Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-22, 10:50
  #12529
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
ursäkta men hon har inte en enda individuell tanke eller idé. hon är bokstavligt talat hjärntvättad och utnyttjad av sina föräldrar för ekonomisk vinning ..

Nej. Det var Greta som fick sina föräldrar att ge sig in i klimatfrågan.

Hon är intelligent, påläst och har en stark vilja. De var tvungna att anpassa sig.


Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
tro mig hon är mindre begåvad och hör hemma på gruppboende.

Mindre begåvad? Då får man inte sådana här slutbetyg:

Bild: A
Biologi: A
Engelska: A
Fysik: A
Geografi: A
Historia: A
Kemi: A
Matematik: A
Franska: A
Musik: A
Samhällskunskap: A
Religionskunskap: A
Slöjd: A
Teknik: A

Hem- och konsumentkunskap: B
Idrott och hälsa: B
Svenska: B

(källa)

Hur såg dina slutbetyg i grundskolan ut?
2019-08-22, 10:52
  #12530
Medlem
Jag för min del hoppas att alltfler vaknar upp ur sin likgiltighet och ser den osynliga koldioxid-gasen som strömmar ut och bokstavligen förorenar det tunna atmosfärskiktet och förändrar ett stabilt klimat till vad ingen ännu vet.
2019-08-22, 10:55
  #12531
Avstängd
Mera om Greta från välinformerade CBS, Canada
https://www.cbc.ca/amp/1.5249604
2019-08-22, 11:18
  #12532
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drowia

"No one has said that I can
literally see CO2… that is beyond stupid"

Kan vara "the ongoing hate campaigns" annars är det ju nästan obegripligt att det inte går att fatta en text.

Hade det rört sig om en person med - ur deras synvinkel - rätt åsikter så hade de "fattat". Men nu "fattar de inte" eftersom det rör sig om en person med - ur deras synvinkel - fel åsikter.

Detta tror jag är grunden till allt.


Detta är samma mekanismer som vid mobbing. Jag tar upp det i detta inlägg:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)


Nu är inte "klimatförnekarna" de enda som gör så här utan man ser samma fenomen i andra sammanhang. T.ex när författaren Liza Marklund förklarade att hon var elallergiker och undvek el så sågs det som lite sött. När det framgick att högerskribenten "Julia Ceasar" var elallergiker och undvek el så sågs hon som galen med vanföreställningar. Av svensk media.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2019-08-22 kl. 11:33.
2019-08-22, 11:21
  #12533
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det var Greta som fick sina föräldrar att ge sig in i klimatfrågan.

Hon är intelligent, påläst och har en stark vilja. De var tvungna att anpassa sig.




Mindre begåvad? Då får man inte sådana här slutbetyg:

Bild: A
Biologi: A
Engelska: A
Fysik: A
Geografi: A
Historia: A
Kemi: A
Matematik: A
Franska: A
Musik: A
Samhällskunskap: A
Religionskunskap: A
Slöjd: A
Teknik: A

Hem- och konsumentkunskap: B
Idrott och hälsa: B
Svenska: B

(källa)

Hur såg dina slutbetyg i grundskolan ut?

wow du sväljer msm propaganda helt utan vara minsta lilla skeptisk. så obegåvat att det är pinsamt
2019-08-22, 11:51
  #12534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag för min del hoppas att alltfler vaknar upp ur sin likgiltighet och ser den osynliga koldioxid-gasen som strömmar ut och bokstavligen förorenar det tunna atmosfärskiktet och förändrar ett stabilt klimat till vad ingen ännu vet.

Klimatet har väl aldrig varit stabilt?

Vilket klimat och vilken CO2-halt tycker du att vi ska eftersträva? De som rådde vid lilla istidens slut? På 1930-talet? Eller på 1970-talet (då forskarna som bekant varnade för en kommande istid?)

Råder det konsensus bland världens främsta forskare om att just de nivåerna bör eftersträvas?
2019-08-22, 11:58
  #12535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hade det rört sig om en person med - ur deras synvinkel - rätt åsikter så hade de "fattat". Men nu "fattar de inte" eftersom det rör sig om en person med - ur deras synvinkel - fel åsikter.

Detta tror jag är grunden till allt.


Detta är samma mekanismer som vid mobbing. Jag tar upp det i detta inlägg:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)


Nu är inte "klimatförnekarna" de enda som gör så här utan man ser samma fenomen i andra sammanhang. T.ex när författaren Liza Marklund förklarade att hon var elallergiker och undvek el så sågs det som lite sött. När det framgick att högerskribenten "Julia Ceasar" var elallergiker och undvek el så sågs hon som galen med vanföreställningar. Av svensk media.

Jag håller med dig här. Malena har tidigare retat upp mängder av människor som nu längtar efter tillfällen att ”ge igen” genom att leta fel hos henne.

Det var en olycklig formulering som redaktören därför borde ha tagit bort. På samma sätt som att Greta aldrig borde ha dragit på sig den där t-shirten, hur oskyldig den än kan uppfattas av många.

Av en fjäder görs lätt en höna och de kan inte vara nog försiktiga.
2019-08-22, 11:59
  #12536
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hade det rört sig om en person med - ur deras synvinkel - rätt åsikter så hade de "fattat". Men nu "fattar de inte" eftersom det rör sig om en person med - ur deras synvinkel - fel åsikter.

Detta tror jag är grunden till allt.


Detta är samma mekanismer som vid mobbing. Jag tar upp det i detta inlägg:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)


Nu är inte "klimatförnekarna" de enda som gör så här utan man ser samma fenomen i andra sammanhang. T.ex när författaren Liza Marklund förklarade att hon var elallergiker och undvek el så sågs det som lite sött. När det framgick att högerskribenten "Julia Ceasar" var elallergiker och undvek el så sågs hon som galen med vanföreställningar. Av svensk media.

F*n vad krångligt det här är.

Här luras eco Ecological Consciousness- --- -Här ser man motsägelsen

Gone are the obvious contradictions between the unprecedented magnitude of precious Earth metals including Coltan and Cobalt – a key requirement for the “fourth industrial revolution”, which the mining of has decimated the chimp population Goodall claims to advocate for.

Katowice "inconsistencies between the real intent of the World Economic Forum"
Inte bara att miljöorganisationer struntade i att lägga upp talet eller att de censurerade det räcker. Hon talade inför en nästan tom sal också.

Vaf*n är det som händer?

Har du läst det här?
__________________
Senast redigerad av Drowia 2019-08-22 kl. 12:22.
2019-08-22, 12:05
  #12537
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det var Greta som fick sina föräldrar att ge sig in i klimatfrågan.

Hon är intelligent, påläst och har en stark vilja. De var tvungna att anpassa sig.




Mindre begåvad? Då får man inte sådana här slutbetyg:

Bild: A
Biologi: A
Engelska: A
Fysik: A
Geografi: A
Historia: A
Kemi: A
Matematik: A
Franska: A
Musik: A
Samhällskunskap: A
Religionskunskap: A
Slöjd: A
Teknik: A

Hem- och konsumentkunskap: B
Idrott och hälsa: B
Svenska: B

(källa)

Hur såg dina slutbetyg i grundskolan ut?
Hur kan man få sådana slutbetyg med minst 20% frånvaro? Dessutom kräver hon specialundervsning. Missade hon inga prov på fredagar?

Har hon ö.h.t. rätt att gå vidare till gymnasiet med 20% frånvaro?
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-08-22 kl. 12:07.
2019-08-22, 12:10
  #12538
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Det var Greta som fick sina föräldrar att ge sig in i klimatfrågan.

Hon är intelligent, påläst och har en stark vilja. De var tvungna att anpassa sig.
De var tvungna att anpassa p.g.a. Gretas mentala och kroppsliga tillstånd
2019-08-22, 12:20
  #12539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Klimatet har väl aldrig varit stabilt?

Vilket klimat och vilken CO2-halt tycker du att vi ska eftersträva? De som rådde vid lilla istidens slut? På 1930-talet? Eller på 1970-talet (då forskarna som bekant varnade för en kommande istid?)

Råder det konsensus bland världens främsta forskare om att just de nivåerna bör eftersträvas?
Eftersträva en koldioxidhalt? Hur ska det gå till? Vi kan bara höja halten med effektivitet, du förstår väl hur mycket det ska till för att avlägsna koldioxid som redan har släppts ut? Det krävs en inverterad process (utan personlig vinning) som ska motsvara all fossil förbränning i åtminstone 100 år. Det händer inte. Och det är detta ödesdigra som Greta förstod för länge sedan.

Vårt mänskliga klimat varierade med 10 grader från istid till värmetopp och koldioxiden varierade samtidigt från 180 ppm vid istid till 300 vid optimum. Eftersom vi nu är vid optimum så skulle 300 ppm vara något sånär säkert, men vi har 410+ och varje år släpps ut mer koldioxid ut än året innan. Sannolikt kommer vi inte att hindra att vi når 1000 ppm. Av psykologiska och ekonomiska skäl.

Konsekvenserna av det slipper vi uppleva för då har vi för länge sedan dött av vällevnadssjukdomar. Om civilisationen består så pass att de kommande generationerna vet vad som drabbat dem så kommer de att undra vad vi var för groteska varelser.
__________________
Senast redigerad av lehs 2019-08-22 kl. 12:26.
2019-08-22, 12:24
  #12540
Medlem
Malizia II tvekade att segla nära det ovanliga tropiska lågtrycket Chantal eftersom det var osäkert hur det skulle utvecklas. Att tropiska oväder utvecklas så långt norrut är abnormt.

https://weather.com/storms/hurricane...cently-chantal

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback