• 1
  • 2
2019-01-22, 22:49
Medlem
Jag har ett mönster att jag har problem med tiden ungefär kl 21-24 så har jag ett stort sug och rastlöshet i kroppen och det är oftast den tiden som jag trillar dit på. Nu så har jag så jag typ inte kan få tag i något men tankarna bara spinner om olika sätt, och det är ju klart att jag kan fixa nåt om jag vill, det är lite en tidsfråga bara innan jag gör det - sen ibland blir det att jag tar vad som typ 20 st magnesium eller nåt sånt meningslöst bara för att jag måste göra nåt.

Kommer jag väl förbi det och kan somna så går dagen bättre. Jag tar diazepam morgon och kväll men även om jag tar det kl 21 så blir det samma sak. Brukar även dricka lite öl på kvällen. Jag vet inte riktigt varför det är så om det bara är nåt med dygnsrytmen eller att det hör ihop med något att jag ofta är inne på flashback då. Men sen tänker jag att det är ju ganska kort tid så om jag kunde göra något för att komma igenom det bättre. Tips?
Senast redigerad av kenozoikum 2019-01-22 kl. 22:53.
Citera
2019-01-22, 22:52
När tankarna spinner på tycker jag motion är det absolut bästa. Bara en liten kort rask promenad på 15-20 min kan göra skillnad.
Citera
2019-01-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
När tankarna spinner på tycker jag motion är det absolut bästa. Bara en liten kort rask promenad på 15-20 min kan göra skillnad.

Bra råd, det hade jag själv gett som råd om någon annan gjort tråden hehe. Jag antar att jag bara har rätt svårt att komma iväg och så.
Citera
2019-01-22, 22:57
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Bra råd, det hade jag själv gett som råd om någon annan gjort tråden hehe. Jag antar att jag bara har rätt svårt att komma iväg och så.

Sätt ribban lågt, inga en timmarspromenader till att börja med. inga löften om att göra det varje dag. Bara en ide om att nästa gång det blir så här så kanske det vore värt att pröva?
Citera
2019-01-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Sätt ribban lågt, inga en timmarspromenader till att börja med. inga löften om att göra det varje dag. Bara en ide om att nästa gång det blir så här så kanske det vore värt att pröva?

Jag ska göra ett försök.
Citera
2019-01-22, 23:07
Bannlyst
Vem vågar sig ut på kvällarna numera i "svenska" städer? Bättre du går till gymmet på dagen sen är du nog fysisk trött och kan sova lättare på kvällen.
Citera
2019-01-22, 23:13
Medlem
Browndawgs avatar
Du tar benzo och blandar med alkohol på kvällarna och undrar varför du blir skum?

Om det är rastlöshet, testa träning eller tv spel.
Citera
2019-01-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du tar benzo och blandar med alkohol på kvällarna och undrar varför du blir skum?

Om det är rastlöshet, testa träning eller tv spel.

Det är inte särskilt mycket alkohol. Ibland bara 2 folköl. Men visst jag borde inte dricka det.
Citera
2019-01-23, 00:24
Medlem
SYSTEMexes avatar
Mitt tips är att lyssna på musik. Inte bara de 20 låtarna du alltid lyssnar på, utan utforska genrer som du aldrig lyssnat på. Börja med de största legenderna och läs även texterna, kolla liveframträdanden osv.

Jazz, metal, psykadelisk rock, elektroniskt, trubadur, hip hop, reggae, listan kan göras hur lång som helst
Citera
2019-01-23, 02:41
Medlem
Sumiregusas avatar
Gå in på di.fm där finns det massor av musik som, för mig iaf, var helt nytt. Gillar det skarpt Utforska musik på promenader och kanske fota om du gillar det, laga någon lätt måltid på kvällen, spela spel, häng med någon polare..
Citera
2019-01-23, 06:19
Bannlyst
Har du nån konsoll? TV spel är bra för rastlösheten men datorspel går nog lika bra.
Citera
2019-01-23, 07:17
Moderator
evilhoneys avatar
Att sluta med alkohol och benz kan ju vara en bra idé, det kanske hjälper kortsiktigt men jag tror du sätter krokben för dig i längden.

Ibland kan den oron kännas för att man inte bestämt sig, det är som om bakdörren till att gå ut och använda igen står och slår i vinden. Så länge den dörren är öppen så kommer du nog känna en viss oro. Fundera på varför du vill fortsätta vara drogfri.

Försök skaffa kvällsrutiner, bestäm dig för en tid du ska gå och lägga dig och börja planeringen redan från tidigare på kvällen. Någon form av fysisk aktivitet, gymma, spring, yoga, ta en lång dusch, laga kvällsmat/middag, pyssla med någon låg-aktiv hobby hemma(TV-spel, bok, måla osv) och gå sen och lägg dig. Det kan ta några dagar innan rutinerna sitter men ju mer du håller i desto lättare kommer det bli.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in