Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-15, 21:54
  #1
Medlem
Rokushikis avatar
Hela serien finns att se på SVT-play. https://www.svtplay.se/operation-klotty

Jag låter synopsisen tala för sig själv:

Möt nyrika Renata, hennes barskrapade bilhandlar-make Klotty, tonårsdottern Paula, högadliga väninnor, holländska friare, danska sekreterare och vanartiga vänner i Operation Klotty, den mustigaste tv-serien sedan Dallas. I 8 avsnitt får vi följa dem genom kärlek och katastrofer, rikedom och avgrund, död och återuppståndelser, ända in i sovrummet. För att inte tala om en avgörande eldstrid.

Någon annan som sett serien? Vad tyckte ni om den?
Citera
2019-01-15, 21:58
  #2
Medlem
Sett de 3 första.

Funkar väl att fördriva tiden med. Kul med nåt nytt.
Bra med korta avsnitt.
Citera
2019-01-15, 22:10
  #3
Medlem
Amazon-mannens avatar
Har sett ett avsnitt, så jag har inte kommit in i serien s.a.s. , men det vet i fan om det var nåt för mig..
Citera
2019-01-16, 12:01
  #4
Medlem
Måste säga att operation Klotty var helt galet underbart vriden och så otroligt rolig - fast kanske inte på det sättet att jag satt och vrålade av skratt - det kunde jag itne för jag vile inte missa en enda sekund av de fantastiska dockorna, rösterna, replikerna och handlingen. För mig var detta suveränt men har kanske skum humor, hehehe...
Citera
2019-01-20, 16:31
  #5
Medlem
Fazerfazers avatar
Den är rolig, absolut. Dock inte alls i klass med "Kjell" där man vrider sig av skratt
Citera
2019-01-21, 02:22
  #6
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jag är väldigt kräsen när det gäller humor men dockor, absurda miljöer och absurda repliker går alltid hem. Dockorna står i en klass för sig men replikskiftningarna är genial humor, jag har nog sett det första avsnittet 5 gånger redan och längesen jag skrattade så mycket.

- Jag tar slovenska strandmygg - i påse.
- Madame?
- En vampyrmacka med husets vitaste vitlök.
- Och mademoiselle?
- Jag är fortfarande så tagen.... En fiskbebis på croisette med tartlett.
- Att dricka till?
- Pressat rådjur.
- Hane?
- Hane.


- Mitt "planitum excellence card"... som är "platinum excellence"... erbjuder läktarplats vid valfritt inbördeskrig. Det om något är en "benefit".

- Nu lyssnar du på mig jävligt noga ditt uppklädda lilla miljonprogram! Om du inte ger mig krita här och nu, slår jag ihjäl dig med min handväska!!

Citera
2019-01-27, 19:46
  #7
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jag är väldigt kräsen när det gäller humor men dockor, absurda miljöer och absurda repliker går alltid hem. Dockorna står i en klass för sig men replikskiftningarna är genial humor, jag har nog sett det första avsnittet 5 gånger redan och längesen jag skrattade så mycket.

- Jag tar slovenska strandmygg - i påse.
- Madame?
- En vampyrmacka med husets vitaste vitlök.
- Och mademoiselle?
- Jag är fortfarande så tagen.... En fiskbebis på croisette med tartlett.
- Att dricka till?
- Pressat rådjur.
- Hane?
- Hane.


- Mitt "planitum excellence card"... som är "platinum excellence"... erbjuder läktarplats vid valfritt inbördeskrig. Det om något är en "benefit".

- Nu lyssnar du på mig jävligt noga ditt uppklädda lilla miljonprogram! Om du inte ger mig krita här och nu, slår jag ihjäl dig med min handväska!!


så.jävla.bra
Citera
2019-01-29, 08:32
  #8
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Streckkollade denna serie för någon vecka sen och den är klart sevärd. Många intriger, mord, kärlek och pengar i ett litet paket.

Garvade gott så ska absolut kolla upp "Kjell" från samma kille.
Citera
2019-02-05, 22:53
  #9
Medlem
Lillarapunzels avatar
Brukar i stort sett aldrig titta på TV, men denna serie fångade verkligen mig! Skrattar så jag viker mig varje gång! Klockrent!
Citera
2019-02-06, 00:33
  #10
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Har sett ett avsnitt, så jag har inte kommit in i serien s.a.s. , men det vet i fan om det var nåt för mig..
Det hedrar dig.

Ett par av dockorna såg ju rätt lustiga ut men det var också allt. Totalt humor- och poänglöst.

När man läser kommentarerna i tråden förstår man verkligen ingenting, det ska ju vara 18-årsgräns här. En del måste ha registrerat sig redan på lågstadiet.
Citera
2019-02-06, 04:07
  #11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det hedrar dig.

Ett par av dockorna såg ju rätt lustiga ut men det var också allt. Totalt humor- och poänglöst.

När man läser kommentarerna i tråden förstår man verkligen ingenting, det ska ju vara 18-årsgräns här. En del måste ha registrerat sig redan på lågstadiet.
Antingen förstår man absurdistisk humor eller inte. Handlar om viss typ av intelligens och att inte tänka så fyrkantigt. Du själv, som inte förstår humorn, uppskattar måntro lågnivåhumor likt "Ack Värmland" eller så skrattar du dig fördärvad till hjärncellsdödande "Ullared".
Citera
2019-02-06, 20:06
  #12
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Antingen förstår man absurdistisk humor eller inte. Handlar om viss typ av intelligens och att inte tänka så fyrkantigt. Du själv, som inte förstår humorn, uppskattar måntro lågnivåhumor likt "Ack Värmland" eller så skrattar du dig fördärvad till hjärncellsdödande "Ullared".

Absurd/surrealistisk humor ā la Monty Python är rolig om man förstår, men var i den absurda humorn i den där Klotty finns vet jag ej..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback