Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 22:40
  #1
Medlem
Haloperidols avatar
Jag hälsade på min mamma idag, och där spelade jag in en låt på hennes piano, som jag spelade in med telefonen. Jag satt sen och redigerade ljudfilen lite i Logic Pro X, samt la till lite coola effekter. Lyssna gärna och berätta vad ni tycker, stycket är ett smakprov på min själ, kan man säga.

https://soundcloud.com/user-2669352/valkommen-till-bup
Citera
2019-01-17, 00:34
  #2
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Hej!

Det var ju fint på något sätt. Sen beror det på vad du är ute efter, att vara lite konstnärlig,"svår" och edgy så är det ju bara köra. Vill du göra något för stora massan finns det ju lite saker att förbättra, oavsett så nice att du gjort något kreativt med relativt enkla medel!

/AY
Citera
2019-01-17, 01:12
  #3
Medlem
Haloperidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfred-Yao
Hej!

Det var ju fint på något sätt. Sen beror det på vad du är ute efter, att vara lite konstnärlig,"svår" och edgy så är det ju bara köra. Vill du göra något för stora massan finns det ju lite saker att förbättra, oavsett så nice att du gjort något kreativt med relativt enkla medel!

/AY

Kul att du gillade det!

Asså, jag skulle säkerligen kunna göra något ämnat för den stora massan om jag ville, men jag ogillar den massan starkt.

Om jag får ge lite feedback till mig själv så är det väl att jag borde använda en riktig mikrofon, även om lurens mikrofon fångar upp ljudet förvånansvärt bra!
Citera
2019-03-09, 06:41
  #4
Medlem
Haloperidols avatar
Jag har berikat sortimentet med ännu ett psykiatriskt stycke! Denna gång rappar jag lite freestyle över något slags suicidalt beat. Jag kan redan nu rikta viss kritik mot mitt uttal under låtens gång. Detta är dels någonting jag måste öva upp, men processen behjälps förmodligen markant om konsumtionen av benso + alkohol begränsas under inspelning

https://soundcloud.com/user-2669352/...style-prod-ssj
Citera
2019-03-10, 13:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloperidol
Jag har berikat sortimentet med ännu ett psykiatriskt stycke! Denna gång rappar jag lite freestyle över något slags suicidalt beat. Jag kan redan nu rikta viss kritik mot mitt uttal under låtens gång. Detta är dels någonting jag måste öva upp, men processen behjälps förmodligen markant om konsumtionen av benso + alkohol begränsas under inspelning

https://soundcloud.com/user-2669352/...style-prod-ssj
Jag gillar det! Tycker personligen att beatet är lite småtråkigt och segt (men det handlar väl mest om tycke och smak), men du flyter rätt gött över beatet, speciellt i början så det funkar. Har inget problem med ditt uttal, tycker det låter najs, speciellt eftersom det går så bra i linje med låtens budskap och hjälper till att skapa en skön suicidal, anti-intellektuell och rå känsla i låten. Textmässigt finns det en del att jobba på om man vill få det perfekt, men som freestyle betraktat är det ändå bra. Och just att det är freestajle och lite småslappt stärker bara känslan i låten. Så för min del tycker jag bara du ska fortsätta på samma spår om du vill fortsätta på samma känsla, och bara öva och bli bättre på att freestajla. Det är min intellektuella analys.

Min känslomässiga analys är att den får mig att vilja bryta mig in i ett bibliotek och ta ketamin hela natten. Så bra jobbat! Keep it up!
Citera
2019-03-17, 01:02
  #6
Medlem
Haloperidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hkahn
Jag gillar det! Tycker personligen att beatet är lite småtråkigt och segt (men det handlar väl mest om tycke och smak), men du flyter rätt gött över beatet, speciellt i början så det funkar. Har inget problem med ditt uttal, tycker det låter najs, speciellt eftersom det går så bra i linje med låtens budskap och hjälper till att skapa en skön suicidal, anti-intellektuell och rå känsla i låten. Textmässigt finns det en del att jobba på om man vill få det perfekt, men som freestyle betraktat är det ändå bra. Och just att det är freestajle och lite småslappt stärker bara känslan i låten. Så för min del tycker jag bara du ska fortsätta på samma spår om du vill fortsätta på samma känsla, och bara öva och bli bättre på att freestajla. Det är min intellektuella analys.

Min känslomässiga analys är att den får mig att vilja bryta mig in i ett bibliotek och ta ketamin hela natten. Så bra jobbat! Keep it up!

Tack för bra feedback! Jag förstår vad du menar angående beatet, det är dock lite meningen med ett sånt här beat. Det är psykiatriskt störd musik. Ljudtortyr á la Guantanamo

Ja, var rätt bäng på Lyrica och en del andra grejer under inspelningen, därav mitt komplex angående uttalet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback