• 1
  • 2
2019-01-26, 08:05
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Ingen insättningsgaranti.

Jag flyttar inte runt så länge det inte handlar om en betydlig skillnad. I sammanhanget känns det inte värt att hålla på men just nu råkar jag ändå ha några hundratusen placerade på den banken som ger bäst rörlig ränta i Sverige. Resten ligger i fonder.

vågat! men givetvis tar man högre risk med högre ränta.
Citera
2019-01-26, 10:16
Medlem
Pudersockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
säkerligen, om de nu håller sig till den räntan och inte sänker så fort jag öppnat konto där
Upp till dig, antingen testar du å riskerar som värst att ta ut pengarna igen om de skulle sänka så mycket så de är sämre än dina övriga (i ett år har de haft bland den högsta alla fall) eller så behåller du dina konton med sämre ränta.
Citera
2019-02-06, 06:37
Medlem
Nordax Bank 0.95 procent ränta, fria uttag.
Citera
2019-02-07, 10:50
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
säkerligen, om de nu håller sig till den räntan och inte sänker så fort jag öppnat konto där

Ja, det är jobbigt när de gör det, har hänt några gånger...

Man får ju noll ränta ett antal dagar när man flyttar pengarna, så man kan inte flytta pengarna ofta.
Citera
2019-08-07, 22:54
Avstängd
Illuzionzs avatar
Fel, mod kan ta bort.
Senast redigerad av Illuzionz 2019-08-07 kl. 23:01.
Citera
2019-08-09, 11:00
Medlem
Citat:
Jag har lite över en miljon och blev tvungen att fixa nytt konto att föra över till då insättningsgarantin inte täckte så mycket.
Kör endast avanza för sparpengarna (har öppnat konto på nordnet men just nu inga aktiva konton) och har i grunden nordea dit lönen kommer och räkningarna betalas från, konstigt nog har jag inga sparräntekonton där, insåg att jag nog borde öppna ett.

Det låter lockande att splitta allt i mindre summor och flytta runt beroende på vad som finns, om inte annat känns det tryggare så när det gäller större summor.
Just nu har jag resurs bank på 0,50% och collector med ränta på 0,75%, givetvis kom de på att de ville sänka räntan så fort pengarna kom in på kontot..

Vad är haken?

Då du redan är kund hos resurs så behöver du bara meddela att du vill ha supreme spar istället! Då har du 0,90%.
Citera
2019-08-09, 17:13
Medlem
Citat:
Jag har lite över en miljon och blev tvungen att fixa nytt konto att föra över till då insättningsgarantin inte täckte så mycket.

insättningsgarantin är per person, inte konto.
Citera
2021-05-12, 12:44
Medlem
BarryHeros avatar
Vad fan håller Collector på med? Flyttade mina sparpengar dit från SBAB (0,5%) pga räntan (0,65%) men på bara någon månad har de jävlarna sänkt räntan från 0,65% till 0,45%.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in