Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-16, 03:14
  #1
Medlem
AndersEklunds avatar
Hej!
Jag sökte ett jobb via en Facebook grupp och blev då erbjuden arbete där, typ halvtid. Grejen är att jag gick igenom en svår avtändning på lyrica och benso och det resulterade i att jag varken dök upp på den angivna platsen kl 08:00, eller ens hörde av mig till chefen där.

Jag vill sjukt gärna ha detta jobbet och jag funderar på att ringa och ge en bra bortförklaring till varför jag inte kom, typ legat på sjukhus eller något som även täcker biten av att jag inte ens kunde höra av mig. Detta var en vecka sedan så platsen kanske är tillsatt men jag vill ändå ge det en chans.

Att erkänna avtändning på droger finns inte på kartan så att sådana råd undanbedes, tack.
Citera
2019-01-16, 03:18
  #2
Medlem
Vänta nu. Du dök inte upp på första dagen, och det var en vecka sedan och du har inte haft någon som helst kontakt med dem?
Citera
2019-01-16, 03:22
  #3
Medlem
Strongmanx2s avatar
Har inget positivt att säga till dig.

1. Du dyker inte upp och hör inte av dig alls pga droger/missbruk.
2. Det har gått en vecka.
3. Du vill "ge det en till chans" genom att ljuga.

Ring och säg så här:

"Hej, jag är en jubelidiot som tabbat mig ordentligt. Kan jag få en ny chans trots mitt beteende? Tack på förhand"

Svårare än så är det inte ifall du inte kan stå för det du har gjort.
Citera
2019-01-16, 03:26
  #4
Medlem
TopDogs avatar
Det är inte lönt att försöka skulle jag tro. Men om du tvunget ska försöka får du väl hitta på ett dödsfall i familjen, men det får va nån jävligt nära då. Syskon eller förälder om en veckas tystnad efter no show ska kunna tolereras.
Citera
2019-01-16, 03:34
  #5
Medlem
Sök ett nytt jobb.
Citera
2019-01-16, 03:42
  #6
Medlem
Skulle ärligt talat tro att det är helt kört. Finns inte en bortförklaring i världen som räddar dig som inte skulle genomskådas inom ett halvår.

Gå dit, erkänn att du är en jävla sopa och be om ursäkt. Säg att du glömde bort vad det var för dag och att du skämdes så mycket att du inte vågade ringa och säga det. Har du tur visar de medlidande men troligtvis inte och då är det inget att hänga läpp för. Och nej, ring inte. Säg det öga mot öga.

Måste säga att jag reagerar lite på hur du formulerar dig, men det låter ju faktiskt ändå rätt typiskt missbrukare.

Citat:
Ursprungligen postat av AndersEklund
Grejen är att jag gick igenom en svår avtändning på lyrica och benso och det resulterade i att jag varken dök upp på den angivna platsen kl 08:00, eller ens hörde av mig till chefen där.
"Vilket resulterade i" Du får det verkligen att låta som att det inte är ditt eget fel.
__________________
Senast redigerad av Sugminstorasalta 2019-01-16 kl. 03:50.
Citera
2019-01-16, 03:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Har inget positivt att säga till dig.

1. Du dyker inte upp och hör inte av dig alls pga droger/missbruk.
2. Det har gått en vecka.
3. Du vill "ge det en till chans" genom att ljuga.

Ring och säg så här:

"Hej, jag är en jubelidiot som tabbat mig ordentligt. Kan jag få en ny chans trots mitt beteende? Tack på förhand"

Svårare än så är det inte ifall du inte kan stå för det du har gjort.

Detta är nog din enda och bäst chans.

Bra hoppas att de har mycket och göra samt brist på folk just den dagen.
Citera
2019-01-16, 03:54
  #8
Medlem
1luvs avatar
Gå dit nästa vecka samma dag o tid som det planerade mötet och spela dum är din ända chans skulle jag tro, pinsamt men det får du leva med
Citera
2019-01-16, 04:11
  #9
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Lägg ner allt vad droger heter och skaffa dig ett nytt jobb som du sköter. Vill man ha ett jobb så ser man fan till att vara där första dagen eller sjukanmäler sig.

Hoppas att du förstår att du är en idiot.
Citera
2019-01-16, 04:42
  #10
Medlem
hanklennarts avatar
bra att du inte dök upp , pundare ska inte ha jobb .
Citera
2019-01-16, 05:11
  #11
Medlem
sfrges avatar
Det finns ingen ursäkt för det där.
Du har fått erbjudande om jobb men har inte varit där den första veckan.
Då är det kört. Dyker du inte upp från dag ett så sätter du liksom agendan för hur du är som person. Du är opålitlig

Du måste ju vara nykter innan du börjar jobba. .
__________________
Senast redigerad av sfrge 2019-01-16 kl. 05:17.
Citera
2019-01-16, 06:25
  #12
Medlem
Förstår du inte själv att det är kört? Varför skulle de vilja ha med dig att göra? Hur dum får man bli? Det går inte att utebli hur som helst och sedan få en massa nya chanser. Det där kan du glömma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback