Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-17, 17:28
  #85
Medlem
trigganiggas avatar
Därför är den enda vägen för svenskarna våldsamt motstånd... OM svenskarna skall överleva. Nu behöver man ju inte nödvändigtvis besitta de där självbevarande drifterna. Om man är en egalitär kosmopolit så är den demokratiska vägen perfekt.

*Det här inlägget innehåller inga uppmaningar till våld, utan uttrycker bara en observation om det politiska läget i Sverige.*
Citera
2019-01-17, 18:13
  #86
Medlem
JohnDillingers avatar
Nojiga svenskar herregud... Nej Sverige kommer inte bli sharia och tro mig, det är inte vad majoriteten av oss som vill ha det så. Så skulle det vara aktuellt så kan du vara lugn med att majoriteten kommer att rösta emot det isåfall. Jag känner inte en muslim som vill ha sharia här och då är jag själv "muslim". Visst kanske finns nån som man känner som vill ha det så men ingen av mina muslimska vänner vill ha det. Dom som vill ha det kan åka tillbaka, det är vad mitt umgängeskrets tycker iaf. Hoppas att det tröstar någon iaf.
Citera
2019-01-17, 20:43
  #87
Moderator
Tinuviels avatar
Politik: inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2019-01-17, 23:42
  #88
Medlem
Blattar som jobbar kommer utan tvekan rösta klokare än bleka Svennar......
Naturen har sin gång, marxism förlorar alltid då det är onaturligt.
För tillfället är det det onaturliga sjuka som styr Sverige och hur svenskar röstar ,
men det varar inte länge till 👍
Citera
2019-01-18, 00:43
  #89
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Blattar som jobbar kommer utan tvekan rösta klokare än bleka Svennar......
Naturen har sin gång, marxism förlorar alltid då det är onaturligt.
För tillfället är det det onaturliga sjuka som styr Sverige och hur svenskar röstar ,
men det varar inte länge till 👍

Vart kommer dessa tankar om att blattarna vet hur man röstar? Vilka empriska data använder ni er utav?

I Botkyrka, där två tredjedelar av röstberättigade är blattar, röstar 70% på sossar+V.

I Malmö och Södertälje riskerar inte heller vänsterblocket att förlora makten någon gång snart.
Citera
2019-01-18, 10:39
  #90
Medlem
Infödda svenskar måste vänta minst 18 år. Åtminstone samma tidslängd bör givetvis gälla icke svenskfödda.
Citera
2019-01-30, 00:42
  #91
Medlem
Kan mycket väl gå åt en situation som liknar USA, där etniskt/"racial" röstning påverkar mycket. Exempelvis vann Trump vs. Clinton 58-37 av vita röster (enormt med tanke på att han förlorade totalt med några procentenheter). Då är USA också ett mer etniskt "diversifierat" land än Sverige. I likhet med USA tror jag att svenskar kommer drivas mot vissa partier (M?KD?SD?) medan minoritetsbefolkningen röstar i överväldigande summor för vänsterpartierna.
Citera
2019-01-30, 03:30
  #92
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atlantisx
Kan mycket väl gå åt en situation som liknar USA, där etniskt/"racial" röstning påverkar mycket. Exempelvis vann Trump vs. Clinton 58-37 av vita röster (enormt med tanke på att han förlorade totalt med några procentenheter). Då är USA också ett mer etniskt "diversifierat" land än Sverige. I likhet med USA tror jag att svenskar kommer drivas mot vissa partier (M?KD?SD?) medan minoritetsbefolkningen röstar i överväldigande summor för vänsterpartierna.

Det finns av tradition en mycket större sammanslutning kring konservatism i USA. Rentav pga religion.

Vi kommer aldrig ha någon "fox news" och inte heller kyrkor som samlar kraft för något konservativt parti.

Svenska röster på SD är missnöjesröster, och så länge det inte får med en stor andel kvinnor kommer det aldrig leda till stora antal röster.

Amerikanske vita kvinnor röstade ju i majoritet på Trump, svenska kvinnor kommer aldrig i majoritet rösta på något konservativt block.

Men visst, man måste hoppas på något. Men jag rekommenderar att ni finner sätt att lösa livsproblem utan att hoppas för mycket på politiken framöver.
Citera
2019-01-31, 20:33
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det finns av tradition en mycket större sammanslutning kring konservatism i USA. Rentav pga religion.

Vi kommer aldrig ha någon "fox news" och inte heller kyrkor som samlar kraft för något konservativt parti.

Svenska röster på SD är missnöjesröster, och så länge det inte får med en stor andel kvinnor kommer det aldrig leda till stora antal röster.

Amerikanske vita kvinnor röstade ju i majoritet på Trump, svenska kvinnor kommer aldrig i majoritet rösta på något konservativt block.

Men visst, man måste hoppas på något. Men jag rekommenderar att ni finner sätt att lösa livsproblem utan att hoppas för mycket på politiken framöver.

Absolut, dels eftersom USA har ett tvåpartisystem där den som vinner nomineringen för ett visst parti får minst 90 % av de rösterna. Sen ses M+KD (inte lika mycket SD) som partier för medel-/höginkomsttagare, medan republikanerna vinner stora delar av (vita) låginkomsttagare. Svenska kvinnor ligger till vänster, speciellt om man räknar C dit. Om man vill vinna över låginkomsttagare på landsbygden rekommenderar jag att fokusera på kulturella argument, snarare än att tjata om att sänkta skatter.

Att vinna över kvinnor till ett konservativt block är mycket svårare i Sverige, mycket p.g.a. den kristna traditionen du nämner. Jag tror en hel del av det, framförallt i storstäder, beror på ett slags socialt tryck där alla i vänskapskretsen röstar ungefär likadant och det blir väldigt svårt att rösta utanför det.

Slutligen: jag tror inte att att några procent hit eller dit för olika partier kommer påverka mitt liv särskilt mycket, men på lång sikt tror jag att vilka som röstar i svenska val kommer spela stor roll.
Citera
2019-01-31, 20:38
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlantisx
Absolut, dels eftersom USA har ett tvåpartisystem där den som vinner nomineringen för ett visst parti får minst 90 % av de rösterna. Sen ses M+KD (inte lika mycket SD) som partier för medel-/höginkomsttagare, medan republikanerna vinner stora delar av (vita) låginkomsttagare. Svenska kvinnor ligger till vänster, speciellt om man räknar C dit. Om man vill vinna över låginkomsttagare på landsbygden rekommenderar jag att fokusera på kulturella argument, snarare än att tjata om att sänkta skatter.

Att vinna över kvinnor till ett konservativt block är mycket svårare i Sverige, mycket p.g.a. den kristna traditionen du nämner. Jag tror en hel del av det, framförallt i storstäder, beror på ett slags socialt tryck där alla i vänskapskretsen röstar ungefär likadant och det blir väldigt svårt att rösta utanför det.

Slutligen: jag tror inte att att några procent hit eller dit för olika partier kommer påverka mitt liv särskilt mycket, men på lång sikt tror jag att vilka som röstar i svenska val kommer spela stor roll.

Kan också tillägga att det republikanska partiet i USA inte är någonting jag eftersträvar. Det är kontrollerat av olika privata intressen, fokuserat på att stänga abortkliniker och underlätta för galningar att få tag på vapen. Det bästa vore om båda demokraterna och republikanerna upplöstes.
Citera
2019-01-31, 23:52
  #95
Medlem
Kortsigtet - når der kommer et stort sunnimuslimsk parti - puf, SAP, good bye!
Citera
2019-08-03, 01:07
  #96
Medlem
Röstar svenskarna verkligen för fortsatt invandring?

Man hör ofta om att vi svenskar får skylla oss själva som röstat för att behålla invandringseländet som det är.
Men en stor del av dem som röstar på detta är köpta väljare med utländsk härkomst som blivit lovade att de får behålla sina bidrag bara om de röstar på ett visst parti, ni vet vilket!
Och det skrämmande är att ju fler dessa speciella väljare blir, desto mindre makt får vi svenskar att kunna förändra situationen genom valen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback