Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-21, 17:16
  #13
Medlem
shoot-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...oll-stockholm/



Vet någon mer om händelsen?

Vad kan sägas om området?
ett område som är allmänt känt som utanförskap! så inte speciellt märkligt
att detta kunde hända just där. Polisen fick ju riva ett tiggarläger nära där till dryga kostnader såklart.
När man stoppas i kontroller är väl praxis för egen säkerhet att befinna sig på vä sida i sverige allt
annat är förenat med onödiga risker. Orsaken kan vara många till varför de ej stannade. Bilen kanske hade
låg bromsverkan, rimfrost, ingen tomgång föraren kan lida av sjukdom,nedsatt syn ålderdom men även
solen i ögonen eller drog/alloholpåverkade med låg uppfattningsförmåga samt halt underlag.
så det troliga är att Pa stod vid sidan iaf tills bilen i princip stod still eftersom han inte äventyrar sin säkerhet
Citera
2019-01-21, 17:32
  #14
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Bra tänkt. Eftersom väldigt få cyklar snabbare än 30 km/h så dör ingen av cykelolyckor heller?
Du är fan dummare än tåget. Det säger väl sig självt att det finns så otroligt många parametrar som påverkar utgången. Och det går absolut inte att styra huruvida folk slår i huvudet eller ej när man kör på dom med en bil.... Pucko.

Tja, en sak är säker... Du arbetar inte med trafiksäkerhetsfrågor och inte heller annat där det inte är accepterat att vara född med endast köttfärs i huvudet. Möjligen skulle du funka som bio-massa vid krocktester och då istället för någon crash-test-dummy-doll.

https://www.mestmotor.se/automotorsp...tgangaren-dor/
Citera
2019-01-21, 18:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Antar att du googlat men sedan är du uppenbarligen alltför bakom flötet för att förstå de enkla resultat som du fått fram för du har noll rätt. Du borde verkligen söka till polisutbildningen för där lär de ha en stol med ditt namn på.

Läs vidare nedan (för de som fattar alltså).

https://www.mestmotor.se/automotorsp...tgangaren-dor/

Detta är inga siffror jag behöver googla fram utan det är något som jag kan från min förra karriär.

Men jag kan ju citera dina din egen källa.

Citat:
Genom att titta på diagrammet är det lätt att förstå varför 30 km/h är att föredra i fotgängartäta områden. Över 90 procent överlever en krock i 30 km/h.

Dvs samma sak som med mina siffror som jag skrev ur minnet.

När man sänker hastigheten så har man även kortare stoppsträcka vilket innebär att chansen att stanna ökar och man på sätt undviker olyckor vilket även det är något man överväger när man bestämmer en hastighet.

Sen när det gäller cyklister. Varför tror du att det är lag på att ha cykelhjälm för personer under 15?

Sen kan ju alla se på dina inlägg att du inte ens skulle komma in på polisutbildningen.
Citera
2019-01-21, 22:11
  #16
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Detta är inga siffror jag behöver googla fram utan det är något som jag kan från min förra karriär.

Men jag kan ju citera dina din egen källa.



Dvs samma sak som med mina siffror som jag skrev ur minnet.

När man sänker hastigheten så har man även kortare stoppsträcka vilket innebär att chansen att stanna ökar och man på sätt undviker olyckor vilket även det är något man överväger när man bestämmer en hastighet.

Sen när det gäller cyklister. Varför tror du att det är lag på att ha cykelhjälm för personer under 15?

Sen kan ju alla se på dina inlägg att du inte ens skulle komma in på polisutbildningen.

Du har aldrig funderat på att sätta upp dig på kölistan för en hjärntransplantation? Du kan inte ens läsa extremt enkel information när den presenteras genom enkla diagram. Skulle fan inte förvåna mig om du är jurist eller har jobbat inom byråkratin.

Jo, jag har exempelvis suttit i en del möten med C. Tingvall, med andra på avdelningen för skadeprevention på Chalmers (där de bl.a. utvecklar krockdockor o simulerade älgar m.m.), haft en del att göra med VIT-forskare, Kågesson m.fl. Men allt det var främst på 90-talet (tvärt emot vad man trodde har dock inte bilarna fått airbags för fotgängare varför inte mycket har förändrats vad gäller sannolikheter när fotgängare körs på av bilar i olika hastigheter).

Har för övrigt tre universitets- o högskoleutbildningar varav den mest avancerade är betydligt tyngre än vad någon svensk minister i modern tid kunnat prestera (vet fem som försökt men inte klarat av utbildningen). Kanske förklarar en del ang. varför jag inte har överseende med retards som inte ens kan begripa enkla diagram fast de råkar att vara på utrikiska.

Poliser, domare, advokater, åklagare, o övrigt WT-slödder inom rättssystemet har starka aversioner mot sådana som jag som har en von oben attityd mot dessa lågt stående lågutbildade paragrafvrängare. Ett tips: Vill du garanterat förlora ett mål i exempelvis HD så använd frimärken med kungen på o sätt dem upp o ner: Då är du garanterat den tappande parten. (Det är på den nivån de lagfarna elementen befinner sig.) Eller kalla Tage Fast för "snutsvin" (SS) o du får tugga asfalt, får din arm uppbruten till bakhuvudet, m.m. Bara för att ta några exempel av hur retards reagerar med reptilhjärnan när man visar tillbörlig respekt.
__________________
Senast redigerad av DeepThroat007 2019-01-21 kl. 22:13.
Citera
2019-01-21, 22:23
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Du har aldrig funderat på att sätta upp dig på kölistan för en hjärntransplantation? Du kan inte ens läsa extremt enkel information när den presenteras genom enkla diagram. Skulle fan inte förvåna mig om du är jurist eller har jobbat inom byråkratin.

Jo, jag har exempelvis suttit i en del möten med C. Tingvall, med andra på avdelningen för skadeprevention på Chalmers (där de bl.a. utvecklar krockdockor o simulerade älgar m.m.), haft en del att göra med VIT-forskare, Kågesson m.fl. Men allt det var främst på 90-talet (tvärt emot vad man trodde har dock inte bilarna fått airbags för fotgängare varför inte mycket har förändrats vad gäller sannolikheter när fotgängare körs på av bilar i olika hastigheter).

Har för övrigt tre universitets- o högskoleutbildningar varav den mest avancerade är betydligt tyngre än vad någon svensk minister i modern tid kunnat prestera (vet fem som försökt men inte klarat av utbildningen). Kanske förklarar en del ang. varför jag inte har överseende med retards som inte ens kan begripa enkla diagram fast de råkar att vara på utrikiska.

Poliser, domare, advokater, åklagare, o övrigt WT-slödder inom rättssystemet har starka aversioner mot sådana som jag som har en von oben attityd mot dessa lågt stående lågutbildade paragrafvrängare. Ett tips: Vill du garanterat förlora ett mål i exempelvis HD så använd frimärken med kungen på o sätt dem upp o ner: Då är du garanterat den tappande parten. (Det är på den nivån de lagfarna elementen befinner sig.) Eller kalla Tage Fast för "snutsvin" (SS) o du får tugga asfalt, får din arm uppbruten till bakhuvudet, m.m. Bara för att ta några exempel av hur retards reagerar med reptilhjärnan när man visar tillbörlig respekt.

Jaså du är en teoretiker som inte begriper något av verkligheten. Sen så kan du ju inte heller läsa ser jag.

Jag däremot har arbetat praktiskt med dessa frågor. Bla så har jag gjort ett otaligt skyltplaner för olika vägarbeten och startsträckan på en bil är definitivt något man har med i beräkningen när man bestämmer en hastighet.

Återigen så är det bara att läsa på sidan du har länkat till.

Citat:
Genom att titta på diagrammet är det lätt att förstå varför 30 km/h är att föredra i fotgängartäta områden. Över 90 procent överlever en krock i 30 km/h.

Dvs sak samma som jag skrev till i mitt tidigare inlägg.

Citat:
Sannolikheten att en oskyddad trafikant dör vid en trafikolycka när hastigheten är begränsad till 30 km/h är 10%.

Så jag förstår inte vad du gafflar om. Ta en valium och lugna ned dig.
Citera
2019-01-21, 23:23
  #18
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Jaså du är en teoretiker som inte begriper något av verkligheten. Sen så kan du ju inte heller läsa ser jag.

Jag däremot har arbetat praktiskt med dessa frågor. Bla så har jag gjort ett otaligt skyltplaner för olika vägarbeten och startsträckan på en bil är definitivt något man har med i beräkningen när man bestämmer en hastighet.

Återigen så är det bara att läsa på sidan du har länkat till.



Dvs sak samma som jag skrev till i mitt tidigare inlägg.



Så jag förstår inte vad du gafflar om. Ta en valium och lugna ned dig.

Du fattar inte ens skillnaden mellan att kunna läsa diagram o att kunna citera text.

Praktisk kunskap? Tja, tog körkort när jag var 16. Kört många olika typer av mc (cross, enduro, trail, landsväg) o bl.a. tävlat i superbike (kom jag inte bättre än 6:e plats i något lopp). Givetvis kört bil sedan jag var 18. Under en massa år veckopendlat med bil ca 4500 mil/året. Aldrig själv krockat körandes med bil dock (bara varit passagerare vid en våldsam krock på landsväg). Gått omkull med mc i 150. Frontat med mc in i bil som höll ca 70 (jag satt som passagerare på mc:n då min mc gick sönder en liten stund innan). Och så kan man hålla på.

Imponerande det där med att klura ut var man skall sätta upp lite vägskyltar när det är vägarbeten.
Citera
2019-01-22, 07:55
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Du fattar inte ens skillnaden mellan att kunna läsa diagram o att kunna citera text.

Praktisk kunskap? Tja, tog körkort när jag var 16. Kört många olika typer av mc (cross, enduro, trail, landsväg) o bl.a. tävlat i superbike (kom jag inte bättre än 6:e plats i något lopp). Givetvis kört bil sedan jag var 18. Under en massa år veckopendlat med bil ca 4500 mil/året. Aldrig själv krockat körandes med bil dock (bara varit passagerare vid en våldsam krock på landsväg). Gått omkull med mc i 150. Frontat med mc in i bil som höll ca 70 (jag satt som passagerare på mc:n då min mc gick sönder en liten stund innan). Och så kan man hålla på.

Imponerande det där med att klura ut var man skall sätta upp lite vägskyltar när det är vägarbeten.

Du är ju mer än lovligt dum och verkar inte själv ha tittat på diagrammet.

Som tips kan jag ge dig att undersökningen visar hastigheten i mph. Ca 18 mph motsvarar 30 km/h
På x-axeln, dvs den horisontella axel, letar du upp 20 och tittar lite till vänster för att hitta 18. Dra nu en linje vertikalt upp. Från den punkten så drar du en linje parallellt med med x-axeln och avläser värdet på y-axeln, dvs den vertikala axeln så ska du se att du får ungefär samma värden som de skriver i artikeln du länkade till.

Även om du inte kan läsa ett diagram så kan journalisten som skrev artikeln det och en vi andra. Foresten om du tittar längst ned på sidan du har länkat till så finns ett diagram som just bekräftar dessa siffror.

Den som skriver skyltplanen på ett vägarbete bestämmer även över arbetsmiljön i det. I skyltplanen så ingår alla tänkbara sätt för att arbeta med trafikmiljön. Det är inte bara att slänga ut några vägskyltar. Du må ha teoretiska kunskaper om trafiksäkerheten men jag har arbetat med det praktisk och tyvärr så är det som så att mycket av det teoretiska inte fungerar ute i verkligheten.

Sen när det gäller din så kallade erfarenhet i trafiken så ger jag inte mycket för den. Speciellt inte när du har det dåliga omdömet ett köra i 186 km/h timmen genom ett samhälle.

(FB) Örebro 2018-03-27: man ihjälskjuten av polis
__________________
Senast redigerad av zapohd 2019-01-22 kl. 08:36.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback