Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-18, 20:01
  #13
Medlem
Ordningsvakterna i sthlm verkar mest vara för syns skull, de larmar väl ändå bara polis om det blir oroligt på riktigt?
Citera
2019-01-18, 21:55
  #14
Medlem
sexdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalleee
Jag är inte sexist
...men
Citera
2019-01-19, 13:40
  #15
Medlem
Avlanss avatar
De kvinnliga ordingsvakter/väktare jag är bekant med är fitnesstjejer eller föredetta militärer. Helt klart tuffa, starka och duktiga tjejer.
Citera
2019-01-19, 14:02
  #16
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
De kvinnliga ordingsvakter/väktare jag är bekant med är fitnesstjejer eller föredetta militärer. Helt klart tuffa, starka och duktiga tjejer.

men fortfarande en något vältränad kille är ju ändå fysiskt starkare och att föredra kanske om det kommer en stor jäkel o börjar bråka, vad ska en liten tjej göra då tror du ? think outside box.. tjejer ska inte vara vakter eller poliser det blir sällan bra av en anledning.
Citera
2019-01-19, 17:06
  #17
Medlem
bombaccis avatar
Många av de kvinnliga ordningsvakterna skulle nog bunta ihop er utan problem i alla fall. Finns jätte många bevis på hur kvinnliga ov brottar ned män som varit stygga. TS är sexist och osäker i sig själv tror jag.
Citera
2019-01-19, 21:27
  #18
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
De kvinnliga ordingsvakter/väktare jag är bekant med är fitnesstjejer eller föredetta militärer. Helt klart tuffa, starka och duktiga tjejer.

På de flertal orter jag jobbat har jag inte träffat på en enda tuff, stark och duktig tjej i den rollen som främst OV. De som är väktare kan jag inte påstå har haft rätt "inställning" till yrket.

Okey, de framstår som tuffa och kollegorna, de manliga, är oftast suckers som är överförtjusta i dessa tjejer, inte sällan kommer ganska så nedvärderande snack mellan männen om dessa, ska jag vara uppriktig så har jag också hamnat i den skaran.

Men, det finns fog för detta. Jag har uppfattat det som att det är fel slags mentalitet hos dessa som ställer till det - för de själva.

Och visst, det finns olämpliga män också inom denna bransch, men tjejernas andel är större.

Edit. DÄREMOT har jag träffat på en mängd tjejer som arbetar som parkeringsvakter, och där var nog alla perfekta för den tjänsten, faktiskt mycket bra på både kunskaperna och attityd etc. Inte alla samma "stuk" där som hos de som är väktare eller OV.
__________________
Senast redigerad av itsallalie 2019-01-19 kl. 21:56.
Citera
2019-01-19, 23:24
  #19
Medlem
EnGodForlorares avatar
Med den argumentationen borde inte små, klena, feta eller för gamla män heller få bli ordningsvakter. Sedan är inte ovvar beväpnade (deras små batonger räknas inte) så de kan inte, eller vågar inte gripa in när det hettar till på riktigt iallafall. Räcker med en knivbeväpnad person för att de ska springa sin väg.
Citera
2019-01-20, 10:12
  #20
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Med den argumentationen borde inte små, klena, feta eller för gamla män heller få bli ordningsvakter. Sedan är inte ovvar beväpnade (deras små batonger räknas inte) så de kan inte, eller vågar inte gripa in när det hettar till på riktigt iallafall. Räcker med en knivbeväpnad person för att de ska springa sin väg.

Precis, folk använder inte riktigt huvudet när de argumenterar här inne, utan de ser bara svart över deras påtvingade association till feminism.

Jag kan lova att skulle någon vara determinerad så skulle vilken vakt som helst åka ner på golvet oavsett storlek på dem. Allt som krävs är ett slag i huvudet när de är oberedd eller att det är fler än en som blir stökig. Det hör liksom inte till poängen, vakter är inte där för att de ska vara någon obrytbar styrka som ingen kan rå sig på som andra i tråden tror.

Det går inte riktigt använda logiken att män biologiskt är starkare än kvinnor, det är bara en genomsnittlig bild. Det finns många kvinnor som är starkare än majoriteten kontorsfjantar till män.
Citera
2020-06-12, 21:24
  #21
Medlem
Fittheligeandes avatar
Om de hade rätt att använda elpistol skulle folk ha mer respekt för dem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback