Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-18, 13:53
  #1
Medlem
Har märkt detta fenomen främst bland unga och ungdomar, varenda jävel tycks ha just denna typiska Ralph Lauren mössa. Visst, den ser helt ok ut. Men det blir ju bara löjligt när alla springer runt med exakt samma modell och märke. Någon mer som märkt av det här eller är det bara jag?

Det är denna modell som avses:
https://www.google.com/search?q=ralph+lauren+m%C3%B6ssa&tbm=isch&source=i u&ictx=1&fir=xH9X--ZsQ7s3UM%253A%252CfXZtmXNxoVXDyM%252C_&usg=AI4_-kRUnN2pxVPJ3u6RXTye2WsXoB3o7A&sa=X&sqi=2&ved=2ahUK Ewj_jIParfffAhXqFTQIHSYJCkIQ9QEwBnoECAQQCA#imgrc=x H9X--ZsQ7s3UM:
__________________
Senast redigerad av anjuna5 2019-01-18 kl. 13:56.
Citera
2019-01-18, 14:01
  #2
Medlem
Ja också märkt av det, är 19 bast och ser hur många som helst runt min ålder som har en sån där.
Citera
2019-01-18, 14:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjuna5
Har märkt detta fenomen främst bland unga och ungdomar, varenda jävel tycks ha just denna typiska Ralph Lauren mössa. Visst, den ser helt ok ut. Men det blir ju bara löjligt när alla springer runt med exakt samma modell och märke. Någon mer som märkt av det här eller är det bara jag?

Det är denna modell som avses:
https://www.google.com/search?q=ralph+lauren+m%C3%B6ssa&tbm=isch&source=i u&ictx=1&fir=xH9X--ZsQ7s3UM%253A%252CfXZtmXNxoVXDyM%252C_&usg=AI4_-kRUnN2pxVPJ3u6RXTye2WsXoB3o7A&sa=X&sqi=2&ved=2ahUK Ewj_jIParfffAhXqFTQIHSYJCkIQ9QEwBnoECAQQCA#imgrc=x H9X--ZsQ7s3UM:
När jag var ung utstrålade Ralph Lauren iallafall att du var ett rikemansbarn eller fin i kanten, men då var det endast populärt med polotröjor samt jackor. Trender kommer och går, det var väl rätt populärt med t.ex. Levis-tröjor för ett tag sedan. Om du inte har det trendiga plagget så är du inte trendig.
Gruppmentalitet helt enkelt.
Citera
2019-01-18, 14:02
  #4
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
Jag har en liten fråga till dig hoppas det är ok, varför bryr du dig om vad kidsen har för mössor?
Citera
2019-01-18, 14:06
  #5
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Vad spelar det för roll om andra har samma mössa ?
Gå på det du tycker är snyggt. Det finns ju ofta en anledning att många har den mössan, just för att den är snygg.
Citera
2019-01-18, 14:13
  #6
Medlem
Det är för att ge sken av att man har pengar.
Citera
2019-01-18, 14:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Jag har en liten fråga till dig hoppas det är ok, varför bryr du dig om vad kidsen har för mössor?

Jag bryr mig inte speciellt, bara noterar och undrar om andra märkt av samma fenomen.
Citera
2019-01-18, 14:15
  #8
Medlem
rostigamazons avatar
Grupptryck, har en så måste alla andra ha den. Hitta din egna mössa, så sticker du ut, och blir poppis hos brudarna.
Citera
2019-01-18, 14:15
  #9
Medlem
Keyzs avatar
Då vill jag passa på och fråga expertpanelen inom mode varför varannan under 20 bär Levi's-tröja och Fjällrävenryggsäcken "Kånken"?
Kan det vara samma neuroner i hjärnan som orsakar denna mentala trendsjukdom?
Citera
2019-01-18, 14:22
  #10
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
Då vill jag passa på och fråga expertpanelen inom mode varför varannan under 20 bär Levi's-tröja och Fjällrävenryggsäcken "Kånken"?
Kan det vara samma neuroner i hjärnan som orsakar denna mentala trendsjukdom?
Femenister
Citera
2019-01-18, 14:24
  #11
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Vad spelar det för roll om andra har samma mössa ?
Gå på det du tycker är snyggt. Det finns ju ofta en anledning att många har den mössan, just för att den är snygg.
Nej dom är får.

Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
Då vill jag passa på och fråga expertpanelen inom mode varför varannan under 20 bär Levi's-tröja och Fjällrävenryggsäcken "Kånken"?
Kan det vara samma neuroner i hjärnan som orsakar denna mentala trendsjukdom?
Skulle tippa på det ja.
Citera
2019-01-18, 14:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
Då vill jag passa på och fråga expertpanelen inom mode varför varannan under 20 bär Levi's-tröja och Fjällrävenryggsäcken "Kånken"?
Kan det vara samma neuroner i hjärnan som orsakar denna mentala trendsjukdom?
Kånken är en genuint bra rygga. Hållbar, slittålig och stilren. Du får dessutom plats med ett och annat i den normalstora varianten. Det finns nog ett flertal som använder den bara pga praktiska biten. Låt dig inte skrämmas över att den är populär.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback