Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 20:42
  #1
Medlem
Hej, jag har bokat en tid till en klinik på fredag för att ta bort en tatuering med laser och jag ska bara dit för att få lite information innan jag tar steget att ta bort den och jag undrar vad som är viktigt att ta redo på, tex hur vet jag att det är en bra klinik och att dom vet vad dom gör och kommer göra ett bra jobb? Vad ska jag ställa för frågor osv?
Ledsen om jag stavat lite dåligt.
Citera
2019-01-16, 21:03
  #2
Medlem
Sam.Boyds avatar
Allt beror på hur djupt tatueringen sitter. Amatörer kör nålen djupt och då blir det besvärligt har jag hört.

Hoppas du bara ska avlägsna delfinen på axeln och inte en hel ryggtatuering. Det lär också kosta mer än att sätta dit dem.

Lycka till.
Citera
2019-01-17, 09:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Allt beror på hur djupt tatueringen sitter. Amatörer kör nålen djupt och då blir det besvärligt har jag hört.

Hoppas du bara ska avlägsna delfinen på axeln och inte en hel ryggtatuering. Det lär också kosta mer än att sätta dit dem.

Lycka till.
Har du tagit bort någon tatuering? Den här kliniken lovar att tatuering kommer vara borta efter 6 behandlingar och om den inte är det får man gå dit gratis men det lät nästan för bra för att vara sant
Citera
2019-01-18, 13:59
  #4
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Allt beror på hur djupt tatueringen sitter. Amatörer kör nålen djupt och då blir det besvärligt har jag hört.

Hoppas du bara ska avlägsna delfinen på axeln och inte en hel ryggtatuering. Det lär också kosta mer än att sätta dit dem.

Lycka till.
Trodde det var pigmentets våglängd som spelade roll, vet att svart är enkelt att ta bort medan rött är svårt. Ts, är det färg eller svartvitt? Om färg vad för färger...

Jag hade en tatuering jag inte ville ha, inge fel på tatueringen men jag ville inte ha ett gammalt ex och coverupen blev jag asnöjd med.
Citera
2019-01-18, 17:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Trodde det var pigmentets våglängd som spelade roll, vet att svart är enkelt att ta bort medan rött är svårt. Ts, är det färg eller svartvitt? Om färg vad för färger...

Jag hade en tatuering jag inte ville ha, inge fel på tatueringen men jag ville inte ha ett gammalt ex och coverupen blev jag asnöjd med.
Den är i svart, vill ha bort den 100%. Ingen coverup
Citera
2019-01-18, 17:42
  #6
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axxor
Den är i svart, vill ha bort den 100%. Ingen coverup
Svart ska tydligen inte vara svårt alls att ta bort med modern laser. Varför vill du ta bort den då? Är det ett gammalt ex?
Citera
2019-01-18, 18:35
  #7
Avstängd
jomennogardetsas avatar
Laser tar ej bort tatueringar, utan "skjuter" färgen längre in i kroppen.
Från Stratum corneum, till dermis och därefter in i fettet.

Människor som tar bort ansiktstatueringar med laser drabbas väldigt
ofta av tumörer i just huvudet. Då pga färgen.

Hade levt med tatueringen istället, och haft den som påminnelse
att man kanske inte alltid ska hoppa på Första bästa ingivelse
Ingivelse, synonymer; plötslig tanke, impuls, infall, ryck; uppenbarelse, röst, maning.

Mina 5 cent.
Citera
2019-01-21, 20:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Svart ska tydligen inte vara svårt alls att ta bort med modern laser. Varför vill du ta bort den då? Är det ett gammalt ex?
Den ser ut som skit. Gjorde den när jag var tonåring och tyckte det var coolt att ha en tatuering så jag gick till någon billig tatuerare.

Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Laser tar ej bort tatueringar, utan "skjuter" färgen längre in i kroppen.
Från Stratum corneum, till dermis och därefter in i fettet.

Människor som tar bort ansiktstatueringar med laser drabbas väldigt
ofta av tumörer i just huvudet. Då pga färgen.

Hade levt med tatueringen istället, och haft den som påminnelse
att man kanske inte alltid ska hoppa på Första bästa ingivelse
Ingivelse, synonymer; plötslig tanke, impuls, infall, ryck; uppenbarelse, röst, maning.

Mina 5 cent.
Ajfan, ska läsa om det. Får väl operera bort skiten annars.
Citera
2019-01-22, 13:27
  #9
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Laser tar ej bort tatueringar, utan "skjuter" färgen längre in i kroppen.
Från Stratum corneum, till dermis och därefter in i fettet.

Människor som tar bort ansiktstatueringar med laser drabbas väldigt
ofta av tumörer i just huvudet. Då pga färgen.

Hade levt med tatueringen istället, och haft den som påminnelse
att man kanske inte alltid ska hoppa på Första bästa ingivelse
Ingivelse, synonymer; plötslig tanke, impuls, infall, ryck; uppenbarelse, röst, maning.

Mina 5 cent.
Sant att lasern inte tar bort tatueringen men den splittrar bläckpartiklar i mindre bitar som kroppens vita blodkroppar kan ta hand om och forsla ut genom kroppen via levern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback