Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-20, 16:52
  #1
Medlem
Jag är under 3 månader i Norge på praktik, placerad på fin skidort och får ersättning för liftkort.
Fantastiskt generöst, dock så är jag ingen fena på att åka och värderar praktiken på arbetsplatsen högre än att ta tillfället i akt att verkligen lära mig.
Så till kruxet, jag får 10 k till liftkort och skidhyra mot i lämnande av kvitto vid hemkomst. Självklart skulle jag vilka göra något för dessa pengar som erbjuds fast inte i skidform.
Hade gärna sett man kunde fått ett alternativ tex använda dessa pengar till att hyra snöskoter, åka på slädturer eller köpa vettiga vinterkläder för vandring och andra turer på fjällen.
Någon som erbjudits något liknande och kringgått kvittot på liftkort eller är det bara jag som ser en bruten arm eller ett ben som en ren katastrof för mitt närmsta halvår med praktik, betyg och övriga planerade inkomster från extrajobb.
Hade så gärna hyrt snöskoter någon gång på helgerna och upplevt fjället här och fått njuta av det om jag kunde fått det på kvitto som säsongs/liftkort tex

Någon med liknande erfarenheter
Citera
2019-01-20, 16:58
  #2
Medlem
Få dem att skriva ”vintersport” eller dylikt på kvittot, som kan tolkas som skidor men vara snöskoter? Annars får du nog snacka med arbetsgivaren om skidpengarna kan användas till någon annan aktivitet.
Citera
2019-01-20, 17:07
  #3
Medlem
Flashshits avatar
Ställ dig på utsidan av försäljningsstället av liftkort och fråga om du kan få någons kvitto (alt köpa det för en billig summa).
Citera
2019-01-20, 17:09
  #4
Medlem
Är en skola och är rädd för att det är lite stelbent men ordet vintersport var ju bra, det kan ju innefatta vad som helst. Tack
Citera
2019-01-20, 17:34
  #5
Medlem
Det du är ute efter brukar i regel sluta med att dyliga förmåner dras in... Du vet väl att girighet är en av de sju dödssynderna???
Citera
2019-01-20, 18:34
  #6
Medlem
Denoms avatar
Förfalska kvittot?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3012462

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback