Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-24, 22:29
Medlem
Ska försöka beskriva detta så enkelt som möjligt. Grejen är att mitt arbete har ett system som vi kör i firefox, med kontaktuppgifter till kunderna till exempel. Rätt ofta vill vi maila våra kunder, tidigare har vi kunnat trycka på en länk och om wavebox har varit igång så så har adressen kommit upp i rutan för "till". Men, utav olika orsaker vill vi nu köra Gmail i Chrome. Finns det några bra sätt att ändå lyckas få upp mailadressen genom att bara trycka på denna, så hamnar den i chrome? Visst, det går att kopiera den, men med cirka 50 mail per dag och anställd ser man ju gärna att trycken hålls nere lite. Alltså, informationen ska gå från firefox till gmail i chrome, hur lyckas man?
Citera
2019-01-24, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andree1
Ska försöka beskriva detta så enkelt som möjligt. Grejen är att mitt arbete har ett system som vi kör i firefox, med kontaktuppgifter till kunderna till exempel. Rätt ofta vill vi maila våra kunder, tidigare har vi kunnat trycka på en länk och om wavebox har varit igång så så har adressen kommit upp i rutan för "till". Men, utav olika orsaker vill vi nu köra Gmail i Chrome. Finns det några bra sätt att ändå lyckas få upp mailadressen genom att bara trycka på denna, så hamnar den i chrome? Visst, det går att kopiera den, men med cirka 50 mail per dag och anställd ser man ju gärna att trycken hålls nere lite. Alltså, informationen ska gå från firefox till gmail i chrome, hur lyckas man?

Jag brukar följa nedanstående guide, finns säkert bättre guider om man letar.
https://www.makeuseof.com/tag/7-simp...-email-client/

Om dubbelfyrkanten försvinner i adressfältet, så gå in på inställningar->avancerat->innehållsinställningar->hanterare och ta bort Gmail under blockerad. Hämta om Gmail igen så kommer dubbelfyrkanten tillbaka.

Inte helt perfekt. Jag brukar hålla nere CTRL när man klickar på mailto:, så meddelandefönstret öppnas i en ny flik.

Nu kör jag bara Chrome, men jag ser en länk i guiden hur man gör det i andra webbläsare. Men man måste fortfarande ställa in Chrome, för att ta emot mailto-länkar.
https://www.makeuseof.com/tag/how-to...-mailto-links/
Senast redigerad av Hoaxzr-B-Fake 2019-01-24 kl. 23:40.
Citera
2019-01-25, 22:51
Medlem
W.Irvings avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem