Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-19, 16:13
  #1
Medlem
Mulla Krekars avatar
Vi skojade om att äta mänskliga hjärnor, alltså typ som Anthony Hopkins gör i "Hannibal". Vilken rätt (som smakar bra) skulle se mest ut som en hjärna? Jag kom enkelt att tänka på att man kan få sina makaroner att likna en hjärna, o ketchupen då, ja ni fattar...

Hade köttbullar under makaronihjärnan o det var riktigt gott!

Samt vad finns det mer för morbida rätter man kan laga till? Lever är ju jättegott, men inte så fantasifullt.
Citera
2019-01-19, 16:15
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Lever är ju jättegott, men inte så fantasifullt.
Testa att äta den rå.
Citera
2019-01-19, 16:17
  #3
Medlem
knasen79s avatar
Gravad lammpitt ska vara en delikatess.
Citera
2019-01-19, 16:30
  #4
Medlem
Blanda i lite rosa karamellfärg i köttfärssås och knåda tills den har samma form.
__________________
Senast redigerad av Cereme 2019-01-19 kl. 16:32.
Citera
2019-01-19, 16:43
  #5
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Vi skojade om att äta mänskliga hjärnor, alltså typ som Anthony Hopkins gör i "Hannibal". Vilken rätt (som smakar bra) skulle se mest ut som en hjärna? Jag kom enkelt att tänka på att man kan få sina makaroner att likna en hjärna, o ketchupen då, ja ni fattar...

Hade köttbullar under makaronihjärnan o det var riktigt gott!

Samt vad finns det mer för morbida rätter man kan laga till? Lever är ju jättegott, men inte så fantasifullt.

Råbiff i hjärnform? https://www.partajshop.se/sv/artikla...rm-hjarna.html

Eller kanske tomat- och köttfärssås i samma form?
Citera
2019-01-19, 17:05
  #6
Medlem
Andersdamaans avatar
Har testat att äta kalvhjärna i Frankrike. Smakade inte så mycket förutom av det som dom kryddade rätten med. Lustig konsistens dock. Kostade dessutom betydligt mer än vad det smakade.
https://img.over-blog-kiwi.com/0/85/...b-f6b31a-1.jpg
Citera
2019-01-19, 17:24
  #7
Medlem
På gotland äter dem fårhjärnor. Be en gotlänning om recept.
Citera
2019-01-19, 18:06
  #8
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
På gotland äter dem fårhjärnor. Be en gotlänning om recept.

Jag har ätit fårskalle på Gotland.
Smakade ungefär som beskrivs i inlägg #6.
Betvivlar att det skulle vara någon större skillnad på mänsklig hjärna, om den inte kommer från en av haschtomtarna på forumet förstås, då skulle det nog vara en bismak av hampa..
Citera
2019-01-19, 19:23
  #9
Medlem
Kickexs avatar
Snackar vi dessert så sätter bara ens fantasi gränsen för hur dekorativ man vill vara.
https://goo.gl/images/se6T6N
Citera
2019-01-20, 14:10
  #10
Medlem
Mulla Krekars avatar
Tack för tipsen!

Finns det inte en viss risk att äta riktig (djur)-hjärna? Den här Creutzfeld-Jakobs sjukdom eller var den heter? Galna kosjukan, fast som smittar till människor?
Citera
2019-01-24, 02:10
  #11
Medlem
TraXzmans avatar
Kolla in japanerna, thailand mm vad dom äter för streetfood , sen om det är lagligt i Sverige låter jag förbli osagt. levande djur färsk halvdöda känns inte så nödvändigt enligt mig men skulle alldrig tveka äta om den är ogiftig, inkl massa kräldjur och reptiler spindlar skalbagge mm. hjärna? jag vet inte om det är en etablerad rätt liksom att getpung skulle inte va det heller. myror är tydligen nyttiga att äta
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2019-01-24 kl. 02:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback