Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-28, 21:24
Medlem
Problemet är att hon fokuserar på fel avgaser. Om vi skulle ge 300 miljoner till filter för skorstenar i Kina och Indien skulle det ge så OÄNDLIGT mycket bättre resultat på klimatet. På sådana platser skulle det passa med reformer, vi gör så mycket i Europa att kostsamma reformer inte ger något alls. Jag högaktar hennes drivkrafter, men det har ju blivit ett PR jippo. Hon trycks ner i halsen på folk, det är därför hon får mycket skit. Det är i Kina Indien Afrika Sydosasien vi bör satsa. Flyget smutsar ner, Men bara de 15 största lastfartygen i välden smutsar ner mer än alla bilar i hela världen. DÄR skulle man kunna göra mycket nytta att hitta en lösning som är bättre.
2019-08-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Har du några namn på alla de ANDRA så kan vi syna dem en en?

Är dina föräldrar syskon? Som du säkert märkt är hamnen full med journalister. Hur många har flugit in för detta jippo?
2019-08-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det jag har svårt att förstå är att det verkar finnas ett sådant hat mot henne. Hon är fortfarande ett barn och folk sitter och spyr ut mängder av elakheter mot henne och hånar henne för att hon har asperger. Jag har läst kommentarer om att man hoppas att hon ska dö. Det är så otroligt omoget. Personligen tycker jag det är bra när människor kämpar för något de tror på. Om det stämmer överens med min livsåskådning eller politiska åsikter är ointressant. Jag blir glad när jag ser människor gör något som påverkar och det gör Greta. Det är bättre än att sitta som en tangentbordskrigare på Flashback och skriva saker till folk som man aldrig någonsin skulle våga såga till dem, inte ens till lilla Greta, när man står framför dem.
Ja hon är ett barn, undrar hur man som förälder bara kan låta dottern leka runt när hon faktiskt borde gå i skolan.
2019-08-28, 21:30
Medlem
Sista man vill är att Greta ska bli någon jävla slags martyr. Hoppas nu hon lever hela livet ut så man kan konfrontera henne med alla hennes lögner när globalismen är besegrad.
2019-08-28, 21:36
Medlem
Jack-Ryans avatar
You need cooling
Baby I ain’t fooling
I’m gonna sent ya
Back to schooling
2019-08-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Jaja, när även du fattar så blir du väl stolt över att du minsann hängde på flashback där folk såg igenom dyngan.... så grattis! *winning*

Nils Ferlin, om han är bekant, har skrivit om folk som dig här:

https://lyricstranslate.com/sv/nils-...yn-lyrics.html

Kraxa på du, lille olyckskorp! Jag önskar henne i alla fall en jäkla massa kul och att hoppet hon uppenbarligen förmedlar till så många människor ger också henne själv lite styrka för det kan nog vara rätt slitsamt, alltihopa, i längden. Kolla vad kaxig hon är, längst fram i fören som en annan galjonsfigur hahaha! Helskön ju!
2019-08-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Ja, kanske är det bara jag som inte förstår det där behovet av att vara känd, och berätta för hela världen om mina barn?
Nej det förstår väl egentligen inte jag heller. Hon fick väl ett ämne att skriva om så att hon fick till en bok att tjäna pengar på. Jag skulle aldrig göra det själv.
2019-08-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Ja hon är ett barn, undrar hur man som förälder bara kan låta dottern leka runt när hon faktiskt borde gå i skolan.

Greta har faktiskt slutat 9:an och har inte skolplikt längre. Hennes hemkommun bjuder henne på gymnasiestudier om hon vill studera vidare. Men annars har hon förstås möjlighet att börja arbeta och betala för sig. Eller komma överens med sina föräldrar om att de ska försörja henne ett eller flera år till för s.k. "sabbatsår". Pappa Svante är "hemmapappa" och servar nog Greta. Mamma Malena arbetar med en musikal nu efter en lång period som sjukskriven. Lillasystern går i skolan hemma i Sverige, då hon fortfarande har skolplikt.

Så det är en överenskommelse mellan ungdomen och föräldrarna
2019-08-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Ja denna lilla tjej är stor nu och utnyttjad av media som inte har ngt samvete. Troligtvis gråter hon ut om ett antal år och inser hur utnyttjad hon blev av skitpressen. Tack och lov har skittidngarna blivit så dyra att man inte köper dem längre.
Jag tror att DN är dyrast. Bonniers förnekar sig inte. Men nu får jag väl en varning i tråden.
2019-08-28, 22:11
Medlem
Citat:
NEW YORK. Nu kliver Greta Thunberg i land på Manhattan.
Ett stort pressuppbåd – och flera unga klimataktivister – väntar nu på att 16-åringen från Sverige ska hålla en presskonferens.

https://www.expressen.se/nyheter/kli...-pa-manhattan/
2019-08-28, 22:13
Medlem
trickydicks avatar
Ja ha, då har ju klivit iland då, hon såg frisk ut men vem var den ljusa kvinnan som gav henne skylten på båten och seda g9ck med henne?
2019-08-28, 22:19
Medlem
Maddafakkaas avatar
Satan vilken stor tråd. Är även Flashbackare Greta-fanatiker? Tråkigt att ni ger henne all denna uppmärksamhet som hon inte förtjänar.

Nu bidrog jag också iof

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in