Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-01, 22:32
  #553
Medlem
Hur ser människorna i hjältarnas hemländer på att deras regeringar lämnat ut dem till en politisk korrekt fake-domstol?
Citera
2017-12-01, 22:48
  #554
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hur ser människorna i hjältarnas hemländer på att deras regeringar lämnat ut dem till en politisk korrekt fake-domstol?

Krigsförbrytelsernas supportrar tycker att deras hemländer är obetydliga små bananstater vilket de har rätt i iofs..
Citera
2017-12-02, 15:43
  #555
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenFist
tverskoy trollar och provocerar bara. Ingen man ska ta seriöst.

Förstår inte varför han försöker svartmåla de frihetskämpar som stred för den bosniska befolkningen under kriget. Min far fick äran att slåss tillsamman med Hezbollah och andra krigare från Iran, våren 1993. Ingen förr hade någonsin hört något om dessa krigare. Helt plötsligt började rykten sprida sig att dessa frihetskämpar ha började vinna tillbaka mark från de ortodoxa terroristerna.

Samma sak för Mujaheddinerna/Al-Qaida. Min far har bara berättat en massa positiva saker om dem. Utan dessa krigare så hade vi förmodligen fått uppleva 10 Srebrenica till. Så vi har mycket att tacka de för deras insats under Bosnienkriget. De kanske inte var många till antal, men deras kunskap och krigserfarenhet var till stor nytta för den legitima bosniska regeringsarmén. De var fruktade och de kristna terroristerna sket ner sig i byxorna när deras "Allahu Akbar" vrål ekade genom de tjocka bosniska skogarna.

Ja, för det du skriver är ju så mycket bättre.
Skriver att man inte ska andra seriöst och sen säger du i samma andetag att Mujahedin och Hezbollah är bra och rättfärdiga soldater. Du är ju total verklighetsfrånvänd.

Eller juste, din pappa sa ju att de är bra människor. Ja men då är det ju förstås okej... My bad, fortsätt så här så kommer du långt i livet.
Citera
2017-12-02, 16:15
  #556
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hur ser människorna i hjältarnas hemländer på att deras regeringar lämnat ut dem till en politisk korrekt fake-domstol?

Fråga serberna, de lämna ut sina folkhjältar i hopp att ekonomiskt bli ett bättre land. Dock har USA och EU gjort om dom till Europas zigenare. Inte nog med det, så har dom förlorat mer än halva Serbien.
Citera
2017-12-02, 16:18
  #557
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Ja, för det du skriver är ju så mycket bättre.
Skriver att man inte ska andra seriöst och sen säger du i samma andetag att Mujahedin och Hezbollah är bra och rättfärdiga soldater. Du är ju total verklighetsfrånvänd.

Eller juste, din pappa sa ju att de är bra människor. Ja men då är det ju förstås okej... My bad, fortsätt så här så kommer du långt i livet.

Bosnier får du ta med en nypa salt, dom är inte den mest intellektuella folkgruppen.
Citera
2017-12-02, 16:18
  #558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Fråga serberna, de lämna ut sina folkhjältar i hopp att ekonomiskt bli ett bättre land. Dock har USA och EU gjort om dom till Europas zigenare. Inte nog med det, så har dom förlorat mer än halva Serbien.

Det var ju bland annat det jag gjorde så jag eftersträvade svar och inte en uppmaning om att fråga något jag redan frågat.

Citat:
Hur ser människorna i hjältarnas hemländer på att deras regeringar lämnat ut dem till en politisk korrekt fake-domstol?
Citera
2017-12-02, 16:42
  #559
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Det var ju bland annat det jag gjorde så jag eftersträvade svar och inte en uppmaning om att fråga något jag redan frågat.

Du kommer inte få ett ärligt svar av en serb. Inte ens om du skulle vara bland dom och fråga när de är fulla och har nån fest med en serbisk sångerska.
Citera
2017-12-02, 16:54
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Du kommer inte få ett ärligt svar av en serb. Inte ens om du skulle vara bland dom och fråga när de är fulla och har nån fest med en serbisk sångerska.

Och ändå uppmanar du mig till att fråga en serb.
Citera
2019-03-15, 23:29
  #561
Medlem
japanskbruds avatar
hittade nyss en bra video om Ratko Mladic där textremsorna sammanfattar allt.
Han utstrålade väldigt mycket karisma .

https://www.youtube.com/watch?v=3pngcjizEYc
Citera
2019-03-15, 23:33
  #562
Medlem
Charlemanges avatar
Vi var där 1995 8 pansarskyttekompaniet ersatte Holländarna de klarade inte av situationen mer efter att de lät Serberna döda Bosnierna, USA hade stoppat dem på två röda om de velat skicka en rote F14 de hade stöttat Holländarna hur lätt som helst.
Citera
2019-03-16, 00:56
  #563
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
hittade nyss en bra video om Ratko Mladic där textremsorna sammanfattar allt.
Han utstrålade väldigt mycket karisma .

https://www.youtube.com/watch?v=3pngcjizEYc

Du kan knappast vara snygg själv om du tänder på skelögda tjockisar
Citera
2019-03-16, 01:07
  #564
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vi var där 1995 8 pansarskyttekompaniet ersatte Holländarna de klarade inte av situationen mer efter att de lät Serberna döda Bosnierna, USA hade stoppat dem på två röda om de velat skicka en rote F14 de hade stöttat Holländarna hur lätt som helst.

Ja man lurade i princip Srebrenica försvararna att lägga ner det lilla vapen man hade hos FN i gengälld skulle serberna sluta med sina attacker mot stan. Mladic sket så klart i alla överenskommelser och såg sin chans att efter 4 år utföra ett folkmord i Srebrenica. FN gjorde inte ett skit i bosnien de åkte bara runt och räknade döda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback