någonting?
2019-09-24, 06:48
  #16800
Medlem
Soterns avatar
Jag tror såhär. Greta och hennes PR-team har tänkt att talet skulle visa: Greta har skinn på näsan, hon vågar minsann stå i FN och skälla ut världens statsledare. En ung tjej som är tuff. Det ligger i tiden.
Men vad hände? Talet hamnade inte riktigt rätt, och när det inte gör det då blir det patetiskt. Pinsamt. Framförallt blir det kontraproduktivt.
Bara de mest hängivna fansen kan säga att talet blev rätt. Vi har alla någon gång sett när någon inte träffar rätt i timing. När en komiker försöker vara rolig men det blir inte roligt. När någon försöker säga något allvarligt eller högtidligt och det inte träffar rätt. Folk börjar skruva på sig i bänkraderna.
Det blev fel - överdrivet. Minspel, allt blev teatraliskt. En bra skådespelare hade kanske kunnat göra något åt det tveksamma manuset, men nu blev det bara generande och plumpt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback