Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-18, 07:47
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Om jag förstått dig rätt så blir jag tvungen att börja räkna när jag nått min idealvikt och sen jämföra mot vågen.

Ja, det tar rätt lång tid innan man blir bra på att uppskatta energin i maten man äter. Även när man bliv rätt bra på att uppskatta energimängden så behöver man perioder då man väger och räknar för att "kalibrera" sina uppskattningar.
Citera
2019-01-24, 14:29
  #14
Medlem
Det finns två alternativ:

Antingen äter du frukost, lunch och middag varje dag genom nyttig mat. Mycket grönsaker, protein och bra fetter. Du kan nog slänga in lite kolhydratrika foder med, men inte för mycket. tänk på kalorierna.

Eller så fortsätter du att fasta och äter t.ex ett mål om dagen. Då kan du äta skitmat som pizza, hamburgare osv. Din kropp kommer ändå förbränna glukos och fett majoriteten av dagen.
Citera
2019-01-24, 14:39
  #15
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Det finns två alternativ:

Antingen äter du frukost, lunch och middag varje dag genom nyttig mat. Mycket grönsaker, protein och bra fetter. Du kan nog slänga in lite kolhydratrika foder med, men inte för mycket. tänk på kalorierna.

Eller så fortsätter du att fasta och äter t.ex ett mål om dagen. Då kan du äta skitmat som pizza, hamburgare osv. Din kropp kommer ändå förbränna glukos och fett majoriteten av dagen.
Det finns ett flertal sätt att uppnå kaloriunderskott. Och "skräp" kan man äta oavsett. Inte bara vid periodisk fasta.
Citera
2019-01-25, 14:57
  #16
Medlem
Pure-Energys avatar
Bästa är att gå ner i vikt genom att ändra livsstilen långsiktigt, och då kommer du redan hålla vikten, då är allt klart.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback