2019-01-24, 06:24
Medlem
Jag röker på lite cannabis ibland, och köper då vanliga cigaretter, och rullar s k joints.

Egentligen borde man ju köpa en s k vapouriser som förångar mariuhanan och som skapar en nästan genomskinligt gas/rök som man inandas.

MEN, dessa vapourisers har jag för mig väger typ 3 kg och drivs på el från väggen osv, och ibland vill man ju ta med sig lite av dessa heliga örter ut så att säga, och frågan är, vad är då den minst ohälsosamma rulltobaken att röka?

Att den dessutom ska vara ekologisk behöver jag väl inte påpeka?

Jag orkar inte beställa, utan man ska kunna köpa det i Sthlm fysiskt.

Tack på förhand för info.

Mvh
Citera
2019-01-24, 06:31
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Egentligen borde man ju köpa en s k vapouriser som förångar mariuhanan och som skapar en nästan genomskinligt gas/rök som man inandas.

MEN, dessa vapourisers har jag för mig väger typ 3 kg och drivs på el från väggen osv,

Det finns ingen vaporizer som väger 3 kg. Min väger 57 g och har hängt med på ett stort antal promenader. Jag har aldrig anslutit den till väggen då den går på batterier.

Ta en titt på utbudet innan du dömer ut det:
https://magicvaporizers.se

Men om du likväl tänker envisas med att andas in tobaksrök i onödan kan jag avslöja att all tobaksrök är lika skadlig och att du kan välja och vraka fritt.
Senast redigerad av Drama-Llama 2019-01-24 kl. 06:34.
Citera
2019-01-24, 06:43
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
vad är då den minst ohälsosamma rulltobaken att röka?

Jag vill nog fräckt antaga att det spelar absolut ingen roll va du väljer. Tobak är tobak liksom.
Citera
2019-01-24, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Ska du låta hela Uppsala Reggae puffa från din stora maskin? Ska du fylla lägenheten med haschdimma?

Nej, bara jag och möjligtvis en vän eller två.
Citera
2019-01-24, 14:22
Medlem
hanksaccounts avatar
Skulle ju vara bra att ha koll på sådant TS efterfrågar eftersom cigaretter dels innehåller nitrit. Det är ett skadligt ämne som betecknas som E250(natriumnitrit) i många produkter, t.ex Chark. Cigaretter har hög halt av just Nitrit för att hållbarheten ska vara lång. Men det är inte just E250 cigaretter har.
Liksom, anledningen till att jag skriver detta är för jag själv vill veta av bättre tobak än den som mainstream säljes.
Har testat lite olika beställningstobak men känns som jag inte hittat helt rätt. Det är stor skillnad från cigg till cigg.
Vore nice om någon har info/svar att ge TS =).
Citera
2019-02-15, 10:56
Medlem
Mapacho heter den I Amazonas. Tobaks lov ar det. Torka bladen i solen klipp o Klart blanda me weed. Natural. En cigg inehaller 50 procent kemikalier.. har slutat roka cigg.. roker bara tobaksblad o vilken skillnad.. roker inte mitt hash om jag inte har tobaksbladet.. inehaller ungefar 10 ganger mer nikotin an cigg men inga kemikalier..
Citera
2019-02-15, 10:58
Medlem
Du kan anvanda bladet o rulla en med den. Som en blunt. Fast natural..
Citera
2019-02-15, 19:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
På den tiden jag fortfarande rökte cigg så tyckte jag att grön Manitou var svårslagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in