Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-20, 10:47
  #25
Medlem
Nu har jag inte varit i Ryssland, men rent teoretiskt. En sån här last kan ha varit sanktionerad av nån med lite makt. Skickats med cargoflyg till nån del i Ryssland där det inte är så stor koll. In i en last bil över gränsen till Lettland. Uppdelningen 250kg till Tyskland. 15 till Norge, 35 till Sverige, 25 till Finland. 100 kg utspritt på baltländerna. 250 Holland, 35 Belgien. 150 till Frankrike. Osv osv. Lettlands gården kan varit bara en förvaring och ompacknings central i väntan på att alla delar ska gå i lås. Sen kan det mycket väl varit likt operationen med saturdarah där dom torskade på 35 kg. Vilket är ganska mycket. Och som var beställt i syfte att befästa en position i Sverige. Man behöver inte vara ett geni att drogbaronerna byter strategier hela tiden. Förr var Holland populärt, sen vart Spanien populärt men varenda snut i världen har väl koll på dessa områden. Då byter man mark helt enkelt. Det är inte ofta man hört om balter i dem här stora tillslagen. Det är oftast central Europa. Men vad gör man när snuten tar allt i rotterdams hamnar. Eller allt som kommer via båtarna i södra Spanien? Vart är korruption störst? Ryssland. Och det finns stora markområden och landa ett lastplan. Plus det kostar säkert inte många hundratusen och göra nån officer nöjd.
Citera
2019-01-20, 10:53
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Va? Självklart tar inte kokain som ska till USA omvägen via norra Europa... De har tunnlar, ubåtar, flygplan, frakttåg, mulor och annat som överöser den Amerikanska gränsen med kokain.

I stället för att tro, kan du be tullen att du får en broschyr om hur narkotika transporteras.
Den delades ut till speditörer o rederier, för att göra dom uppmärksammade på konstiga försändelser som färdats runt i olika länder.

Att skicka två ton kokanin några varv runt jordklotet för att sudda ut avsändaren, är en piss i havet. För den som tror det är dyrt elle svårt.
Ett paket från Lettland till USA, får nog inte samma vibbbar hos tullen som ett paket från Columbia.
Citera
2019-01-20, 13:09
  #27
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykroppa
Nä jag tror inte, Jag vet att det fungerar så.
Skulle någon skicka två ton kokain från Columbia direkt till USA.
Då kunde han lika gärna skriva kokain på fraktsedeln
Fast Columbia ligger ju i USA redan.
Citera
2019-01-20, 13:53
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Fast Columbia ligger ju i USA redan.

Man ska akta sig för att använda rättstavnings program. Colombia naturligtvis
Citera
2019-01-26, 12:29
  #29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykroppa
Nä jag tror inte, Jag vet att det fungerar så.
Skulle någon skicka två ton kokain från Columbia direkt till USA.
Då kunde han lika gärna skriva kokain på fraktsedeln


Går via MEXICO
Citera
2019-01-28, 04:54
  #30
Medlem
Skitsnack
Citat:
Ursprungligen postat av Nykroppa
Nä jag tror inte, Jag vet att det fungerar så.
Skulle någon skicka två ton kokain från Columbia direkt till USA.
Då kunde han lika gärna skriva kokain på fraktsedeln
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback