Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-16, 14:00
  #13
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraxLtd
Det är inte speciellt roligt i längden att konstant vara utsatt för alla element så som värme, kyla, regn, snö och blåst. Tänk dig själv att arbeta utomhus dag ut och dag in när det är 30+ i skuggan och solen steker. Då mår du inte bra öven om du dricker mycket, speciellt om du arbetar med något fysiskt krävande. Samma när det är någon enstaka plusgrad, blåser och regnar eller när det är minusgrader och blåser. Då skulle du göra vad som helst för att få ditt gamla jobb tillbaka. 3-4 månader per år är det helt okej att arbeta utomhus, men resterande månader är ett helvete.
Jag vet hur det är. Jag jobbade tillfälligt som fastighetsskötare både på sommaren och vintern i ca 2 år, Vissa perioder var det handskottning. På sommaren är det bara att ta med vatten och ta nytta av naturen och skuggan som finns tillgänglig och på vintern är det varma kläder som gäller. Jag är övertygad om att man mår bättre rent psykiskt. Har man en otränad kropp så kan man få en inflammation i armen/axeln som jag fick när jag skottade, den varade bara en vecka ungefär.

Det är klart lätt för mig att säga som har ett sånt skitjobb i nuläget. Det regnar in, oljelukt, mögel på vissa ställen, hårt betonggolv vart man än går. Värre arbetsmiljö får man leta länge efter. Tror det var 10 år sen arbetsmiljöverket gjorde en inspektion på mitt nuvarande jobb sist.
Citera
2019-01-16, 14:02
  #14
Medlem
PaulRonges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Jag vet hur det är. Jag jobbade tillfälligt som fastighetsskötare både på sommaren och vintern i ca 2 år, Vissa perioder var det handskottning. På sommaren är det bara att ta med vatten och ta nytta av naturen och skuggan som finns tillgänglig och på vintern är det varma kläder som gäller. Jag är övertygad om att man mår bättre rent psykiskt. Har man en otränad kropp så kan man få en inflammation i armen/axeln som jag fick när jag skottade, den varade bara en vecka ungefär.

Det är klart lätt för mig att säga som har ett sånt skitjobb i nuläget. Det regnar in, oljelukt, mögel på vissa ställen, hårt betonggolv vart man än går. Värre arbetsmiljö får man leta länge efter. Tror det var 10 år sen arbetsmiljöverket gjorde en inspektion på mitt nuvarande jobb sist.


Takläggare
Citera
2019-01-16, 15:36
  #15
Medlem
.Horus.s avatar
Trädgårsarbete, eller jobba på soptippen där du bor, om du inte har nåt emot lite "skitit" jobb men som oftast är väldigt chill.
Citera
2019-01-16, 15:50
  #16
Avstängd
Juristchefens avatar
Fältassistent i din kommun borde passa dig som fisken i handsken.
Förutsatt att du walk the walk och talk the talk förstås.
Citera
2019-01-16, 15:56
  #17
Medlem
Perfekt att jobba ute.
Man äter lunch i naturen, tar en kaffe.
Arbetar med kroppen, badar i havet på vägen hem.

Sedan är man 100% avstressad när man kommer hem. Kan kolla på film om man vill med gott samvete.

Vaktmästare tex

Mvh
Rc
__________________
Senast redigerad av redcube 2019-01-16 kl. 16:04.
Citera
2019-01-16, 18:21
  #18
Medlem
Kundmottagare utanför valfri butik. Kvalifikationskrav: Kunna säga, Hejhej på någorlunda bra Svenska
Citera
2019-01-16, 18:46
  #19
Medlem
RonnyRasks avatar
Utomhusjobb är skönt på sommaren, men desto mindre kul resterande del av året.

Mörker, kyla, vind och regn. Ångesten man får när man vaknar på morgonen och termometern visar -14 är inte att leka med..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback