Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-19, 09:52
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/debatt/darf...rgarskapstest/

"Min upplevelse är att svenskar hellre talar om individuella skillnader än delade värderingar, och att ni har utvecklat en ironisk distans till många av era ritualer.
Ett medborgarskapstest för invandrare erbjuder Sverige en chans att anpassa sig till framtiden, skriver amerikanske gästprofessorn Mark S Weiner författare till boken "Klanvälde"."

Har han rätt?
Citera
2019-01-19, 10:00
  #2
Medlem
itsameascrubnubs avatar
Kommer aldrig att gå igenom då majoriten av röstande är kvinnor och vi vet att de röstar med huvudet och inte hjärtat.

Istället för att lösa problem så sitter idioter (majoriteten av befolkningen) och onanerar till perversa fantasier om att en lag kommer att förändra skit. Det är en illusion och slöseri med tid. Även om lagen skulle gå igenom så skulle inte ett skit förändras.

Innan vi kan genomföra en hållbar förändring så måste kvinnors rättigheter och rösträtt tas bort. Först då kan vi rösta för Sveriges framtid, tills dess kommer det bara att bli värre och värre. Fått nog än? Inte? Jag väntar.

Vi får se om ni idioter får fingrarna ur om 20år när svenskar är i minoritet.
Citera
2019-01-19, 10:01
  #3
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/debatt/darf...rgarskapstest/

"Min upplevelse är att svenskar hellre talar om individuella skillnader än delade värderingar, och att ni har utvecklat en ironisk distans till många av era ritualer.
Ett medborgarskapstest för invandrare erbjuder Sverige en chans att anpassa sig till framtiden, skriver amerikanske gästprofessorn Mark S Weiner författare till boken "Klanvälde"."

Har han rätt?
Vad tycker du själv?
Citera
2019-01-19, 10:07
  #4
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsameascrubnub
Kommer aldrig att gå igenom då majoriten av röstande är kvinnor och vi vet att de röstar med huvudet och inte hjärtat.

Istället för att lösa problem så sitter idioter (majoriteten av befolkningen) och onanerar till perversa fantasier om att en lag kommer att förändra skit. Det är en illusion och slöseri med tid. Även om lagen skulle gå igenom så skulle inte ett skit förändras.

Innan vi kan genomföra en hållbar förändring så måste kvinnors rättigheter och rösträtt tas bort. Först då kan vi rösta för Sveriges framtid, tills dess kommer det bara att bli värre och värre. Fått nog än? Inte? Jag väntar.

Vi får se om ni idioter får fingrarna ur om 20år när svenskar är i minoritet.

Det är sådana som du som splittrar Sverige. Du och Cissi Wallin och muslimer.

Svenska män och kvinnor måste hålla ihop och kämpa för ett jämlikt samhälle, precis så som Sverige varit sedan urminnes tider. Jämlikhet betyder inte likhet, det betyder lika rättigheter och skyldigheter.

Sådana som du slår split mellan svenskarna. Jag antar att du är en ensam bitter man. Mitt tips är att du gifter dig med en kvinna, skaffar barn och börjar kämpa för svenskarnas framtid. Du kommer vilja att dina döttrar har kvar sin rösträtt i framtiden, tro mig.

Ett medborgarskapstest skulle vara jättebra. För att kunna förstå ett lands befolkning och för att kunna respektera dess regler, lagar och normer så måste man självklart ha kunskap om dem, och även kunskap om landets traditioner och historia.
Citera
2019-01-19, 10:08
  #5
Medlem
Det är alldeles för enkelt att bli svensk medborgare, det är helt klart. Tyvärr så måste människor som säger att man flyr för sina liv kollas upp. Åldersljug t.ex är något som man håller på med även i dessa länder av olika anledningar, inte bara när man kommer till Sverige, har någon berättat för mig.
Citera
2019-01-19, 10:13
  #6
Medlem
itsameascrubnubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det är sådana som du som splittrar Sverige. Du och Cissi Wallin och muslimer.

Svenska män och kvinnor måste hålla ihop och kämpa för ett jämlikt samhälle, precis så som Sverige varit sedan urminnes tider. Jämlikhet betyder inte likhet, det betyder lika rättigheter och skyldigheter.

Sådana som du slår split mellan svenskarna. Jag antar att du är en ensam bitter man. Mitt tips är att du gifter dig med en kvinna, skaffar barn och börjar kämpa för svenskarnas framtid. Du kommer vilja att dina döttrar har kvar sin rösträtt i framtiden, tro mig.

Ett medborgarskapstest skulle vara jättebra. För att kunna förstå ett lands befolkning och för att kunna respektera dess regler, lagar och normer så måste man självklart ha kunskap om dem, och även kunskap om landets traditioner och historia.

Det är sådana som du som gör att Sverige tas över av muslimer. Då kommer inte ditt lilla Sverige finnas kvar längre då det blir ett kalifat. Men slå du på "jämlika-trumman" 20 år till, lite som Nero spelade fiol när Rom brann.

Män och kvinnor har aldrig varit jämlika förrän i modern tid. Kvinnors rösträtt är bara 100år gammal.

Män och kvinnor är inte jämlika av naturen, det enda sättet de kan vara det på är om staten finansierar det med skatter ifrån männen och alla låtsas om att män och kvinnor är jämlika. Det är artificiellt helt enkelt. Så fort staten får slut på andra människors pengar så kommer du se den biologiska och naturliga skillnaden visa sig.
Citera
2019-01-19, 10:20
  #7
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsameascrubnub
Det är sådana som du som gör att Sverige tas över av muslimer. Då kommer inte ditt lilla Sverige finnas kvar längre då det blir ett kalifat. Men slå du på "jämlika-trumman" 20 år till, lite som Nero spelade fiol när Rom brann.

Män och kvinnor har aldrig varit jämlika förrän i modern tid. Kvinnors rösträtt är bara 100år gammal.

Män och kvinnor är inte jämlika av naturen, det enda sättet de kan vara det på är om staten finansierar det med skatter ifrån männen och alla låtsas om att män och kvinnor är jämlika.

Utveckla gärna varför du tror att sådana som jag gör att Sverige tas över av muslimer?

Hur menar du att män och kvinnor inte är jämlika av naturen? Jag håller nämligen inte med. Naturen har gett oss de perfekta förutsättningarna att komplettera varandra på alla plan; en naturens jämlikhet som gör att vi behöver varandras styrkor och svagheter för att överleva. Gud har skapat oss jämlika för att vi ska leva tillsammans och inte ensamma. En ensam man kan inte föra sina gener, sin historia eller sina traditioner vidare. Inte heller en ensam kvinna. Men tillsammans kan vi existera i tusentals generationer.

Förutom sådana som du då, som dör ensamma. Ensam är inte stark.
Citera
2019-01-19, 10:43
  #8
Medlem
krossapatriakratets avatar
Lyckas man ta sig från MENA till Sverige med olagliga medel, lär man klara provet också via vilka medel som helst, antagligen olagliga. Det som oroar mig är de "ärliga och naiva" svenskar som kommer att kugga provet då deras svar på ett sådant prov skulle visa dem vara mer värdiga av amerikanskt medborgarskap än svenskt. Vi vet alla att JFK var amerikansk president på 70-talket men vem var svensk premiär minister? Hur många renrasiga svenskar hade märkt att det ska vara "premiärminister" och inte "premiär minister"?
Citera
2019-01-19, 10:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/debatt/darf...rgarskapstest/

"Min upplevelse är att svenskar hellre talar om individuella skillnader än delade värderingar, och att ni har utvecklat en ironisk distans till många av era ritualer.
Ett medborgarskapstest för invandrare erbjuder Sverige en chans att anpassa sig till framtiden, skriver amerikanske gästprofessorn Mark S Weiner författare till boken "Klanvälde"."

Har han rätt?

Man kanske kan börja med att inte ge medborgarskap till personer som sitter häktade.
Citera
2019-01-19, 11:17
  #10
Medlem
Jag tycker att man kan utöka det en del. Ett rösträttighetstest för alla som ska rösta. Bör vara enkelt att ordna ett digitalt test i valbåsen, om man passerar så får man rösta. Skulle sortera bort människor som knappt vet vad partierna heter, varför man röstar eller tror att man kommer i fängelse om man inte går och röstar.
Vi har alla träffat på såna personer.
Citera
2019-01-19, 11:18
  #11
Medlem
Om vi inte redan har negativ samhällsutvecklingen så står vi åtminstone inför det.
__________________
Senast redigerad av nilltre 2019-01-19 kl. 11:34.
Citera
2019-01-19, 11:20
  #12
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Svenska män och kvinnor måste hålla ihop och kämpa för ett jämlikt samhälle, precis så som Sverige varit sedan urminnes tider.

I år är det 100 år sedan kvinnor fick rösträtt i Sverige, "sedan urminnes tider"?

Jämlikhet är en relativt ny företeelse historiskt sett och att prata om att det "alltid varit så" är inget annat än historieförvanskning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback