Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-17, 10:01
  #1
Medlem
Tjena allihopa.
Vi har en lada som har stor utrymme.
Vi har ungefär 160 kvm och vår tanke är att hyra ut plats så att man kan få in allt från båtar till däck i ladan.
Problemet är att de är relativt lågt i tak (ca 2.10 på den lägsta punkten i ladan).

Nu har vi inte rensat ur ladan och fräschat till den men vi tänker självklart göra de om intresset finns.
Tror ni de finns något intresse från folk att hyra plats?
Ge mig gärna tips och vart man kan hitta intresserade osv.
Citera
2019-01-17, 10:06
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
Blocket låter väl rimligt?
Citera
2019-01-17, 10:10
  #3
Medlem
Är väl bara att testa de vanliga ställena såsom Blocket, Facebook etc?
Citera
2019-01-17, 11:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Blocket låter väl rimligt?
Jag kanske va otydlig men kan inte annonsera något om de inte finns för tillfället. De är en del arbete att rensa ur ladan osv
Citera
2019-01-17, 11:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Är väl bara att testa de vanliga ställena såsom Blocket, Facebook etc?
Jag kanske va otydlig men kan inte annonsera något om de inte finns för tillfället. De är en del arbete att rensa ur ladan
Citera
2019-01-17, 11:22
  #6
Medlem
Däckförvaring är en marknad som ökat ganska markant de senaste åren. Kan du erbjuda de billigare än firmorna finns det säkert ett intresse.
Citera
2019-01-17, 11:23
  #7
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batdolf
Tjena allihopa.
Vi har en lada som har stor utrymme.
Vi har ungefär 160 kvm och vår tanke är att hyra ut plats så att man kan få in allt från båtar till däck i ladan.
Problemet är att de är relativt lågt i tak (ca 2.10 på den lägsta punkten i ladan).

Nu har vi inte rensat ur ladan och fräschat till den men vi tänker självklart göra de om intresset finns.
Tror ni de finns något intresse från folk att hyra plats?
Ge mig gärna tips och vart man kan hitta intresserade osv.
Går det att få in husvagnar och husbilar så brukar det finnas intresse.
Citera
2019-01-17, 11:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batdolf
Jag kanske va otydlig men kan inte annonsera något om de inte finns för tillfället. De är en del arbete att rensa ur ladan
Klart du kan. Om någon svarar rensar du ur ladan.
Citera
2019-01-17, 12:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batdolf
Jag kanske va otydlig men kan inte annonsera något om de inte finns för tillfället. De är en del arbete att rensa ur ladan

Normalt är intresset störst på hösten då folk vi ställa undan och skydda husbilar och husvagnar och entusiast och sommar bilar inför vintern.


Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Däckförvaring är en marknad som ökat ganska markant de senaste åren. Kan du erbjuda de billigare än firmorna finns det säkert ett intresse.

Vem vill åka iväg till en lada och hämta sina däck åka och byta för att sedan köra tillbaka och lämna in däcken man hade från början.
Att däckförvaring har ökat beror snarare på att man erbjuder det ihop med tjänsten att man byter hjulen på bilen.
Citera
2019-01-17, 12:51
  #10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Tänk på att ni måste ha en försäkring som täcker detta så inte folk ställer dit sina husvagnar, ladan brinner ner och de får inte ut ett öre pga att ni inte har rätt försäkring.

Värt att kolla upp detta innan ni drar igång. Tror inte det är några problem annars att hyra ut ladan som antingen parkering, förråd eller liknande.

Blocket eller facebook är bra ställen att börja på. I år kanske det är lite sent men säkert någon som kan ha behovet nu också.
Citera
2019-01-17, 13:25
  #11
Medlem
Det måste ju vara extremt relevant vart i landet denna lada finns. Är det i närheten av en storstad så absolut bör det finnas intresse. Är det på landet så har jag svårt att se att samma intresse finns.
Citera
2019-01-17, 15:06
  #12
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Absolut kan du göra det, småbåtar/jollar, bilar osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback