Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-21, 17:16
  #25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Och kommer troligtvis att fortsätta att göra så. Inget förvånar mej vad han skulle kunna hitta på i sin iver att försöka stoppa SD.

Vill Ebba Busch Thor inte stoppa Sverigedemokraterna?
Citera
2019-01-21, 17:19
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vill Ebba Busch Thor inte stoppa Sverigedemokraterna?

Förvisso men EBT medgav i a f att SD skulle få "en smulbit". Dessutom är hon inte lika rabiat och är av ett betydligt hårdare virke än "Lill-Uffe" när brunsmetningen sätter i gång med full styrka.
Citera
2019-01-21, 17:23
  #27
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Förvisso men EBT medgav i a f att SD skulle få "en smulbit".

En smulbit? Vilket framsteg!

Citat:
ett betydligt hårdare virke än "Lill-Uffe" när brunsmetningen sätter i gång med full styrka.

Det har jag inte märkt.
Citera
2019-01-21, 17:50
  #28
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haistavittu
M och SD samarbete pågår i Sölvesborg. Det börjar nerifrån och upp

Skulle tro att det kan renodlas innan nästa val. En realitet att M, KD och SD skulle lätt kunna ta makten av det pack som sitter och styr landet till avgrunden i dagsläget. SD och M har en väldigt lika syn på fastigheter och ägande. Byggregler och annat kul som berör mig och andra.. Mycket annat har de även gemensamt och KD har en del saker som SD lätt går med på i en förhandling så jag tror på det "nya konservativa" i ett framtida Sverige.

Dessa tre partier skulle troligtvis kunna samarbeta och förhandla betydligt bättre än vad sittande patrask någonsin kommer kunna.
Citera
2019-01-21, 18:09
  #29
Medlem
RogerRogers avatar
Det kanske bildas den dag Tuffe Uffe får gå, något som i sig beror på många saker (OU, vilken retorik han landar i, hur stort trycket blir från SD-vänliga krafter i M, osv), men jag tror globalisterna kommer att dra fram ett sista ess i rockärmen för att krossa Sverige slutgiltigt. 2022 kommer MP och L vara förverkade i svensk politik. SD lär ha växt över 20%. C har försvagats något, V har blivit starkare. M kommer tvingas välja sida: slå sig samman med SD och KD, båda stärkta jämfört med 2018, eller med C:s välsignelse gå ihop med S.
-Två mandatperioder under Reinfeldt
-Två mandatperioder under Löfven
-Minst en mandatperiod under S+M
Godnatt Sverige
Citera
2019-01-21, 23:33
  #30
Medlem
Returpappers avatar
Det vettiga är att inte lita på allianser utan stärka sig själv. Sd;s tillväxt är viktigaste prioritet. Om man kan störta C, L, Mp, V i fördärvet genom samarbete med Kd och M så är det bra men det läser inga problem.

Nu är det bara att följa katastrofregeringens framfart och hoppas de snart går på grund så vi får nyval.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback