Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2019-02-20, 19:36
  #25
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag är väldigt kräsen när det gäller humor men dockor, absurda miljöer och absurda repliker går alltid hem. Dockorna står i en klass för sig men replikskiftningarna är genial humor, jag har nog sett det första avsnittet 5 gånger redan och längesen jag skrattade så mycket.

- Jag tar slovenska strandmygg - i påse.
- Madame?
- En vampyrmacka med husets vitaste vitlök.
- Och mademoiselle?
- Jag är fortfarande så tagen.... En fiskbebis på croisette med tartlett.
- Att dricka till?
- Pressat rådjur.
- Hane?
- Hane.


- Mitt "planitum excellence card"... som är "platinum excellence"... erbjuder läktarplats vid valfritt inbördeskrig. Det om något är en "benefit".

- Nu lyssnar du på mig jävligt noga ditt uppklädda lilla miljonprogram! Om du inte ger mig krita här och nu, slår jag ihjäl dig med min handväska!!


Va fan, detta måste man ju kolla upp!!
Citera
2019-05-12, 00:02
  #26
Medlem
skymningskattens avatar
Operation Klotty - En underbart rolig TV-serie som finns på SVT Play

Vill bara tipsa alla om en vansinnigt kul TV-serie "Operation Klotty" som finns på SVT Play. Det är en serie på 8 avsnitt av med helsjuk humor och rollerna spelas av dockor. Vill gärna höra era synpunkter och åsikter om den. Samtidigt vill jag be om en liten tjänst. I slutet på varje avsnitt spelas en låt som jag verkligen gillar. Det är en tjej som sjunger lite blues-aktigt och texten går ungefär "I am looking for someone....." Någon som vet vad det är för låt och vem det är som sjunger?? Skulle vara evigt tacksam över att få veta det!

Jag är också intresserad av att få veta om det planeras att spela in fler avsnitt!
Citera
2019-05-12, 11:09
  #27
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skymningskatten
Är det möjligen någon som vet vad det är för låt som spelas i slutet av varje program och vad sångerskan heter? Jag har googlat på det lilla jag hör av texten men inte hittat den. Tacksam för svar!!
Du kanske kan skriva till Björn på instagram och fråga
https://www.instagram.com/gubbsynt/?hl=sv
Citera
2019-05-12, 15:06
  #28
Medlem
skymningskattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Du kanske kan skriva till Björn på instagram och fråga
https://www.instagram.com/gubbsynt/?hl=sv

Har inte instagram men tack ändå för tipset!
Citera
2019-05-13, 02:47
  #29
Medlem
carass avatar
värdelös tramsig serie
Citera
2019-06-18, 16:38
  #30
Medlem
Ringmuskeldofts avatar
Detta är det bästa som sänts på SVT detta århundrade !

Herr Gevertsklaus är ju en riktigt stjärna och påminner om en gammal klasskamrat... "Trinken blanden... Jaaaa Trinken blanden.

VI ÄR BRU TA LAAAAA
Citera
2020-02-09, 08:06
  #31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Klotty och hans vänner finns nu på teaterscenen i Stockholm på Scalateatern. Jag var där igår och grät, hade magkramp och njöt i två härliga timmar.
Om det finns platser kvar på någon av de resterande föreställningarna så är mitt tips att åka dit. Bra om man sett både Klotty, Kjell och gärna Allram Est innan.
Själv har jag aldrig sett Allramprogramen förr.

Helt underbara killar med underbar humor.
__________________
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2020-02-09 kl. 08:10.
Citera
2022-03-30, 20:32
  #32
Medlem
Avsnitten är tillgängliga på SVT Play igen, fram till den 5 september. Det här är det roligaste som har visats på svensk TV sedan jag vet inte när.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback