Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2019-07-28, 19:17
  #97
Medlem
vepiss avatar
Estrella ranch ska det vara! Riktigt trevligt med smak i dem, matigt. Ramslök och chili var också en hit. Att folk fortfarande köper chips från OLW är för mig höjt i dunkel, smakar mindre än kranvatten.
Citera
2019-07-28, 21:59
  #98
Medlem
zanteras avatar
Personligen tycker jag de flesta chipsen jag provat med specifika smaker oftast smakar ganska konstigt, det känns liksom inte naturligt utan mer som de öst på med kryddor bara. Gillar Västkustchips vitlök/gräslök/chili, tycker det är ett av få chips som får till ganska lagom hetta utan att smaka kryddpulver eller liknande.

Generellt brukar jag dock köra lättsaltade chips och en dip till det (oftast taco eller vitlök). Tycker det är godare än att köpa motsvarigheten i chips-form (dvs taco-smak på chips eller vitlöks smak) Kan bli Sourcream chips någon gång då och då också.
Citera
2019-08-04, 09:26
  #99
Medlem
Köpte en påse chips för 124ke utomlands som inte smaka ett skit mer än potatis o lite salt när det skulle vara hot chalapeno o chili, så klaga inte
Citera
2019-08-04, 11:09
  #100
Medlem
Nu är det över 5 år sedan jag var i Sverige sist men så som jag minns det så smakar svenska chips mycket bättre än de flesta utländska. Där jag bor nu har vi nästan bara Lays, som jag inte tycker smakar något vidare, samt något inhemskt skräp.

Jag gillar de platta chipsen mer än de räfflade och min uppfattning är att svensk potatis lämpar sig mycket väl för den typen av chips. Tunna och fina!
Citera
2019-09-06, 01:58
  #101
Medlem
De smakar väldigt mycket salt.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback