• 1
  • 2
2019-01-21, 22:07
Medlem
Blarggs avatar
Som rubriken säger så känner jag mer för var dag som går att jag vill inte betala för denna galenskap som våra politiker håller på med längre. Jag är så förbannat trött på att betala mer och mer skatt och samtidigt se allt maktmissbruk och utfodring av ISIS och feta löner till odugliga tjänstemän. Så, hur gör man? Jag vill ju inte säga upp mig och leva på bidrag direkt , men kanske kan man skriva sig i Norge, jobba kvar i Sverige men betala skatt där istället? Jag bor relativt nära norska gränsen så att åka dit för sjukvård mm vore inga bekymmer, men är det öht möjligt att genomföra?
Citera
2019-01-21, 22:09
Medlem
TonyBergmans avatar
Du är inte ensam.
Flytta till Norge eller annst valfritt land. Jag har flera polare i Norge, det lockar faktiskt.
Annars jobba svart, dock rätt svårt i dagens samhälle.
Citera
2019-01-21, 22:12
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Som rubriken säger så känner jag mer för var dag som går att jag vill inte betala för denna galenskap som våra politiker håller på med längre. Jag är så förbannat trött på att betala mer och mer skatt och samtidigt se allt maktmissbruk och utfodring av ISIS och feta löner till odugliga tjänstemän. Så, hur gör man? Jag vill ju inte säga upp mig och leva på bidrag direkt , men kanske kan man skriva sig i Norge, jobba kvar i Sverige men betala skatt där istället? Jag bor relativt nära norska gränsen så att åka dit för sjukvård mm vore inga bekymmer, men är det öht möjligt att genomföra?

Må du kunna klona dej då återvänder hoppet i allafall för en stund
Citera
2019-01-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Du är inte ensam.
Flytta till Norge eller annst valfritt land. Jag har flera polare i Norge, det lockar faktiskt.
Annars jobba svart, dock rätt svårt i dagens samhälle.

vadå svårt o jobba svart dum eller???

svetsare snickare målare många av dom gör jobb vid sidan om
Citera
2019-01-21, 22:23
Medlem
Blarggs avatar
Visst kan man jobba svart, men i det arbete som jag arbetar och trivs med så är det svårt. Men jag tänker lite som så att jag har drygt 35 år till pension, och så länge du inte blir lagligt kriminell, dvs politiker eller liknande, kommer du få se dig om i stjärnorna efter nån pension i sverige. Om jag nu skriver mig i Norge och skattar där i resterande 35 år, så bör jag oavsett få en bättre pension där, och Norska staten behöver inte heller bli belastat av mig då jag är fullt frisk, aldrig behövt sjukvård mer än några plåster och arbetar heltid. Det borde alltså bli en win-win.
Citera
2019-01-21, 22:26
Medlem
skitpuddings avatar
Det är en anledning till att jag inte skaffar jobb
Jag lever på socialen som jag efter ett par månader av tjatande fått att betala för mitt SL-månadskort också. Ibland tar jag en tur med buss och tåg bara för att. Finns historiska platser runt i Stockholm som jag aldrig sett eller ens hört talas om innan jag aktivt började leta efter dom. Innan dess hade jag bara hört talas om Zlatan och pizza. Men nu på helgen var jag och besökte Skogskyrkogården i Stockholm. Fram tills för tre veckor sen visste jag inte att den fanns!

Jag tar gärna ett jobb om jag kan jobba svart. Ryktesvägen har jag hört att det finns nationalistiska organisationer i Sverige som hjälper en att jobba svart, men om det stämmer eller inte vet jag icke. Det kanske jag tar reda på om ett tag. Jag har ingen lust att flytta utomlands eftersom jag redan får ganska bra med pengar här i Sverige. Ju mer hopplös man spelar inför Socialen desto mer pengar får man med tiden!
Citera
2019-01-21, 22:28
Medlem
skitpuddings avatar
Citat:
Visst kan man jobba svart, men i det arbete som jag arbetar och trivs med så är det svårt. Men jag tänker lite som så att jag har drygt 35 år till pension, och så länge du inte blir lagligt kriminell, dvs politiker eller liknande, kommer du få se dig om i stjärnorna efter nån pension i sverige. Om jag nu skriver mig i Norge och skattar där i resterande 35 år, så bör jag oavsett få en bättre pension där, och Norska staten behöver inte heller bli belastat av mig då jag är fullt frisk, aldrig behövt sjukvård mer än några plåster och arbetar heltid. Det borde alltså bli en win-win.

Du räknar alltså med att alla dessa Europeiska staten finns kvar om 35 år? Snälla, väx upp lite och vidga dina vyer. Vi bevinner oss mitt i början av en revolutionerande era i Europa och du tror att du kommer att ha kvar samma pensionsbolag om 35 år?

Snälla, låt inte din hjärna gå i pension innan du själv går i pension
Citera
2019-01-21, 22:35
Medlem
Citat:

Flytta härifrån. Tala med fötterna. Du är inte ensam i att känna frustration. Som man (nåväl icke-feministman så är man nog inte så nöjd just nu). Känns som denna regering är genuscertifierad, feministisk, vänster, flummig osv. Allt annat än vad man önskar.
Citera
2019-01-21, 22:40
Bannlyst
Norge har 20% invandrare. 55% av alla barn i Oslamabad är muslimer. Same shit different country.

https://forskning.no/religion-barn-o...i-norge/370446

https://www.aftenposten.no/meninger/...r#.UZtxU7VM-cE
Senast redigerad av bajssmakarskitbra 2019-01-21 kl. 22:46.
Citera
2019-01-21, 23:30
Medlem
Jag förstår din frustration och missnöje till 100%. Jag förstår dock inte att du planerar att emigrera.

Till alla som snackar om att flytta. Vad fan är det egentligen? Lämna sitt hemland som en förrädare? Man överger inte sitt enda fosterland för lite motgångar. Vi pratar om Sverige. Sverige! Det finns många ute i stugorna som håller Sverige mycket mer kärt än vad det ges sken av i debatten.

Mitt förslag är att du ger uttryck för ditt missnöje och ilska istället för att flytta. Tänk om det kunde bli ett metoo fast med vittnesmål om hur svenskarna upplever förändringen av sitt land.

Sverige behöver sådana personer som dig TS när detta vansinne blåst över och vi börjar göra upp med räkningen av invandringen.
Citera
2019-01-21, 23:39
Medlem
Blarggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturman
Jag förstår din frustration och missnöje till 100%. Jag förstår dock inte att du planerar att emigrera.

Till alla som snackar om att flytta. Vad fan är det egentligen? Lämna sitt hemland som en förrädare? Man överger inte sitt enda fosterland för lite motgångar. Vi pratar om Sverige. Sverige! Det finns många ute i stugorna som håller Sverige mycket mer kärt än vad det ges sken av i debatten.

Mitt förslag är att du ger uttryck för ditt missnöje och ilska istället för att flytta. Tänk om det kunde bli ett metoo fast med vittnesmål om hur svenskarna upplever förändringen av sitt land.

Sverige behöver sådana personer som dig TS när detta vansinne blåst över och vi börjar göra upp med räkningen av invandringen.

Jag planerar inte att emigrera, utan att helt sonika sluta betala skatt i Sverige. Se det som ett tecken på missnöje, och jag hade på sätt och vis önskat att alla som känner som mig gjort detsamma, desto mindre pengar till politikernas galenskaper desto bättre. Det missnöje och inte minst den stora vanmakt jag vaknar upp till varje morgon börjar tära. Vi hade behövt gå ut på städer och torg för att demonstrera och protestera samtidigt som jag knyter handen i fickan - precis som alla andra missnöjda svenskar.
Citera
2019-01-21, 23:51
Medlem
Bucketshops avatar
Tråden ligger i Privatekonomi och handlar om vilka sätt det finns för att undvika att betala skatt.

Diskutioner kring vad som är dåligt med Sverige/politiker tas lämpligen i en annan tråd i en annan forumdel.

OT raderat

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här