Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-01-05, 01:14
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azzimuth
Misstänker att det tar längre via dessa rutter pga enfiliga vägar och lägre hastighet...
Bor i Mölnlycke och det händer att jag kör Pixbovägen mellan Mölnlycke-Mölndals Bro om jag ska åt det hållet under högtrafik. Tyvärr gör många andra det också och den vägen är inte gjord för så mycket trafik. Men rödljusen i Kallebäcksmotet stoppar upp trafiken mellan RV40-E6 syd och det är ibland kö i Kallebäcksbacken hela vägen upp till Delsjömotet under högtrafik. En flyover mellan RV40-E6 syd var på gång, men man prioriterade Västlänken i området. Kanske blir den av när den delen av Västlänken är klar. P.g.a utrymmesbristen kunde inte båda projekten byggas samtidigt. Åt andra hållet är det inga problem. Den nya direktkopplingen E6 nord-RV40 gjorde stor skillnad.
Citera
2023-01-05, 01:35
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vcx
Intressant.

Dock känner jag att dom missat tåget lite genom att inte förbereda för direktlänk mellan RV40 och E6S när dom ändå höll på. Ritade lite på Lantmäteriets flygbild för att få en känsla på hur det kunnat bli, men nu är det ju försent...

https://imgur.com/a/jBMrUvt
Nja. Egentligen inte. Tar man 40:an vänstra körfält in mot stan i anspråk för en flyover till E6 syd tror jag absolut att det är möjligt. Möjligen blir flyovern något brant med skarp kurva, men vad fan. Det är ju bara att ta det försiktigt. Det får man ju göra i den motsatta direktkopplingen också.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback