2019-02-10, 19:30
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintritla
Varför diskuteras straff o psykisk sjukdom i evighet i denna tråd?? Känns onödigt för vi kommer ingen vart.

Jag vill veta vad som hände de sista dagarna innan han utförde dåden. Någon måste väl veta!
Personen som hyr in sig på hans fastighet borde väl kunna ge någon information.....

Enligt ryktesvägar så lämnade K barnen hos S på morgonen. S hotade K med hagelbössan och ett skott avlossades. Ändå så lämnar hon barnen hos S och beger sig till jobbet ca 50 min resväg därifrån. Hon har all tid i världen att ringa till polisen........men gör det inte....... När K anlände till jobbet så sa hon till kollegorna att ”Jag borde nog ringa till Krim”..........Men hon gjorde det inte.......Varför?
Isf kanske denna dag inte hade slutat som den gjorde...... Har S gjort liknande saker emot K tidigare? Så hon inte insåg allvaret......
På kvällen när S valde att kallblodigt avrätta sina två barn så hann barn nr 2 sätta sig upp innan han blev avrättad.

När S sitter o sänder live så känner man knappt igen honom......han är liksom igenmurad/svullen i ansiktet enl ett par som känner honom väl (ryktesvägar). Han kanske har gråtit jättemycket efter han dödat sina barn......men han kanske ändå tyckte att han tagit rätt beslut med tanke på denna troliga hämndaktion mot K.

Jag önskar att någon som VET lite mer, att den personen skriver inlägg/kommentarer. Detta som jag skrivit är dock ändå bara rykten..........fram med sanningen nu!!!!

TROLLA INTE med alla rykten du hört!
Blir bara än mer sorgligt att sprida rykten du inte har en blekaste aning om sanningshalten om 👿!
Jag LOVAR att några sidor framåt här i tråden så kommer din ryktesspridning helt plötsligt omvandlats till en trådsanning!
Så onödigt med gegga-moja snack bara för att försöka bidra till ännu mer smaskigheter i ett redan tragiskt fall!!!
Vi kommer aldrig få veta hur/vad som egentligen hände, låt bli att sprida rykten!
Citera
2019-02-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Förresten, har jag missat det helt eller är detta fallet överhuvudtaget inte omnämnt i GWs Brottsjournalen?
Några teorier varför isf?
Har mailat honom och frågat samt bett honom redogöra för den juridiska biten avseende arvsfrågan.
Kommer det upp i programmet på tisdag så får ni skicka tårta till mig.

Eloge till dig!
Citera
2019-02-10, 20:02
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Varför diskuteras straff o psykisk sjukdom i evighet i denna tråd?? Känns onödigt för vi kommer ingen vart.

Jag vill veta vad som hände de sista dagarna innan han utförde dåden. Någon måste väl veta!
Personen som hyr in sig på hans fastighet borde väl kunna ge någon information.....

Enligt ryktesvägar så lämnade K barnen hos S på morgonen. S hotade K med hagelbössan och ett skott avlossades. Ändå så lämnar hon barnen hos S och beger sig till jobbet ca 50 min resväg därifrån. Hon har all tid i världen att ringa till polisen........men gör det inte....... När K anlände till jobbet så sa hon till kollegorna att ”Jag borde nog ringa till Krim”..........Men hon gjorde det inte.......Varför?
Isf kanske denna dag inte hade slutat som den gjorde...... Har S gjort liknande saker emot K tidigare? Så hon inte insåg allvaret......
På kvällen när S valde att kallblodigt avrätta sina två barn så hann barn nr 2 sätta sig upp innan han blev avrättad.

När S sitter o sänder live så känner man knappt igen honom......han är liksom igenmurad/svullen i ansiktet enl ett par som känner honom väl (ryktesvägar). Han kanske har gråtit jättemycket efter han dödat sina barn......men han kanske ändå tyckte att han tagit rätt beslut med tanke på denna troliga hämndaktion mot K.

Jag önskar att någon som VET lite mer, att den personen skriver inlägg/kommentarer. Detta som jag skrivit är dock ändå bara rykten..........fram med sanningen nu!!!!
Var har du hört allt det där? Hotat med hagelbössa? Att KA skulle ringa Krim?
Citera
2019-02-10, 20:27
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Ladda ett vapen för att trycka av i huvudet på sitt ena barn, för att sedan ladda om och göra samma sak på sitt andra barn tycker jag är utsätta sina barn för grymma plågor helt uppsåtligt. Hade Dalarö-pappan haft tillgång till vapen hade han säkert gjort samma sak. Hade Samuel inte haft tillgång till vapen hade han kanske tagit till eld eller drunkning eller vad som helst.

Lika äckliga båda två

Jaha, och vad har du för belägg för att barnen sköts i just huvudena???
Inga alls!
Sluta upp att sprida sånt som du inte har en aning om!
Vissa här verkar enbart vara ute efter ”vidrigaste smaskiska scenariot” men det som hänt är tillräckligt obehagligt och hemskt utan att späda på med HUR pojkarna sköts 😓!
Vi kommer aldrig få veta händelseförloppet. Det stannar i FUP som icke kommer bli offentlig för alla ”vargar” här i tråden!
Citera
2019-02-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Ingen var där. Så hur vet man att pojken satt sig upp? Nä. Detta tror jag inte ett dugg på.
a
Senast redigerad av Mintritla 2019-02-10 kl. 20:55. Anledning: Radera
Citera
2019-02-10, 21:00
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
TROLLA INTE med alla rykten du hört!
Blir bara än mer sorgligt att sprida rykten du inte har en blekaste aning om sanningshalten om 👿!
Jag LOVAR att några sidor framåt här i tråden så kommer din ryktesspridning helt plötsligt omvandlats till en trådsanning!
Så onödigt med gegga-moja snack bara för att försöka bidra till ännu mer smaskigheter i ett redan tragiskt fall!!!
Vi kommer aldrig få veta hur/vad som egentligen hände, låt bli att sprida rykten!
Citat:
S nämner i sin live-sändning sin ”syster Marianne” som den enda som förstått honom!
Kan Marianne som hastigt dog pga sjukdomsfall den 14 januari möjligen ha varit hans storasyster?
Om så är fallet, kan hennes död varit den utlösande faktorn till hans agerande?
Fanns ”ingen kvar” som förstod honom?
(Jag kanske är helt fel ute men bara en tanke....)
Och här kommer du med egna trådsanningar...
Citera
2019-02-10, 21:03
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jo. Sant. Men vill ha mer fakta bakom detta rykte.
Den som vet, Maila eller PM: mig gärna om det inte skall ut i forumet.

Finns inga ”fakta”!
Bara troll som försöker göra händelsen ännu värre än den redan är!
Dom enda som defakto VET fakta är förundersökningsledarna och dom lär knappast ha läckt info till några skribenter här i tråden!
Citera
2019-02-10, 21:09
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Och här kommer du med egna trådsanningar...

Vore bra om du läser vad jag skrev tre ggr till!
Jag ifrågasatte om Marianne möjligen var hans syster och jag hävdade således inte att så var fallet!
Ser man liven så hör man onekligen att han säger: ”min syrra Marianne”!
Kan mycket väl vara så att en av hans systrar heter just så!
Sen att hans vän som tragisk dog i ett snabbt sjukdomsförlopp oxå hette Marianne kan vara en ren slump men det lär väl bekanta till Samuel säkert bekräfta eller dementera!
Citera
2019-02-10, 21:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jag ifrågasatte om Marianne möjligen var hans syster och jag hävdade således inte att så var fallet!
Sen att hans vän som tragisk dog i ett snabbt sjukdomsförlopp oxå hette Marianne kan vara en ren slump men det lär väl bekanta till Samuel säkert bekräfta eller dementera!
Nä, han sa "min syrra och Marianne".
Citera
2019-02-10, 22:17
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ah, han säger:
"Men det är ingen som har brytt sig, det är Marianne, min syster har brytt sig, men Karin hon har varit så jävla kall och empatilös, jag hoppas hon tittar nu, men det gör hon nog inte, hon har blockat mig överallt"osv

Det är alltså Marianne och systern som har brytt sig (en av systrarna, men han har flera som jag förstår av vad han säger)
Citera
2019-02-10, 22:21
Medlem
Citat:
a
A? Tritla är det ett hästnamn?
Citera
2019-02-10, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du kommer med en del ny information. Det går antagligen många rykten, en del sanna och andra osanna. Är det ovanstående något som har berättats i många led i byn eller kommer den från någon som verkligen vet?

Karin lät väl antagligen bli att ringa polisen för att hon inte ville förvärra situationen ytterligare. Hade hon ringt så hade han fått ytterligare en sak att anklaga henne för. Hon föredrog troligen att försöka lugna ner situationen.

Även om han hotade henne och sköt med bössan så ligger det nog utanför allas föreställningsvärld att han skulle rikta bössan mot sina egna barn. Oavsett hur galen en karl blir över att bli lämnad så tror jag det är absolut omöjligt att tänka sig att han skulle skjuta barnen.

Varifrån kommer information att ett barn hann sätta sig upp i sängen? Jag förstår om du inte vill avslöja vem, men hur trovärdigt anser du att det ryktet är?

Oavsett om det här stämmer eller inte så är det ostridigt att en förälder skall inta ställningen som skyddsgarant för sina barn, ifall inte en förälder intar ställningen som garant för sina barn så finns det starka indikationer på att underlåtenhetsansvar kan komma i fråga.

Står en man (oavsett om han är pappan) och hotar och viftar med ett laddat gevär och skjuter varningsskott så ska inte en förälder lämna sina barn på denna plats. Vågar föräldern inte ingripa själv med risk för sitt eget liv skall föräldern ringa polis som på fem röda sekunder hade kommit dtill platsen och plockat bort barnen och burat in pappan.

Nu låter detta för mycket för att vara sant men skulle det vara så så har mammans ställning som skyddsgarant starka brister och frågan om underlåtenhetsansvar är i så fall helt rimlig att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in