Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-01-17, 02:38
  #25
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmagic
Men jag kan ju bara koppla in skärmen på två ställen, ingendera fungerar.. Med alla olika kablar? Haha vad menar du, har inte fler kablar.

Nej, du har 5: DVI, HDMI, och DisplayPort

https://hothardware.com/ContentImage...gtx-1070-5.JPG

Jag känner igen det du beskriver. Man får "no signal" på 4 av dom, men den 5e ger bild. Sedan får man ändra i det skärminställningarna. Jag säger inte att det är logiskt. Efter ett strömavbrott fick jag "no signal" . Jag bytte ut skärmens hdmi-kabel mot en displayport- kabel, testade alla 3 displayport-utgångar och den 3e fungerade. Jag vet inte varför, men kortet muppar sig och vill bara identifiera skärmen automatiskt från en av utgångarna
Citera
2019-01-17, 14:30
  #26
Medlem
Uppdatering

Inets kundtjänst har hjälpt till och tillsammans har vi utesluti några saker. Får lämna in den helt enkelt. Tack för hjälpen!
Citera
2019-01-17, 14:41
  #27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldmagic
Uppdatering

Inets kundtjänst har hjälpt till och tillsammans har vi utesluti några saker. Får lämna in den helt enkelt. Tack för hjälpen!

Bra att det ordnades sig mot Inet samt garantin. Tråkigt dessvärre då datorn och utrustningen var ny.

Det kanske var något fabriksfel på utrustningen...vem vet?
Citera
2019-01-17, 14:54
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Bra att det ordnades sig mot Inet samt garantin. Tråkigt dessvärre då datorn och utrustningen var ny.

Det kanske var något fabriksfel på utrustningen...vem vet?

Jo precis. Tredje datorn som jag har haft otur med. För många år sedan köpte jag en för 20.000 och hela datorn pajade. Fick ut skrattretande 2.000kr på försäkringen.. Sen frågade idioterna mig om jag hade sprejjat något i datorn.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback