Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 17:39
  #1
Medlem
EnGodForlorares avatar
Jag tycker det skulle vara kul om det till Politik: inrikes fanns underforum för lokalpolitiska frågor. Exempelvis "Politik: inrikes Stockholm", "Politik: inrikes Göteborg", "Politik: inrikes Skåne" (ett forum bara för Malmö kanske skulle bli för snävt), "Politik inrikes Norrland" osv.
Citera
2019-01-16, 17:45
  #2
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag tycker det skulle vara kul om det till Politik: inrikes fanns underforum för lokalpolitiska frågor. Exempelvis "Politik: inrikes Stockholm", "Politik: inrikes Göteborg", "Politik: inrikes Skåne" (ett forum bara för Malmö kanske skulle bli för snävt), "Politik inrikes Norrland" osv.
Kul är en sak, men kan du presentera minst 25 aktuella/halvaktuella trådar för varje del som skulle kunna rättfärdiga en sådan uppdelning?
Det är kraven för införandet av nya forum, i stort.
Citera
2019-01-16, 18:45
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag tycker det skulle vara kul om det till Politik: inrikes fanns underforum för lokalpolitiska frågor. Exempelvis "Politik: inrikes Stockholm", "Politik: inrikes Göteborg", "Politik: inrikes Skåne" (ett forum bara för Malmö kanske skulle bli för snävt), "Politik inrikes Norrland" osv.

Då får du presentera 30 trådar där det varit aktivitet senaste veckan.

Från FAQ:

Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Citera
2019-03-10, 11:17
  #4
Medlem
Då blir det frågor på det.
Ska man bara ha stora städer eller alla kommuner? För de små kommunerna kommer vara stendöda medan de stora kommer explodera. Men man kan ändå inte exkludera Malung.
Nu gillar jag idén.
Själv bor jag i Östergötland som har både Linköping samt Norrköping. Två jämnstora städer med bara några mil emellan. Ändå är de som natt o dag samtidigt som de är riktigt stora.
För att slippa en explosion av kommuner så är nog en regionindelning på län eller landskap att föredra.
Då kan man prata kommunalpolitik inom just den regionen.

För i sak så gillar jag förslaget då jag personligen hatar tråden om SD-Stockholm. Den finns framför mina ögon samtidigt som jag som Östgöte är totalt oinsatt i Sthlms kommunalpolitik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback