Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 19:52
  #1
Medlem
https://www.hd.se/2019-01-17/stor-po...n-hotsituation

Citat:
På torsdagen befann sig flera polispatruller vid ett flerfamiljshus på Närlunda. Polisen är inledningsvis fåordig om insatsen, men bekräftar att det rör sig om en hotsituation.

Polisen fick in larmet om händelsen vid 18.12.
– Vi är på plats med en hel del resurser, anledningen är att det är en hotsituation, säger Rickard Lundqvist, presstalesperson vid polisens ledningscentral.
Vid 19.30-tiden befann sig ännu flera polispatruller på plats vid ett flerfamiljshus på Närlunda.

Ja enligt en bekant va det väldigt många poliser på plats som åkte förbi.
Någon som vet mer?
Citera
2019-01-17, 20:11
  #2
Medlem
Verkar ju va en STOR händelse varför är det bara hd som skriver om den?
Citera
2019-01-17, 20:25
  #3
Medlem
HD har uppdaterat lite.
Ingen verkar veta vad det gäller ännu så kommer det fram det är något allvarligt så kommer det nog snart.

Citat:
Jag vet inte vad bakgrunden till detta är, men generellt kan man säga att när den här sortens situationer uppstår försöker vi lösa det med så lite våld som möjligt. Det är därför vi är där med en större styrka och går lugnt tillväga, säger Rickard Lundqvist.
Citera
2019-01-17, 21:22
  #4
Medlem
Verkar vara locket på vad gäller detta ärende. Ingen mera detaljerad info på Helsingborgs Dagblads webbplats (i och för sig inte förvånande med tanke på tidningens usla kvalitet). Ingen info på polisens webbplats, och inget i Facebook-gruppen "Blåljus i Helsingborg".
Citera
2019-01-17, 21:27
  #5
Medlem
Kan det vara en Muslim som försöker stoppa sin fru att hoppa från balkongen..Jag har förstått att många kvinnor tror dom kan flyga..
Citera
2019-01-17, 21:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Verkar vara locket på vad gäller detta ärende. Ingen mera detaljerad info på Helsingborgs Dagblads webbplats (i och för sig inte förvånande med tanke på tidningens usla kvalitet). Ingen info på polisens webbplats, och inget i Facebook-gruppen "Blåljus i Helsingborg".

Japp väldigt tyst för varit så många poliser på plats så lite intressant att få veta vad detta handlar om.
Citera
2019-01-17, 22:04
  #7
Medlem
dennziils avatar
Ska tydligen vara Närlundavägen 17 lgh 1807.

Står bara en person skriven där:
R*lf J*rl Ing* *ndersson Hjält* (52år)

*=a
*=a
*=e
*=a
*=e
Citera
2019-01-17, 22:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dennziil
Ska tydligen vara Närlundavägen 17 lgh 1807.

Står bara en person skriven där:
R*lf J*rl Ing* *ndersson Hjält* (52år)

*=a
*=a
*=e
*=a
*=e

Jag kan ha fel, men jag tror att personen du nämner har figurerat i vit makt-/nynazist-miljön. Om adressuppgiften stämmer skulle det kunna finnas något slags politisk koppling. Det är t.ex. inte otänkbart att den utpekade personen utsatts för någon typ av hot/angrepp från AFA eller någon liknande gruppering.
Citera
2019-01-17, 22:46
  #9
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Kan det vara en Muslim som försöker stoppa sin fru att hoppa från balkongen..Jag har förstått att många kvinnor tror dom kan flyga..

Det var inget allvarligt ikväll iaf.
Citera
2019-01-17, 22:46
  #10
Medlem
dennziils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag kan ha fel, men jag tror att personen du nämner har figurerat i vit makt-/nynazist-miljön. Om adressuppgiften stämmer skulle det kunna finnas något slags politisk koppling. Det är t.ex. inte otänkbart att den utpekade personen utsatts för någon typ av hot/angrepp från AFA eller någon liknande gruppering.


Efter en liten sökning på google så ligger de något i det du skriver.
Hittade denna länk https://antifa.se/2018/07/02/afa-hel...r-sverige-afs/ Dock verkar den ligga nere för tillfället.

Fast detta kan man läsa
Citat:
Ralf Hjälte: drivande kraft bakom “Nationalister i Skåne”, DfS samt deltagit på NMRs demonstrationer. Ralf Jarl Inge Andersson Hjälte
Citera
2019-09-03, 20:38
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dennziil
Efter en liten sökning på google så ligger de något i det du skriver.
Hittade denna länk https://antifa.se/2018/07/02/afa-hel...r-sverige-afs/ Dock verkar den ligga nere för tillfället.

Fast detta kan man läsa

Fast det rörde sig om en falskangivelse från en Anna HELENA Israelsson 850717-8500 som tydligen har poliskopplingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback