Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-30, 14:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Enligt experter? Jag såg en och denne sa att de KAN vara hämndmotiv inte att det är.

Det finns fler experter, bara att googla på män som mördar sina barn och varför. Jerzy är den mest välrenommerade svenske expert som hittills (mig veterligen) analyserat just Sala-morden och därför tog jag hans text. Det är aldrig bara p.g.a. depression i så fall begår man "bara" självmord.

Självklart skriver man "kan". Alla forskare säger så om vi inte kan intervjua den person som kan ge oss de exakta och korrekta svaren. Det är bara SR som kunde berättat men han valde att ta med sig allt till graven.

Men med största sannolikhet finns hat och hämndmotiv, i synnerhet när man ser videon också där han pratar en hel del om Karins dåliga beteende mot honom m.m.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-30 kl. 14:54.
Citera
2019-01-30, 14:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Och hur förklarar du SR:s tidigare ex Annas självmord, hur drevs hon till det?
SR tvingade bl a Anna att avsluta sin sångkarriär, men det kanske finns en för SR:s del positiv förklaring till det också?

Nej! Svaret heter Samuel Rehn!

- En extremt svartsjuk man!
- En extremt kontrollerande man!
- En extremt egoistisk man!
(- En helt enkelt rätt otrevlig man!)

Dessa egenskaper är inte något som SR:s nära och kära missat, inte heller SR:s omgivning i övrigt missat, så försök inte hitta en massa förklaringar hit och dit, då förklaringen stavas Samuel Rehn.
Vem i all världen har sagt att han tvingat henne till nånting? Man kan ju faktiskt välja själv att avsluta en karriär. Många musiker/sångare tar paus. Att sitta här i ett anonymt forum och sprida lögner, och hitta på saker, gör det inte till sanning. Kanske dags för Trolljägarna att granska den här tråden. Att sitta och hitta på att Sam*el drev henne i döden är ganska vidrigt. Du har inte en susning om nånting, men du vill gärna hitta på och dessutom bli trodd. Kommer inte att hända.
Citera
2019-01-30, 15:11
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vem i all världen har sagt att han tvingat henne till nånting? Man kan ju faktiskt välja själv att avsluta en karriär. Många musiker/sångare tar paus. Att sitta här i ett anonymt forum och sprida lögner, och hitta på saker, gör det inte till sanning. Kanske dags för Trolljägarna att granska den här tråden. Att sitta och hitta på att Sam*el drev henne i döden är ganska vidrigt. Du har inte en susning om nånting, men du vill gärna hitta på och dessutom bli trodd. Kommer inte att hända.

Du är inte sann!

Fråga vilken som helst i deras närhet om hur det gick till när Anna inte fick fortsätta som sångerska i dansbandet?!
Svar på den frågan:
- Samuel Rehns extrema svartsjuka!
Jag har till skillnad från dej källor i SR:s omgivning!

Ställ denna fråga till Annas nära och kära, de skulle överösa dej med negativ information om SR!

Sedan sådana små patetiska varelser som dej bryr sej ingen om iaf!

En fråga: Har du någonsin träffat SR?
Jag har det vid ett par tillfällen både på travbanan och hos andra travtränare i Sala, att jag kände honom, nej det gjorde jag inte, men har bekanta vilka kände honom!
Citera
2019-01-30, 15:12
Medlem
Citat:
Och hur förklarar du SR:s tidigare ex Annas självmord, hur drevs hon till det?
SR tvingade bl a Anna att avsluta sin sångkarriär, men det kanske finns en för SR:s del positiv förklaring till det också?

Nej! Svaret heter Samuel Rehn!

- En extremt svartsjuk man!
- En extremt kontrollerande man!
- En extremt egoistisk man!
(- En helt enkelt rätt otrevlig man!)

Dessa egenskaper är inte något som SR:s nära och kära missat, inte heller SR:s omgivning i övrigt missat, så försök inte hitta en massa förklaringar hit och dit, då förklaringen stavas Samuel Rehn.
Man kan trotts Samuels ord inte acceptera att Karin drev honom till mord/självmord. Men att Samuel drev Anna till sitt självmord är en logiks självklarhet? Ja men dåså... Nivån på det här tråden är ju typ pappa med t-shirt "Jag har en dotter, gevär och en spade..." eller "jag heter cissi och har hår under armarna".
Citera
2019-01-30, 15:14
Medlem
Citat:
Givetvis var han INTE nykter hur kan du ens tro det?

Alla dessa kvällar han tidigare suttit och vräkt ut sitt illamående, sin situation, via inlägg på fb, sedan direkt på morgonen efter radera de
Detta har ju med alkohol att göra, när han ser inläggen dagen efter i nyktert tillstånd raderas de direkt.
Att han denna kväll skulle gjort ngt annat är inte troligt alls, snarare tvärtom.

Skillnaden på denna kvällen och tidigare kvällar är att han skjutit sina två pojkar och att det tyvärr inte räcker med att trycka på delete knappen, skrivit detta tidigare.
Ställer en motfråga, vad gör att du tror att han var onykter? Har du någonsin sett en människa i hans tillstånd någon gång? Han behöver inte vara onykter för att ha det beteendet. Han kan lika gärna vara på gränsen till en psykos och dessutom ha tagit tabletter som påverkar honom. Jag har dessutom sett fullt nyktra, och i normala fall välfungerande människor slänga ur sig både det ena och det andra om människor för att vid ett senare tillfälle radera skiten de skrev. Så länge det inte framkommer en källa på om han var nykter eller inte så utgår jag ifrån att han var nykter. Och du får givetvis utgå ifrån att han var onykter.
Citera
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Manlig depression som inte bara leder till självmord men också till att barnen dödas har enligt experter hämndmotiv OM det finns separation med i bilden och föräldrarna har infekterad relation.
Så är ju sannerligen fallet här. Jag har tidigare länkat till en professors analys av just vilka faktorer som gäller i Sala-morden.

Det är ganska lätt att komma fram till. Man behöver inte vara expert för det. Man behöver bara kunna förstå mänskligt beteende och kunna tänka lite logiskt.

Jag tycker bilden verkar ganska klar över vad som hänt redan i detta fall, men det är inte 100% att vi har rätt. Det kan vara väldigt svårt att förstå vad som händer i någons hjärna när ens psykiska ohälsa tar över och man inte längre kan tänka klart. Allt är inte alltid logiskt. Tankarna är lite all over the place,och det finns mycket som inte ens en "professor" kan förklara. Han kan ha haft någon sorts psykos och varit övertygad om att de alla skulle hamna i himlen. Vill inte outa mig själv, men i min familj så har det hänt liknande tragedier. Snäppet värre dock.. Jag har personligen pratat med den gärningsmannen och jag tycker jag har bra med belägg för att skriva det jag gör.

Titta på Las Vegas skytten till exempel. Det fallet tycker jag är ett solklart fall på grova psykiska problem. Det är väldigt svårt för oss att ens kunna tänka oss ett motiv till det han gjorde. Hans hjärna fungerade inte som våran, så inte ens en professor inom ämnet kan komma fram till ett logiskt motiv. Det var t.ex inte terror motiverat heller då han inte lämnade något självmordsbrev eller något tydligt meddelande efter sig.

Det finns mycket som vi inte kan förstå.
Senast redigerad av pansarbritta 2019-01-30 kl. 15:19.
Citera
Medlem
NiccoJs avatar
Det man kan tänka är att första kvinnans öde (hängde sig) är att föredra framför andra kvinnans...
Citera
2019-01-30, 15:16
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Du är inte sann!

Fråga vilken som helst i deras närhet om hur det gick till när Anna inte fick fortsätta som sångerska i dansbandet?!
Svar på den frågan:
- Samuel Rehns extrema svartsjuka!
Jag har till skillnad från dej källor i SR:s omgivning!

Ställ denna fråga till Annas nära och kära, de skulle överösa dej med negativ information om SR!

Sedan sådana små patetiska varelser som dej bryr sej ingen om iaf!

En fråga: Har du någonsin träffat SR?
Jag har det vid ett par tillfällen både på travbanan och hos andra travtränare i Sala, att jag kände honom, nej det gjorde jag inte, men har bekanta vilka kände honom!
HUR kan man tvinga någon att sluta med en karriär? Varför går inte den personen sin väg då? Nej, jag har ingen som helst insyn i bekantskaperna i SRs liv. Men du slänger ur dig en hel del. Och bara för att Du skriver en massa negativt och påstår saker och ting, innebär inte att folk behöver tro på det. Att gå till personangrepp på andra skribenter brukar heller inte hjälpa upp.
Citera
2019-01-30, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Man kan trotts Samuels ord inte acceptera att Karin drev honom till mord/självmord. Men att Samuel drev Anna till sitt självmord är en logiks självklarhet? Ja men dåså... Nivån på det här tråden är ju typ pappa med t-shirt "Jag har en dotter, gevär och en spade..." eller "jag heter cissi och har hår under armarna".

Så du vet tydligen hur SR varit emot KA?
Sen är diskussion i detta att SR dödar sina barn!
Inte att SR begår självmord!
Citera
2019-01-30, 15:19
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han utvecklade under lång tiden en djup depression pga att en stor mängd livsbetingelser inträffade under kort tid där ingen tid fanns för återhämtning med särskild topp 2016 då 3 anhöriga dog varav hans föräldrar avled med endast 3 månaders mellanrum under hösten samtidigt som han var ensamförsörjare till sin familj. Egen företagare med ett arbete som krävde prestationer i toppklass både som tränare och travkusk. Att jobbet tog stryk och prestationerna avtog ledde sedan vidare till ekonomiska problem och den negativa spiralen skruvade neråt i snabb takt så att depressionen blev djupare är snarast förväntat än förvånande. Därefter dök relationsproblemen upp som akuta och en brytning stod för dörren som involverade 2 minderåriga barn. Han bröt samman bit för bit och hjärnan stängde ner vissa avdelningar allt eftersom.

Så förstår jag bakgrunden till det som sedan blev det tragiska slutet. 2019-01-14 dog hans närmaste vän som hjälpte honom och var hans krycka helt oförväntat. Mörket lade sig som en våt tung filt.

En professor i psykiatri har beskrivit just manlig depression som är betydligt mindre känd än den kvinnliga och tar sig andra uttryck/signaler men som 5ggr vanligare landar i självmord. Vilket var det som SR planerade och tog beslut om, i tysthet. Att barnen inkluderades kom på slutet som ett rent egoistiskt motiv han klarade inte att släppa dom. Är min hypotes snarare än ett motiv av hämnd.

Vilket är minst sagt är än mer obegripligt och oacceptabelt. Men jag tror det.

Jag får väl ägna mitt återstående liv åt att äta om inte skor, så forskningsrapporter om manlig depression och mord på egna barn.

Länk till rapporten om manlig depression. Psykiatern Wolfgang Rutz
http://www.angest-stockholm.se/wp-co...depression.pdf

Nej han fick ingen depression för att folk omkring honom dog, han fick den för att han är svag.
Att vara ledsen o nedstämd är inte det samma som att vara depressiv/psykotisk och även människor som inte har något att klaga på blir deprimerad. Och även omvänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
En relation kan ju förändras helt och hållet när man får barn och det som fungerar innan inte alls fungerar men att man ändå försöker och tror att det ska bli bättre tills det faktiskt inte går längre. Har någon haft en partner som tagit liv av sig och nästa partner efter separation blockerar kontakt lär de flesta dra slutsats vem som inte fungerat.

Jo visserligen kan förhållandet förändras över tid, hans första fru som tog livet av sig fungerade nog inte heller eftersom hon gjorde det. Att senaste frun blockade honom är omänskligt och nonchalant om man har barn ihop. De måste ju kunna kommunicera angående barnen oavsett fall dom blev sjuka eller som i detta fallet hände något.
Senast redigerad av Torshammarn 2019-01-30 kl. 15:25.
Citera
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Så du vet tydligen hur SR varit emot KA?
Sen är diskussion i detta att SR dödar sina barn!
Inte att SR begår självmord!
Uppenbarligen gäller inte diskussionen det. Du drar ju själv in exet Anna, tvång att sluta karriär, hennes släktingar samt fan och hans mormor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in