2019-01-24, 08:28
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektra1
Enligt nya bilden på aftonbladet ser det inte ut som SR? Fel bild?

Bilden är ju blurrad?
Citera
2019-01-24, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Bilden är ju blurrad?

Tryck Ctrl-unblur
Citera
2019-01-24, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Nej.
Mycket vanligt att kuskar anlitas av hästägare för att köra deras hästar och oftast så får de då procent på eventuella vinstpengar.
Som kusk har han kört in 382.000:- under 2018 och som tränare 405.000:- under 2018 så inkomsten var det inget fel på iaf.

Hur mycket av detta får han behålla då? Vissa hästar var han ägare till och vissa inte.
Citera
2019-01-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Hur mycket av detta får han behålla då? Vissa hästar var han ägare till och vissa inte.

Kör han en häst som han själv äger, får han behålla alla prispengar.

Kör han en häst åt någon annan, brukar det handla om 5-10%, och på det skall skatt betalas.

Kör någon annan hans häst får han som regel betala 10% i provision till denne.

Man bli sannerligen inte rik på att träna travhästar, de är inte precis gratis att köpa in, träna, utfodra och resa runt med på tävlingar. Som amatörtränare behöver de flesta ha andra inkomster vid sidan av för att kunna ställa mat på bordet.
Citera
2019-01-24, 08:38
Medlem
Övergiven av sin partner? Hämnd?
Citera
2019-01-24, 08:40
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmacy
Kuskprovision vanligtvis 5-10 procent på inkört. Tränarprovision 10-15 procent på det han inte äger.

Är det andra som äger hästarna betalar de normalt en bra slant i träningsavgift. Men nu är han amatörtränare och har antagligen andra inkomstkällor också.

Edit: tvåa på bollen.
Citera
2019-01-24, 08:41
Medlem
Det var hans tidigare sambos (barnens mamma?) födelsedag igår, kan det ha varit någon form av överjävlig ”hämnd”?
Senast redigerad av BarbieOfDarkness 2019-01-24 kl. 08:52. Anledning: Är ju inte säker på att tidigare sambon var barnens mamma.
Citera
2019-01-24, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieOfDarkness
Det var barnens mammas födelsedag igår, kan det ha varit någon form av överjävlig ”hämnd”?
Bra observation, det missade jag. Dubbelt hemskt för henne, hennes födelsedag kommer ju för alltid vara förstörd.
Citera
2019-01-24, 08:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Mycket möjligt.
Intressant reflektion.

Jag vill inte spekulera.
Finner inte ord för det som har hänt.

Det är någon som händer i vårat samhälle.
Människor mår dåligt. Det är en folksjukdom. Något måste göras.
Snarare borde mentalsjukhusen byggas upp. När de fanns var det inte ovanligt att personer med depression togs in under en begränsad tid. Oftast på begäran från anhöriga.
Det hjälper inte om du går hos öppenvården om du har sucidala tendenser. Slår det över så kan sådant här hända. Med dagens regelverk så borde en behandlande läkare sett till att vapnen hade plockats av honom. Om han nu träffade en läkare vill säga.

Hemskt, att han tar sitt eget liv säger jag inget om, men att döda sina barn, vidrigt.
Citera
2019-01-24, 08:46
Medlem
Nu känner jag inte SR och har aldrig träffat honom men följt honom på avstånd via media då trav intresserar mig. Troligen en av Sveriges bästa amatörtränare som vad jag förstår drabbats av en näras bortgång i sjukdom för några år sedan. Har efter det haft en jobbig tid med depressioner och dragit ner på travtränandet.
Vet inget om honom som person men en oerhört skicklig yrkesman som kanske om han inte drabbats av personliga tragedier troligen varit med på de flesta topplistor inom travet.
Vad jag förstör är barnen unga. Tragiskt, hemskt och för djävligt. Mina tankar går till barnens anhöriga.
Senast redigerad av Oraneandblue 2019-01-24 kl. 08:49. Anledning: Fel uppgift från användare
Citera
2019-01-24, 08:48
Medlem
Godseyes avatar
Citat:
Det var barnens mammas födelsedag igår, kan det ha varit någon form av överjävlig ”hämnd”?

Hur som helst kommer hon ju aldrig kunna fira födelsedag igen :/
Citera
2019-01-24, 08:51
Medlem
Citat:

Var det inte någon i tråden som skrev att hon avled för typ en månad sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in