Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-18, 19:08
  #1
Medlem
Hej

Jag vill bara säga att jag är fullt medveten att jag inte kan sjunga men ibland vissa låtar får mig att tror att jag kan sjunga lite bra.
Har haft folk som har sagt att jag kan sjunga och jag har haft folk som säger att jag inte kan sjunga så detta gör mig tveksam och fått mig att tro att jag sjunga bara vissa låtar bra men i stora hela suger.

När jag hör mig själv sjunga så ibland tycker jag att jag sjunger bra men i det stora hela suger.


Nu för första gången så ladda jag ned ett musikprogram NCH mixpad. Har ingen aning om det är bra musik program men gratis var det.

Så jag testa och sjöng lite och det lät som jag var täppt i näsan. Har dock hört det innan när jag var liten av min bror som också tyckte jag lät täppt i näsan när jag sjöng.

Detta är dock inget jag själv märker av när jag sjunger. Detta tycker jag är jävligt märkligt att jag själv inte kan höra det förutom på band.

Har bara 2 frågor.

1. Hur undviker man detta täppt i näsan ljudet ?

2. Varför kan man själv inte höra detta när man sjunger förutom på inspelning?
Citera
2019-01-18, 19:19
  #2
Medlem
ladda upp ett klipp så man får höra, finns så mycket tekniker man kan använda. Sedan spelar det roll vilken genre du sjunger. sjunger du rock gör det tex inget om man är lite näsig.
__________________
Senast redigerad av VainPain 2019-01-18 kl. 19:20. Anledning: felstavning
Citera
2019-01-18, 23:56
  #3
Medlem
revodnebs avatar
Låter du som den här damen?

https://www.youtube.com/watch?v=M-QbTGRuwmw

Jag vet inte om det är något en läkare kan fixa? Tvivlar på det. Kanske sikta på en annan karriär än sångare?
Citera
2019-01-19, 11:35
  #4
Moderator
MondoBizarros avatar
Egen musik: feedback --> Egen musik: teknik, instrument, inköp och produktion
/Moderator
Citera
2019-01-19, 11:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Låter du som den här damen?

https://www.youtube.com/watch?v=M-QbTGRuwmw

Jag vet inte om det är något en läkare kan fixa? Tvivlar på det. Kanske sikta på en annan karriär än sångare?


Haha Anna ringsignal så många gånger jag har skrattat åt detta klipp.

Hon pratar ju även med täppt näsa.

Undra om jag pratar så också och inte vet om det. Jag tror och hoppas inte det eftersom många tjejer har sagt att jag har sexig telefonröst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback