Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2019-01-21, 02:15
  #49
Medlem
Sökte igenom filerna i torrenten som länkades här i tråden.

Det var mycket gammalt från tidigare läckor, en av mapparna hette till och med 'old'.
Det var alltså inte gammal data som någon suttit och ruvat på flera år och släppt först nu, utan bara en kopia av tidigare läckor.

Fick en vaning från haveibeenpwned.com att en av mina mailadresser var med i läckan, men det visade sig bara va precis samma sak som rapporterades för några år sen.
__________________
Senast redigerad av MarcoBolan 2019-01-21 kl. 02:19.
Citera
2019-01-21, 07:57
  #50
Medlem
Gamla läckor som är kombinerade, alltså inget nytt... Tack hej.
Citera
2019-01-31, 15:38
  #51
Medlem
Någon som vet i vilken utav de packade filerna de svenska samt de "intressantaste" dumparna ligger?
Är ju bara siffror som namn..
Citera
2019-02-01, 00:02
  #52
Avstängd
iFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcatta2
Någon som vet i vilken utav de packade filerna de svenska samt de "intressantaste" dumparna ligger?
Är ju bara siffror som namn..

Vad menar du med intressanta uppgifter? Använd grep, awk och sed för att leta efter det du söker snabbast möjligt. Säg till om du vill ha lite tips, har fixat regex till typ allt.

-

https://www.heise.de/amp/meldung/Neu...DJbYz14PL4bmAQ

2.2 Miljarder konton är nu läcka och verkar ha samband med Collecton .1, nyheten avslöjades idag av heise från Tyskland. Det lär ju vara ett par tusen konto som man kan ta sig in på med rätt verktyg, pengar regn väntas. Men måste få tag på dumpen. Jag verkligen ÄLSKAR sådant här. Människor är så jävla dumma i huvudet i regel så kan inte annat en glädjas åt sådanna här saker, bästa som finns att ta kontroll över människors digitala liv p.g.a deras extrema dumhet, ni som inte provat prova - Det är en speciell känsla med denna typ av makt Ni som inte gillar detta inlägg, börja tänk på din säkerhet, gnäll inte på mig utan ta dig i kragen och börja på en kurs ang data och datorer så slipper du bli hackad då det många gånger inte spelar någon roll hur starkt lösenord du än har eller betalar svin dyra tjänster för en lösenords hanterare om du autosparar lösenord i en webläsare te.x. Ge fan i att spara lösenorden är mitt första tips till alla haters, nåväl nu ville jag egentligen bara få tag på dumpen och berätta om nyheten...

Så har vi någon på flashback som sitter med mer info ang denna nyhet eller kan leverera en torrent länk eventuellt som med Collection.1 dumpen tidigare i denna tråd? All cred till dig som som bidrog med Collection.1 och all cred till dig som eventuell kommer med en länk för dessa 2.2 MIljarder konton.

Sharing is caring!

MVH
__________________
Senast redigerad av iFun 2019-02-01 kl. 00:26.
Citera
2019-02-01, 02:24
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Vad menar du med intressanta uppgifter? Använd grep, awk och sed för att leta efter det du söker snabbast möjligt. Säg till om du vill ha lite tips, har fixat regex till typ allt.
...
...
...
MVH
Hahhaha! Du verkar ha ett valdigt likt mindset som jag utav ditt inlagg att doma. Nu gillar jag faktiskt amerikansk layout pa svenska tangentbord (gar snabbare att programmera) sa jag kommer fortsatta med att skippa dem svenska a, a och o. Men haha. Har du provat soka igenom hela RAM under korning, eller confat sa att du kor med minimalt RAM och endast SWAP-fil? Haha, you will be surprised of what you can find.

EDIT: Mest overraskad ar jag dock over att utvecklingen verkligen gar at detta (osakra) hall det gar, i min ungdom var detta mitt intresse: http://textfiles.com/magazines/40HEX/ ... Och da far man lara sig att tanka pa ett lite annorlunda satt...

EDIT2: Personligen orkar jag faktiskt inte engagera mig i att knacka losenordshashar osv, sa jag ager faktiskt 0 databaser sjalv av sakerhetsskal, med tanke pa mycket annat. Men har tillgang till att peta in en strang i ko genom en van, som jag sedan blir notifierad om nar den ar fardig (eller annu oknackt) med att tugga genom wordlist med (optionellt och tar mycket langre tid) regular expressions & statements... Men sa ar ju inte det nagot jag tycker ar speciellt kul heller. Men du som redan ar bekant med bash-kommandon osv, overthewire.org?

EDIT3: Prova detta.... Starta en nyinstallation av firefox, logga in pa din mail, sen loggar du ut och gar in pa random annan hemsida... Sen dumpar du hela firefox's allokerade minne i RAM och kor en simpel grep pa din email, Du kommer finna bade mail och password i sa gott som klartext (om inte klarttext - vilket det oftast ar)... Da borjade i alla fall jag fundera pa hur puckad en GRUPP av programmerare kan vara som TILL OCH MED INTE skriver over KANSLIGA FALT I RAM nar dem inte behovs langre....
__________________
Senast redigerad av xiz 2019-02-01 kl. 02:53.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback