Citat:
Nu för tiden väljer jag alltid Länsförsäkringar.Då var det dags att välja försäkringsbolag och jag velar lite mellan vilka man ska ta och tänkte först och främst höra vad folks personliga erfarenheter är från deras bolag när det väl hänt något och man behöver använda försäkringen. Både bra och dåliga erfarenheter.
Är ingen ny dyr bil men tänkte ändå ta en helförsäkring samt extra viltförsäkring eller liknande då det kan heta olika.
Helst ett bolag där självrisken exkluderas helt vid t.ex viltolycka då jag färdas ofta efter vägar där det är det mest troliga bilen kan råka ut för.
Folksam och Svedea är två bolag jag funderar på där Svedea har billigare premie men lite högre självrisk vid trafikolycka/brand/stöld.
Premien är såklart en del i valet men i slutändan är det viktigaste hur bolaget är att ha att göra med om det väl händer någonting.. Lätta att ha att göra med, ingen extrem väntetid och bra service är det man vill ha.
Så låt höra, vad är era erfarenheter av era bolag när ni haft nåt med dem att göra?
Är ingen ny dyr bil men tänkte ändå ta en helförsäkring samt extra viltförsäkring eller liknande då det kan heta olika.
Helst ett bolag där självrisken exkluderas helt vid t.ex viltolycka då jag färdas ofta efter vägar där det är det mest troliga bilen kan råka ut för.
Folksam och Svedea är två bolag jag funderar på där Svedea har billigare premie men lite högre självrisk vid trafikolycka/brand/stöld.
Premien är såklart en del i valet men i slutändan är det viktigaste hur bolaget är att ha att göra med om det väl händer någonting.. Lätta att ha att göra med, ingen extrem väntetid och bra service är det man vill ha.
Så låt höra, vad är era erfarenheter av era bolag när ni haft nåt med dem att göra?
Detta efter en skada.
De stod för bärgning o när jag gjorde skadeanmälan så blev handläggaren sur på mig för att jag tvingade sambon att hämta mig o mina passagerare.
Enl handläggaren så skulle jag tagit en hyrbil som de betalade o som jag skulle använda till min bil var klar, 30 mil hemifrån.
LF samt Folksam har altid varit bra vid skador.
Däremot så hade jag Aktsam en gång i tiden. Kärringen baksmällde en annan bil o det blev inlösen. Spelade ingen roll vilka argument jag hade. De betalade utifrån den billigaste på Blocket som var ett vrak, ståendes 70-80 mil bort.
Så, allt utom trafikförsäkring så skyr jag de billiga som pesten då det finns en anledning till priset.