Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-01-21, 10:23
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Annie Lööf uppnådde ett resultat. Ebba Busch Thor uppnådde inget resultat. Ulf Kristersson uppnådde inget resultat. Jimmie Åkesson uppnådde inget resultat. Vi känner förtroende för människor som är vinnare, som uppnår ett resultat.

Annie Lööf visade styrka och uthållighet och hon gjorde skillnad.


Hon visade svaghet och inkompetens. Förräderi är alltid en väg som står öppen för den svage.
Citera
2019-01-21, 10:24
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Här får man lite mer info hur det ligger till

Löfvén, EBT: 43%
Sjöstedt: 31:
Lööf: 25%
Fridolin: 14%
Lövin: 13%

Kristersson, Björklund och Åkesson redovisas inte i klippet.

http://www.stage3.play.aftonbladet.s...rticles/276677

Jag läser inte låsta artiklar med Jimmie the Legend hade ökat med 2% och låg bättre än Sjöstedt, men denna undersökning skall vi inte lita på, om 3 år är dessutom läget helt annorlunda med ökat politikerförrakt.
Citera
2019-01-21, 10:26
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Korrekt. Vi gillar vinnare och folk som får resultat. Stefan och Annie är vinnare ända ut i fingerspetsarna. De har vunnit hela sitt liv och vunnit under svåra perioder i respektive parti. Ingen i partiet vågar säga emot dem för de vet att de har rätt - därför drabbades Socialdemokraterna och Centerpartiet inte av interna konflikter. Ulf å andra sidan är en förlorare av rang. Han förlorade ordförandestriden mot Fredrik när de kandiderade för MUF, han var en förlorande minister med katastrofala resultat som socialförsäkringsminister och han förlorade statsministerposten trots högermajoritet i riksdagen. Vi gillar inte svaga ledare och förlorare. Reinfeldt är motsatsen och vinner alltid. 8 års framgångsrik regeringsperiod och vann viktiga strider.

Jimmie ska vi inte ens gå in på. 2022 har han 12 år i riksdagen, hans parti är tredje största parti men han har noll inflytande. Han har inte samma losermentalitet som Ulf men det verkar bli en kamp om vem som kan förlora mest nästa val.


Dumskallarnas sammansvärjning kallas fenomenet. När det uppträder en stor man så märker man det genom att de korkade går samman mot honom.
Citera
2019-01-21, 10:48
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Hon visade svaghet och inkompetens. Förräderi är alltid en väg som står öppen för den svage.
Någon var tvungen att ändra sig för att det skulle bli en regering. Annie tog faktiskt ett ansvar när hon ändrade sig. Hade ingen ändrat sig hade det aldrig blivit någon regering.
Citera
2019-01-21, 11:11
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Någon var tvungen att ändra sig för att det skulle bli en regering. Annie tog faktiskt ett ansvar när hon ändrade sig. Hade ingen ändrat sig hade det aldrig blivit någon regering.


Att hon skulle hoppa i säng med Löfven efter valet hade hon kunnat informera sina väljare om innan valet. Så agerar en hederlig person. Annie Lööf verkar inte ha en hederlig cell i sin kropp.

En rätt vidrig och ohederlig lögnare helt enkelt.
Citera
2019-01-21, 11:28
  #42
Medlem
Tandhygienists avatar
Förtroendet går väl uppåt och nedåt för henne och andra politiska ledare hela tiden, men jag tycker att Annie generellt är bra som ledare även om jag inte röstar på henne......
Citera
2019-01-21, 11:39
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Annie Lööf uppnådde ett resultat. Ebba Busch Thor uppnådde inget resultat. Ulf Kristersson uppnådde inget resultat. Jimmie Åkesson uppnådde inget resultat. Vi känner förtroende för människor som är vinnare, som uppnår ett resultat.

Annie Lööf visade styrka och uthållighet och hon gjorde skillnad.

Hon uppnådde resultat därför att Stefan Löfven var beredd att kasta hela den socialdemokratiska ideologin i papperskorgen för att få Annie Lööfs stöd för att bli statsminister igen.

Stefan Löfven kastade mycket riktigt hela S-ideologin i papperskorgen, och Stefan Löfven blev mycket riktigt statsminister igen tack vare Annie Lööfs stöd. Tacksamma socialdemokrater, miljöpartister och liberaler (som undviker ett nyval tack vare Annie och slipper ramla ur riksdagen) uttrycker förtroende för henne.

Svårt att förstå? Inte.
Citera
2019-01-21, 11:59
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandhygienist
Förtroendet går väl uppåt och nedåt för henne och andra politiska ledare hela tiden, men jag tycker att Annie generellt är bra som ledare även om jag inte röstar på henne......


Jag röstade inte heller på henne men tycker att hon är en dålig ledare. Bra ledare ljuger inte.
Citera
2019-01-21, 12:06
  #45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Någon var tvungen att ändra sig för att det skulle bli en regering. Annie tog faktiskt ett ansvar när hon ändrade sig. Hade ingen ändrat sig hade det aldrig blivit någon regering.

Ändrat sig? Det var väl löfven som gick med på alla krav som c och l ställde. Tycker jag inte är så mycket förändring från hennes sida
Citera
2019-01-21, 12:22
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ändrat sig? Det var väl löfven som gick med på alla krav som c och l ställde. Tycker jag inte är så mycket förändring från hennes sida
Jo, hon sa att hon skulle vara en del av alliansen och stödja Kristersson. Till slut stödde hon Löfven. Det är en stor förändring och det var en bra förändring.
Citera
2019-01-21, 12:48
  #47
Medlem
nordicwraths avatar
Siffrorna stämmer nog. De flesta människor är politiskt boskap, endast några procent är politiska individer.
Citera
2019-01-21, 15:31
  #48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Annie Lööf uppnådde ett resultat. Ebba Busch Thor uppnådde inget resultat. Ulf Kristersson uppnådde inget resultat. Jimmie Åkesson uppnådde inget resultat. Vi känner förtroende för människor som är vinnare, som uppnår ett resultat.

Annie Lööf visade styrka och uthållighet och hon gjorde skillnad.
Du tänker på det resultat Vidkun Quisling uppnådde när han fick makten den 9 april 1940?
Då var han en "vinnare", sen gick det...sådär för honom.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback